Kurt Weill podzielony triumfatorem V edycji Golden Arrow

Kurt Weill podzielony triumfatorem V edycji Golden Arrow nf.pl

Grand prix V edycji konkursu Golden Arrow organizowanego przez wydawnictwo VFP Communications oraz Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego przyznano agencji Saatchi & Saatchi Poland za projekt „Kurt Weill podzielony”.

To wyjątkowa edycja – mówi Piotr Pokrzywa, dyrektor generalny Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, współorganizator konkursu – głównie ze względu na liczbę zgłoszeń (przypomnijmy – ponad 160), ale i wyjątkowo żywą dyskusję podczas obrad jury. Nie było tu śpiących rycerzy, powtarzających werdykt po kolegach z innych plebiscytów, ale znakomicie przygotowani merytorycznie fachowcy, którzy potrafią docenić projekty wybijające się pomimo ograniczonego budżetu.

Do takich bez wątpienia należała kampania laureata Grand prix – agencji Saatchi & Saatchi Poland
– „Kurt Weill podzielony” dla Teatru Wielkiego – Opera Narodowa, która jesienią 2009 roku zmieniła przestrzeń miejską i kulturalną w Warszawie. Wyjątkowość projektu polegała na wykorzystaniu najnowszej technologii, która dzięki odpowiedniej synchronizacji pozwoliła na śledzenie całego wydarzenia na żywo w czterech miejscach w Warszawie, a także na obserwowanie łączenia się poszczególnych elementów utworu „life” w Internecie.


Grupa reklamowa Saatchi & Saatchi Poland może czuć się jednym z głównych beneficjentów nagród Golden Arrow. Otrzymała statuetkę w kategorii marketingu internetowego za serwis „Lemoniada Tymbark – Orzeźwienie leniwego Romka” dla Grupy Maspex Wadowice oraz wyróżnienie w kategorii Golden Arrow Design za pracę „Zaprojektuj swój zysk” dla Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Kampanie Grupy nagrodzono również w kategoriach kampanii zintegrowanej BtoC oraz experiential marketing.

Łącznie w tej edycji konkursu przyznano 14 nagród, 28 wyróżnień oraz Grand prix. Statuetki Golden Arrow otrzymała m.in. agencja Heureka za kampanię marketingu internetowego „Wielka inwazja Małego Głoda” oraz za projekt marketingu wirusowego „Czy jesteś hardcorem?” dla Intel Polska przygotowany wspólnie z agencją Pride&Glory.

Za najlepszą kampanię zintegrowaną w kategorii BtoC uznano „Zatanistów” – projekt agencji Tequila/Polska dla Wirtualnej Polski. W kategorii marketingu mobilnego doceniono Telecom Media
za „Celebrowanie Roku Fryderyka Chopina 2010”, pod egidą Miasta Stołecznego Warszawy.

Prace oceniało jury pod przewodnictwem Tomasza Modzelewskiego, dyrektora marketingu Zelmer S.A. oraz prezesa Zelmer Trading Sp. z o.o., w skład którego weszli przedstawiciele agencji, marketerzy oraz eksperci w takich dziedzinach, jak telemarketing i program incentive travel.

Mamy świadomość, że kilka agencji mogło poczuć niedosyt, niemniej jesteśmy przekonani, że Golden Arrow po raz kolejny spełnił swoją rolę – twierdzi moderujący pracę komisji Piotr Pokrzywa. – Z roku na rok cieszy się on coraz większą renomą, zarówno w kwestii oceny i promocji kampanii marketingu zintegrowanego, jak i edukacji naszego społeczeństwa.

Podczas piątkowej gali w Centrum Artystycznym „Fabryka Trzciny” miesięcznik MMP (Media
& Marketing Polska) dodatkowo przyznał nagrodę agencji marketingu zintegrowanego IQ Marketing oraz wyróżnienie Euro RSCG Marketing House.

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego uhonorowało z kolei pracowników branży call center. Tytuł Telemarketera Roku 2010 otrzymali: w kategorii sprzedaż inbound - Monika Rzeszowska pracująca przy projekcie dla UPC; sprzedaż outbound - Kinga Świstak dla Bancom; w kategorii obsługa klienta - Karolina Popławska dla Banku BPH, zaś w windykacji najlepsza okazała się Marta Wrońska również dla Banku BPH.

Wyborowa S.A. - jeden ze sponsorów – wręczył wszystkim laureatom nagrody w postaci produktów marki whisky Ballantine"s. Imprezę poprowadzili Juliusz Donajski prezes wydawnictwa VFP Communications oraz Piotr Pokrzywa, dyrektor generalny SMB.

 

Zwycięzcy V edycji Konkursu Marketingu Bezpośredniego "Golden Arrow" 2010


Grand Prix

  • Agencja: Saatchi & Saatchi Poland
  • Klient: Teatr Wielki – Opera Narodowa
  • Tytuł pracy: „Kurt Weill podzielony”
  • Nagroda: GRAND PRIX

Wysyłka bezpośrednia BtoB:

  • Agencja: Walk The Line
  • Klient: PZU SA
  • Tytuł pracy: „Lekcja renesansu”
  • Nagroda: Wyróżnienie
  •  

Program lojalnościowy:

BtoC:

  • Agencja: Euro RSCG Marketing House
  • Klient: L"Oréal Polska
  • Tytuł pracy: „Vichy Consult”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow

BtoB:

  • Agencja: Albedo Marketing
  • Klient: AkzoNobel Decorative Paints
  • Tytuł pracy: „Wyścig w barwach AkzoNobel”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow
  •  

Promocja sprzedaży: BtoC:

  • Agencja: Artegence
  • Klient: Kompania Piwowarska SA
  • Tytuł pracy: „Lech 3D”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow
  • Agencja: IQ Marketing
  • Klient: MasterCard Europe SPRL oddział w Polsce
  • Tytuł pracy: „Maestro rozdaje buziaki”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow

Experiential marketing: Event marketing:

  • Agencja: Live/PKN Orlen
  • Klient: PKN Orlen
  • Tytuł pracy: Olimpijskie Mobilne Stop Café”
  • Nagroda: Wyróżnienie

Pozostałe formy:

  • Agencja: MPG
  • Klient: mBank
  • Tytuł pracy: „Rąbią Cię na OC/AC?”
  • Nagroda: Wyróżnienie
  • Agencja: Saatchi & Saatchi Poland
  • Klient: Teatr Wielki – Opera Narodowa
  • Tytuł pracy: „Kurt Weill podzielony”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow
  • Agencja: Biuro Podróży Reklamy
  • Klient: Samsung Electronics Polska
  • Tytuł pracy: „Samsung game”
  • Nagroda: Wyróżnienie
  • Agencja: El Padre
  • Klient: Aster
  • Tytuł pracy: „Aster HD. Daj się wciągnąć w inny wymiar obrazu”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow

Marketing internetowy:
Serwis internetowy:

  • Agencja: Saatchi & Saatchi Poland
  • Klient: Grupa Maspex Wadowice
  • Tytuł pracy: „Lemoniada Tymbark – Orzeźwienie leniwego Romka”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow
  • Agencja: 180heartbeats
  • Klient: ING Bank Śląski
  • Tytuł pracy: W Polsce jest dobrze!
  • Nagroda: Wyróżnienie

Kampania internetowa:

  • Agencja: Heureka
  • Klient: Danone
  • Tytuł pracy: „Wielka inwazja Małego Głoda”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow

E-mail marketing:

  • Agencja: FreshMail
  • Klient: Triada
  • Tytuł pracy: „Wakacje na Dzień Kobiet”
  • Nagroda: Wyróżnienie

Marketing wirusowy:

  • Firma: TVN
  • Tytuł pracy: „Transformers”
  • Nagroda: Wyróżnienie
  • Agencja: Next
  • Klient: Coca-Cola Poland Services
  • Tytuł pracy: „Fanta – odpicuj profil!”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow
  • Firma: ITI Neovision
  • Tytuł pracy: „Wsparcie Ligi Mistrzów UEFA w mediach społecznościowych”
  • Nagroda: Wyróżnienie
  • Agencja: Heureka/Pride & Glory
  • Klient: Intel Polska
  • Tytuł pracy: „Czy jesteś hardcorem?”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow

Marketing mobilny:

  • Agencja: Telecom Media
  • Klient: Miasto Stołeczne Warszawa
  • Tytuł pracy: „Celebrowanie Roku Fryderyka Chopina 2010”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow
  • Agencja: MobiJoy!
  • Klient: Kompania Piwowarska SA
  • Tytuł pracy: „Alkomat”
  • Nagroda: Wyróżnienie

Telemarketing:

  • Firma: Call Center Poland
  • Klient: Danone
  • Tytuł pracy: „Danone – zapraszamy do rozmowy”
  • Nagroda: Wyróżnienie

Kampania zintegrowana BtoC:

  • Agencja: TequilaPolska
  • Klient: Wirtualna Polska
  • Tytuł pracy: „Zataniści”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow
  • Agencja: Saatchi & Saatchi Poland
  • Klient: Teatr Wielki – Opera Narodowa
  • Tytuł pracy: „Kurt Weill podzielony”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow, Grand prix

Non profit:

  • Agencja: Walk Group
  • Klient: Stowarzyszenie Amazonki – Centrum, Avon Cosmetics
  • Tytuł pracy: „XI Marsz Różowej Wstążki 2009”
  • Nagroda: Wyróżnienie

 Golden Arrow design:

  • Agencja: Saatchi & Saatchi Poland
  • Klient: Instytut Wzornictwa Przemysłowego
  • Tytuł pracy: „Zaprojektuj swój zysk”
  • Nagroda: Wyróżnienie
  • Agencja: Walk The Line
  • Klient: Teatr 6. Piętro
  • Tytuł pracy: „Identyfikacja wizualna teatru 6. Piętro”
  • Nagroda: Wyróżnienie, Golden Arrow

Golden Arrow open:

  • Agencja: Orangeblue
  • Klient: Unilever Polska
  • Tytuł pracy: „Strefa Magnum”
  • Nagroda: Wyróżnienie
  • Agencja: MarketShare
  • Klient: Webasto Petemar
  • Tytuł pracy: „Śnieżny stempel”
  • Nagroda: Wyróżnienie

VFP Communications