#MPR#Konkurencja razem – wspólna kampania dealerów BMW.

#MPR#Konkurencja razem – wspólna kampania dealerów BMW. nf.pl

Warszawscy dealerzy BMW rozpoczęli wspólną kampanię promującą najnowszy model BMW serii 3. Konkurujące ze sobą na co dzień firmy - Inchcape Motor, Auto Fus i Bawaria Motors po raz pierwszy zdecydowały się na współpracę reklamową.

Wspólna kampania dealerów ruszyła w kilka dni po ogłoszeniu przez BMW Polska premiery nowego modelu BMW 3. Inicjatorem i koordynatorem współpracy reklamowej jest Inchcape Motor - największy, niezależny koncern motoryzacyjny, który na świecie sprzedaje 1 samochód co 2 minuty. Jest obecny w 25 krajach jako partner 18 marek samochodowych. W Polsce jako partner BMW i MINI.

„W poprzednich latach każdy dealer samodzielnie organizował kampanie reklamowe. Z punktu widzenia Klienta powstawał bałagan. W mediach co jakiś czas pojawiał się inny spot, czy layout prasowy, innego dealera, ale z tym samym przekazem dotyczącym tego samego modelu samochodu” – mówi Agnieszka Zachaj – Zafirow, Koordynator ds. Marketingu Inchcape Motor.

„Zwłaszcza przy premierach nowego modelu samochodu takie działanie nie ma sensu, skoro każdy z dealerów komunikuje praktycznie to samo: termin premiery, cenę czy wyposażenie. Dlatego zaproponowaliśmy naszym konkurentom radykalną zmianę – czyli wspólną kampanię nowej 3-ki” – dodaje Agnieszka Zachaj – Zafirow.

Warszawscy dealerzy BMW szybko i pozytywnie odpowiedzieli na inicjatywę Inchcape Motor, w myśl zasady, że łącząc budżety, stać nas na więcej. Jedna kampania trzech dealerów będzie zdecydowanie mocniejsza, bardziej zauważona przez Klientów i dzięki temu bardziej skuteczna, niż działania podejmowane przez każdą z firm oddzielnie. „Jesteśmy firmą innowacyjną i nie obawiamy się nowych rozwiązań. Wierzę, że Strategia Błękitnego Oceanu, która zainspirowała nas do wspólnych działań na konkurencyjnym rynku w naszym przypadku się sprawdzi” – podsumowuje Agnieszka Zachaj – Zafirow z Inchcape Motor.

Nie oznacza to, że całość działań marketingowych jest przez trzy firmy prowadzona wspólnie. Działania np. z zakresu direct marketingu, B2B, czy budowania lojalności Klientów każdy z dealerów prowadzi samodzielnie.

Równocześnie z premierą nowego modelu BWM serii 3 – importer czyli BMW Polska rozpoczął kampanię produktową w mediach ogólnopolskich, głównie w magazynach life stylowych. Wspólna kampania dealerów BMW w Warszawie prezentuje ich jako miejsce sprzedaży tego modelu i obejmuje głównie prasę i Radio, m.in.: Puls, Biznesu, Gazetę Wyborczą, Gazetę Prawną, Radio PIN.

Strategia "błękitnego oceanu" (ang. Blue Ocean Strategy) – jedna ze strategii zajmowania rynków przez przedsiębiorstwa. Autorami pojęcia są W. Chan Kim i Renée Mauborgne związani z francuską wyższą szkołą biznesu INSEAD, a opisane ono zostało w wydanej w 2005 roku książce pt. Blue Ocean Strategy. Koncepcja strategii "błękitnego oceanu" jest pewnego rodzaju przeciwwagą dla strategii "czerwonego oceanu" (czyli zajmowania tych rynków, które są już zagospodarowane).

Podstawą definicji "błękitnego oceanu" jest kreowanie przez przedsiębiorstwa wolnej i niezagospodarowanej jeszcze przestrzeni rynkowej. Dzięki temu konkurencja przestaje być istotna oraz przedsiębiorstwa wykorzystują w pełni innowacyjność do kształtowania swojej pozycji. Istotą tej strategii jest innowacja wartości, której celem jest koncentrowanie się na wytwarzaniu nowych wartości dla klientów i własnego przedsiębiorstwa. Źródło: Wikipedia

Więcej informacji:
Sylwia Schneider imedia PR e-mail: s.schneider@imediapr.pl


Sylwia Schneider