Medialność produktu

Medialność produktu nf.pl

Co sprawia, że produkt jest medialny, że staje się z dnia na dzień hitem? Dlaczego nawet przy niewielkich naładach na reklamę potrafi wzbudzić powszechne zaineresowanie? Dlatego, że produkty takie niosą ze sobą oryginale przesłanie albo cechę lub doskonale wpisują się w nowy styl zycia konsumentów. Nadanie cechy medialnośi produktowi leży głównie w gestii specjalistów od pr. To oni mają narzędzia, które potrafią wpłynąć na żywot produktu. „Popularność medialna produktu może być elementem planowania marketingowego i powinna dotyczyć etapu prac projektowych przed wprowadzeniem produktu na rynek. Na tym etapie najważniejsze jest znalezienie produktowi odpowiedniej publiczności, przy czym najważniejsi są iderzy opinii – w pierwszej kolejności media. Szukanie publicity powinno zacząć się od założenia, ze kampania reklamowa nie wzbudzi mody, która z kolei wywoła zainteresowanie mediów. Jako punkt wyjściowy trzeba przyjąć wzbudzenie zainteresowania mediów, które wywołają modę. Medialność jest cechą nabytą – nadawaną produktowi narzędziami pr. Opierać się głównie nie na rzeczywistych cechach produktu, ale na odczuciach i wyobażeniach z nim związanych. Jednak ważne są także plastyczne cechy i sposów ich przedstawienia w mediach. Najlepszy z nich skada się z kilku eementów: testowanie produktu – dziennikarz jak każdy konsument musi mieć okazję dotknąć produkt, zobaczyć go i spróbować, niedostępność produktu – w początkowej fazie należy przekonać dziennikarza, że jest to jak dotąd produkt dla wybranych, rozbudzenie zaangażowania – dziennikarz musi dać się wciągnąć w produkt, stworzenie ciekawostek i informacji fachowych o produkcie – z pomocą ekspertów. Na koniec należy pamiętać o szeregu czynników, które uwiarygadniają i uatrakcyjniają produkt. Są to: nadmienione wypowiedzi ekspertów, gwiazd i innych autorytetów, moda – wsparcie szerokich grup społecznych, wyjątkowość i kontrowersyjność produktu – przełamywanie barier, a także nowinki technologiczne – produkt zmieniający świat. Niemedialność produktu nie oznacza wcale klęski. Ponieważ jest to wartość nabyta, zawsze jest dobry moment na takie zaprojektowanie działań medialnych, żeby popularnośćproduktu wzrosła i obudziła powszechne zanteresowanie.

PRoto.pl