Reklama on-line nadal ma się dobrze

Reklama on-line nadal ma się dobrze nf.pl

 

Tendencja wzrostowa na rynku reklamy on-line wciąż się utrzymuje – według badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC, wydatki ogółem na reklamę w polskim internecie w trzecim kwartale 2011 roku wyniosły 453 miliony złotych (w porównaniu z analogicznym okresem z roku wcześniejszego jest to wzrost o blisko jedną czwartą). Wzrastają wydatki na reklamę online w kolejnych sektorach gospodarczych (handel, czas wolny, farmaceutyki).

Komentarz eksperta – Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska:

Na uwagę zasługuje przede wszystkim fakt, że handel i czas wolny zastąpiły motoryzację i telekomunikację odpowiednio na drugim i trzecim miejscu jeśli chodzi o wielkość wydatków poszczególnych branż. Bardzo duże wzrosty wydatków zanotował także sektor farmaceutyczny. Wszystkie wyżej wymienione do tej pory reklamowały się głównie w mediach tradycyjnych – w tej chwili bardzo wyraźnie widać, że również one zaczynają przesuwać swoje budżety marketingowe do internetu. To bardzo pozytywny sygnał dla branży i mam nadzieję, że utrwali się w kolejnych miesiącach. Jesteśmy na ukończeniu zbierania i analizy danych za cały rok 2011, więc wkrótce będziemy mogli ocenić wszystkie dwanaście miesięcy.

Największe udziały w torcie reklamowym online w okresie Q3 2011 stanowi nadal reklama graficzna (38%) oraz reklama typu SEM (34%). Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: ogłoszenia (19%) oraz e-mail (7%). W przypadku wszystkich typów reklamy zanotowano wzrosty w stosunku do trzeciego kwartału zeszłego roku.

Szczególną uwagę zwraca dynamika wydatków obserwowana z perspektywy sektorów gospodarczych. O ile finanse są nadal sektorem pozyskującym największe udziały w torcie reklamowym online, na pozostałych miejscach „podium” online znalazły się nowe branże – czas wolny i handel. W sumie te 3 sektory generują 38% wydatków. Znaczne wzrosty wydatków zanotował także sektor farmaceutyczny.

 

PwC