Portret polskiej turystyki w social mediach

Portret polskiej turystyki w social mediach Pixabay.com

Gdyby o popularności atrakcji turystycznych miała decydować liczba zameldowań na Facebooku, to niekwestionowanym zwycięzcą byłaby...

...Gubałówka ze 189 561 wizytami. Jeśli w ten sam sposób miałby się rozstrzygnąć odwieczny konflikt: góry czy morze, to tatrzańskie atrakcje zajęłyby wszystkie miejsca na podium. Drugą pozycję zajęły Krupówki ze 157 913 wizytami, a trzecią Kasprowy Wierch, na którym zameldowało się 153 601 internautów (co ciekawe, w kolejce jadącej na szczyt oznaczyły się zaledwie 3 422 osoby).

Poza podium znalazło się molo w Sopocie, choć na nim także zameldowała się imponująca liczba turystów – 141 721 użytkowników Facebooka. Ponad 100 000 wizyt notuje jeszcze zapora wodna Solina w Bieszczadach, co daje kolejny punkt przewagi wielbicielom gór. Podczas zwiedzania obiektów Elektrowni Wodnej w Solinie na Facebooku poinformowały o tym 110 343 osoby.

Warto zauważyć, że pomiędzy pierwszą piątką atrakcji, która przekroczyła pułap 100 000 zameldowań, a resztą badanych obiektów, występuje spora przepaść. Kolejne na liście Morskie Oko co prawda potwierdza dominującą pozycję gór w rankingu, ale może pochwalić się tylko 82 299 oznaczeniami w portalu społecznościowym. Po górskich i nadmorskich atrakcjach dopiero na 7. pozycji pojawia się stołeczna atrakcja – Łazienki Królewskie, w których zameldowało się 55 448 osób.

O czym świadczy ten społecznościowy portret polskiej turystyki? Ewa Filipowicz Digital Media Manager AccorHotels zauważa, że internauci lubią się pochwalić publicznie tym, że właśnie są na wakacjach, a wzrost zainteresowania Polską jako miejscem urlopu przekłada się również na większą liczbę zameldowań w polskich atrakcjach turystycznych. – To, że wypoczywamy w Zakopanem czy w Sopocie jest równie atrakcyjne dla naszych znajomych, jak wypoczynek w zagranicznych kurortach. Moda na Polskę nabiera rozpędu – dodaje Ewa Filipowicz z AccorHotels.

Lista atrakcji turystycznych w Polsce, w których zameldowało się najwięcej osób na Facebooku:

1. Gubałówka: 189 561 wizyt  

2. Krupówki: 157 913 wizyt

3. Kasprowy Wierch: 153 601 wizyt 

4. Molo w Sopocie:  141 721 wizyt  

5. Solina Zapora / Solina Bieszczady: 110 343 wizyty 

6. Morskie Oko:  82 299 wizyt 

7. Łazienki Królewskie w Warszawie: 55 448 wizyt

8. Molo w Kołobrzegu: 50 789 wizyt

9. Śnieżka: 46 905 wizyt

10. Dolina Chochołowska: 38 312 wizyt


[Dane zostały zebrane 20 września 2016]

THEY.PL