Logistyka i dystrybucja

Logistyka i dystrybucja http://www.freedigitalphotos.net/

W przypadku sukcesu komercyjnego Twojego przedsięwzięcia, będziesz realizować wysyłkę kilka razy dziennie (aby uniknąć spiętrzenia pracy). W miarę rozwoju twojego e-handlu będziesz musiał zadbać o wprowadzenie dodatkowych rozwiązań logistycznych.

Oferując produkty przez Internet, musisz panować nad odbiorem zamówień i wysyłką produktów.

Jeżeli zamierzasz oferować produkty lub usługi przez Internet, musisz pamiętać o tym, że jesteś odpowiedzialny za terminową i skuteczną realizację zamówień. Problemy logistyczne z tym związane rosną wraz z przyrostem klientów. Oznacza to także zwiększenie kosztów wysyłki, najprawdopodobniej po jakimś czasie będziesz potrzebował pracowników, którzy będą pakować, adresować i dbać o wysyłkę pocztową lub przekazanie paczek kurierom.

Usługi i komunikacja

Mniejsze problemy niewątpliwie sprawia sprzedaż usług przez Internet. W przypadku usług musisz tylko panować nad ilością przychodzących zamówień w korelacji z Twoimi mocami przerobowymi i ustalać odpowiednio grafik realizacji. W przypadku szkoleń i seminariów musisz mieć też wcześniej zadbać o odpowiednie pomieszczenia i ich obsługę. jednym z Twoich podstawowych narzędzi pracy będzie komunikacja mailowa z klientami. To właśnie mailem (lub poprzez odpowiednie formularze na stronie internetowej będą przychodzić zamówienia. Ponieważ klienci będą tez telefonować, musisz zadbać o to, by numer telefonu podany na stronie był aktywny - top znaczy, by w określonych (podanych na stronie) godzinach, zawsze ktoś go odbierał. Nie zapomnij także o byciu dostępnym na popularnych komunikatorach, takich, jak Gadu Gadu czy Skype.

Nadążyć z wysyłką

Prowadząc mikroprzedsiębiorstwo produkcyjne oferujące produkty przez Internet (np. biżuterię, produkty spożywcze, ozdoby itp.) możesz się spotkać - przynajmniej w pewnych okresach czasu, związanych z sezonowością sprzedaży (święta, popularne imieniny itd.) z gwałtownym zwiększeniem liczby zamówień. Dlatego też, już wcześniej, musisz wiedzieć, jak wiele danego produktu możesz wytworzyć i wysłać w ramach swojej działalności w określonej jednostce czasu (dzień, tydzień, miesiąc), bez obawy o to, że nie wywiążesz się z zamówień i narazisz się na niezadowolenie klientów. Oczywiście, wyjściem z takiej sytuacji, jest przygotowanie wcześniej pewnych zapasów oraz zapewnienie sobie w "gorących okresach" wspomagania przy pakowaniu i wysyłce.

Handel 24 godziny na dobę

Wielką zaletą sprzedaży przez Internet jest możliwość sprzedaży przez 24 godziny na dobę. W praktyce oznacza to, iż klienci mogą składać zamówienia o dowolnej porze. i w praktyce zazwyczaj się tak dzieje - internauci dokonują zakupów w wolnym czasie - często są to godziny wieczorne i nocne. Dlatego też Twój dzień będzie się zapewne zaczynał od przejrzenia zamówień, które spłynęły od poprzedniego wieczora i rozpoczęcia ich realizacji.

W tym czasie będą schodzić następne zamówienia, dojdą także inne sprawy związane z prowadzeniem biznesu. To oznacza, że w przypadku sukcesu komercyjnego Twojego przedsięwzięcia, będziesz realizować wysyłkę  kilka razy dziennie (aby uniknąć spiętrzenia pracy). W miarę rozwoju twojego e-handlu będziesz musiał zadbać o wprowadzenie dodatkowych rozwiązań logistycznych. Ciekawa ofertą jest outsourcing usług związanych z logistyka i e-commerce. Firma oferująca taki outsourcing, pozwala właścicielowi e-sklepu skoncentrować się na marketingu, reklamie, pracy nad rozszerzaniem asortymentu. Firma outsourcingowa bierze zaś na siebie prowadzenie magazynu, przyjmowanie zamówień towarów do wysyłki, pakowanie, przygotowanie odpowiednich dokumentów, adresowanie, wysyłkę.

Podobne artykuły:

xxx