Pracowik z nową energią, czyli jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu pracowników

Pracowik z nową energią, czyli jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu pracowników nf.pl

Rusza ogólnopolski program szkoleń „Pracownik z nową energią, czyli jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu”. Wszystko, co odpowiedzialny menedżer powinien wiedzieć o utrzymaniu energii w zespole.

Głównym celem programu jest edukacja managerów i team leaderów w zakresie identyfikacji i przeciwdziałaniu syndromowi wypalenia zawodowego wśród swoich pracowników. Z badań przeprowadzonych przez WYG International – HR Consulting wynika, że szczególnie silnie na zjawisko wypalenia zawodowego narażone są osoby zajmujące się sprzedażą i bezpośrednim kontaktem z klientem.

Pierwsze syndromy wypalenia zawodowego to:

• brak motywacji do wykonywania powierzonych zadań
• brak zaangażowania, kreatywności oraz chęci podejmowania nowych wyzwań
• wzrost obojętności na sprawy firmy
• pogorszenie współpracy w zespole
• spadek zaangażowania w sprawy klientów

Szkolenie „Pracownik z nową energią” jest jednym z elementów autorskiego programu „Firma z nową energią”, który opracował zespół ekspertów firmy WYG International – HR Consulting. Powstał on jako antidotum na coraz częściej występujący w przedsiębiorstwach proces wypalenia zawodowego pracowników.

Program warsztatów:

Część I. Wypalenie zawodowe: znak rozpoznawczy pracownika XXI wieku

  • Rola pracy w życiu pracownika – diagnoza aktualnej sytuacji zawodowej i „czynników toksycznych” w pracy zespołu
  • Na czym polega i kogo najczęściej dotyka syndrom
  • System wczesnego ostrzegania: jak rozpoznać u pracowników symptomy wypalenia w sferze fizycznej, emocjonalnej i zachowaniowej
  • Klasyczne etapy procesu wypalania się pracownika: miesiąc miodowy, przebudzenie, szorstkość, wypalenie pełnoobjawowe, odradzanie się
  • Źródła syndromu: indywidualne, interpersonalne, organizacyjne czynniki „toksyczne” i ich konsekwencje dla funkcjonowania pracownika, zespołu, firmy

Część II. Syndrom wypalenia oswojony przez menedżera – poszukiwanie dróg odbudowy energii zespołu i pracowników

  • Model 3 D w podejściu do syndromu wypalenia: diagnoza, decyzja o dokonaniu zmiany, działanie
  • Tworzenie poczucia sensu wspólnej pracy: misja firmy a rozwój indywidualności pracowników
  • Zastępowanie nadodpowiedzialności i nierealistycznych oczekiwań pracownika „chcę być lepszy niż inni” założeniami realistycznymi
  • Zwiększanie poczucia kontroli i sprawstwa, zamienianie funkcjonowania pracowników na zewnętrznych „bateriach” (zewnątrzsterowność) w umiejętność samodzielnego ładowania „akumulatorów” (wewnątrzsterowność)
  • Najprostsze metody motywowania i wspierania wypalonego pracownika przez przełożonego: przekazywanie informacji zwrotnych, wyrażanie uznania, wzmacnianie poczucia kompetencji zawodowej i budowanie portfolio sukcesów
  • Budowanie u pracowników odporności psychicznej, umiejętności radzenia sobie z porażkami i odreagowywania napięcia emocjonalnego
  • „Wylogowywanie” pracowników na czas przerw i urlopów – osiąganie efektu wytchnienia i zanikania objawów chronicznego stresu
  • „Cud lekkiej pracy” – bilans mocnych i słabych stron zespołu w radzeniu sobie ze stresem i objawami wypalenia

Terminy i miejsca spotkań:

  • Warszawa
    22 luty 2008, Wyższa Szkoła Biznesu i Administracji, ul. Bobrowiecka 9
  • Katowice
    29 luty 2008, Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe Kamsoft, 1 Maja 133
  • Poznań
    7 marca 2008, Hotel Polonez, Al. Niepodległości 36
  • Gdańsk
    14 marca 2008 , Novotel, ul. Pszenna 1

Informacje i zgłoszenia:

Sławomir Powierża
szkolenia@wyginternational.pl

Tel.: (22) 826-14-91
Fax: (22) 826-14-99
www: http://www.wyginternational.pl/nasze_kompetencje/115/szkolenia_otwarte

WYG International Sp. z o.o. Warszawa