Pisanie e-booków

Pisanie e-booków Photo credit: larskflem / Foter

Przygotowując się do publikacji e-booków powinieneś przygotować sobie co najmniej roczny harmonogram wydawniczy, tak, abyś wiedział, jakie masz zadania na najbliższy czas - tak dotyczące pisania, jak i zadbania o promocję.

Jeżeli chcesz zarabiać na pisania e-booków, musisz najpierw wybrać tematykę ę następnie stworzyć odpowiedni harmonogram pisarsko-wydawniczy. Może także zdecydujesz się na samodzielną ich promocje i sprzedaż.

Zarabianie na pisaniu e-booków, jak każda działalność biznesowa, musi być poprzedzone wstępnym badaniem rynku. Być może kryją się na nim jakieś nisze, które zapewnią ci sukces.

Wybór tematyki

Wybierając temat najlepiej będzie, jeżeli będziesz się trzymał tych obszarów, w których jesteś specjalistą, które z jakiegoś powodu Cię fascynują i masz dużą wiedzę dotyczącą występujących w nich zagadnień. W swojej praktyce spotkałem się wprawdzie z opiniami mówiącymi, że przy tej ilości darmowych informacji, które są w Internecie można spokojnie zrobić poradnik na każdy temat, ale w mojej opinii - po pierwsze - zajmowanie się tematyką, co do której mamy nikła wiedzę może skończyć się blamażem i popełnieniem niewybaczalnych błędów (chyba, że skorzystamy z pomocy redaktora merytorycznego-specjalisty, a po drugie może oznaczać złamanie czyichś praw do utworu, czyli złamanie zapisów prawa autorskiego. Dlatego też, należy operować w obszarach, co do których jesteśmy pewni swojej wiedzy i kompetencji.

Sprzedaż i marketing

Najprostszym sposobem wydawania e-booków jest przekazanie tego zadania któremuś z wydawnictw internetowych - najlepiej takiemu, który posiada odpowiednią renomę i siłę marketingową. Niestety, taki sposób wchodzenia na rynek wydawniczy ma poważny minus - jako autorzy otrzymamy maximum 25% od wartości e-booka, często zaś mniej. aby zmaksymalizować zyski, należałoby wydać e-booka samemu - co jednak wiąże się z koniecznością zarejestrowania działalności gospodarczej  oraz przeprowadzenie własnej akcji marketingowej. wyjściem pośrednim jest darmowy dostęp do e-booków w ramach np. zamkniętego portalu poradnikowego (do którego dostęp trzeba wykupić np. płatnością online. Problem jest w tym, że żeby zarobić należałoby do dla każdego e-book a stworzyć taki portal (serwis).  Jeżeli tak czy inaczej prowadzisz od jakiegoś czasu działalność gospodarczą, to wystarczy ją rozszerzyć o wydawnictwo elektroniczne online i po prostu zacząć sprzedawać e-booki.

Szanse na sukces komercyjny

Niestety, musisz być świadomy tego, że rynek sprzedaży e-booków w Polsce jest dość płytki. dlatego, aby osiągnąć sukces komercyjny, musisz sobie przede wszystkim zrobić nazwisko - czyli zadbać o swoją markę. Aby tak się stało, powinieneś się stać znany, jako specjalista w danej tematyce - czy to budując swojego bloga, czy to serwis internetowy, a także prowadząc szkolenia - online i w sposób tradycyjny. Powinieneś tez zadbać o marketing publikując (nawet za darmo) swoje artykuły w Internecie i mediach tradycyjnych. Po jakimś czasie będziesz kojarzony z daną dziedzina i będziesz mógł wykorzystać to w promocji swoich e-booków.

Zadbaj o ciągłość

Przygotowując się do publikacji e-booków powinieneś przygotować sobie co najmniej roczny harmonogram wydawniczy, tak, abyś wiedział, jakie masz zadania na najbliższy czas - tak dotyczące pisania, jak i zadbania o promocję. Dobrze by było, abyś pomyślał o wydawaniu serii (na przykład 3-częściowych). Dzięki temu pozyskujesz na dłużej czytelników, którzy po przeczytaniu pierwszego e-booka będą czekać na jego kontynuację i na następne, przydatne im informacje. Możesz uzupełnić działania marketingowe odpowiednimi filmami (np. na YouTube), do których odnośniki znajdą się na stronach sprzedażowych Twoich e-booków. Zadbaj tez, aby strony z odnośnikami były zaopatrzone w odpowiednie słowa kluczowe i indeksowane linki. Dzięki temu stworzysz dodatkową jakość marketingową - nie zapominaj też o serwisach społecznościowych, newsletterach i mailingu.

Podobne artykuły:

xxx