Sandler Sales Institute - Pierwsze umowy franczyzowe

Sandler Sales Institute - Pierwsze umowy franczyzowe nf.pl

Sandler Sales Institute otworzył pierwsze w Polsce regionalne biura w województwie śląskim i kujawsko-pomorskim.

Sieć franczyzowa Sandler Sales Institute (SSI) w 2007 roku odnotowała dynamiczny wzrost w Polsce i na świecie. W Polsce rozwój sieci franczyzowej na amerykańskiej licencji SSI rozpoczął się w 2007 roku. Program SSI jest pierwszą i jedyną w naszym kraju inicjatywą franchisingową w branży szkoleniowej. Firma House of Skills, wyłączny przedstawiciel SSI w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, od 2008 roku posiada 100% udziałów w krajowym oddziale. Planuje w ciągu najbliższych siedmiu lat udzielić w Polsce do 40 licencji franczyzowych dla przedsiębiorców z poszczególnych województw. Jednocześnie zamierza rozwijać sieć franczyzową za granicą, gdzie może udzielać licencji na terenie 10 krajów europejskich: Bośni i Hercegowiny, Chorwacji, Czarnogóry, Estonii, Litwy, Łotwy, Serbii, Słowacji, Słowenii oraz Węgier.

Franczyza w SSI jest propozycją dla ludzi szukających niezależności i nowych wyzwań biznesowych. System Sprzedaży Sandlera to długofalowy proces, którego efektem jest trwała zmiana w zachowaniach sprzedawców i w kulturze ich pracy.

„Celem Sandler Sales Institute jest osiągnięcie pozycji największej i najbardziej efektywnej organizacji dostarczającej szkolenia sprzedażowe na świecie. Pragniemy go osiągnąć przez wspieranie rozwoju wszystkich sprzedawców, którzy są oddani idei profesjonalizmu i uczciwości zawodowej, a także chcą spełniać własne marzenia.

Szukamy osób z doświadczeniem w sprzedaży. Dobrze, jeśli potencjalny franczyzobiorca pracował wcześniej nad rozwojem zespołu, przekazywał swoją wiedzę innym. Jednocześnie profesjonalne doświadczenie trenerskie nie jest konieczne jako warunek sukcesu. Warsztat trenerski zdobywa się z czasem” – zaznacza Dariusz Milczarek, Managing Partner firmy Sandler Sales Institute w Polsce.

„Zmagałem się z problemem poszukiwania najlepszych sposobów sprzedaży, rekrutacji i szkolenia nowych sprzedawców. Poszukiwanie rozwiązań dla własnej firmy doprowadziło mnie do SSI. Kiedy poznałem rozwiązania SSI odkryłem, że mogę pomóc nie tylko sobie, ale również innym. Na początku planuję szkolić osoby, które zajmują się sprzedażą bezpośrednią, jednak jestem gotowy ciężko pracować, aby móc prowadzić menedżerskie programy szkoleniowe, które postrzegam jako bardzo nowatorskie” – mówi Andrzej Kaźnica, pierwszy franczyzobiorca w województwie kujawsko-pomorskim. Od 16 lat prowadzi własną działalność gospodarczą, stworzył sieć biur pośrednictwa ubezpieczeniowego. Biznes franczyzowy planuje prowadzić razem z synem, sprzedawcą z kilkunastoletnim stażem.

„Obserwując zmiany na rynku zauważyłem, że pewne techniki wykorzystywane przez handlowców stają się coraz mniej skuteczne. Wymieniałem swoje spostrzeżenia podczas konferencji i szkoleń sprzedażowych, uparcie poszukując nowego spojrzenia na wszystko, co wpływa na skuteczną obsługę klienta. Kiedy dowiedziałem się o SSI, po raz pierwszy poczułem, że innowacyjność stała się faktem. Do rozpoczęcia współpracy z SSI najbardziej przekonały mnie trzy argumenty: ogromne doświadczenie i wiedza osób tworzących SSI, innowacyjność i unikalne techniki zawarte w programie nauczania oraz profesjonalizm na każdym etapie dotychczasowej współpracy z House of Skills. Najważniejsze jest to, że franczyza SSI daje możliwość realizacji pasji i dużych zarobków” – podkreśla Michał Wójcik, pierwszy franczyzobiorca w województwie śląskim. Posiada kilkunastoletnie do - świadczenie w sprzedaży w branży FMCG i B2B, w 2003 roku utworzył firmę szkoleniowo-doradczą Grupa Sdp Consulting specjalizującą się w projektach dotyczących rozwoju sprzedaży.

SSI rozwija sieć firm oferujących nowatorskie programy szkoleniowo-doradcze z zakresu budowania modelu sprzedaży. „Najlepszym źródłem informacji dla osób zainteresowanych franczyzą Sandler Sales Institute jest nasz serwis internetowy. Zależy nam na kontakcie z osobami spełniającymi podstawowe warunki, zawarte w formularzu, dostępnym na stronie. Dla kandydatów na franczyzobiorców konsultanci Sandler Sales Institute w Polsce regularnie organizują tzw. Sandler Discovery Days – spotkania, podczas których przeprowadzają fragment warsztatu według metodologii Sandlera, omawiają założenia merytoryczne oraz biznesowe SSI” – mówi Dariusz Milczarek.

Osoba, która chce zostać franczyzobiorcą powinna liczyć się z kwotą inwestycji rzędu 70-150 tys. zł, w zależności od wielkości rynku regionalnego, na którym będzie prowadzona działalność. Przewidywany okres osiągnięcia pełnej gotowości do prowadzenia szkoleń wynosi około 6 miesięcy, okres zwrotu z inwestycji przy założeniu własnego biznesu wynosi 1,5 roku, a pełną dojrzałość biznesową firma prowadzona na zasadzie franczyzy SSI uzyskuje już po 5 latach, osiągając pułap zyskowności o wysokości ok. 800 tys. w skali roku.

W 2007 roku Sandler Sales Institute został już po raz siódmy uhonorowany tytułem najlepszego franczyzodawcy w kategorii „Treningi Menedżerskie” przez „Entrepreneur Magazine”. W Polsce SSI rozwija działalność od 2005 roku. Do tej pory według programu Sandlera przeszkolono w naszym kraju około 1000 osób. Licencje SSI odniosły już sukces m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Grecji, a także Australii i Meksyku. Do końca ubiegłego roku do międzynarodowej sieci dołączyły Czechy, Malezja i Wietnam. Obecnie rozwój franczyzy rozpoczyna się w krajach Europy Środkowej. SSI działa w 13 krajach, ma ponad 200 filii na całym świecie.


Sandler Sales Institute (SSI) to najbardziej dynamicznie rozwijającą się w Stanach Zjednoczonych organizacja oferującą szkolenia i rozwiązania doradcze, a także badania i analizy trendów dotyczące rozwoju sił sprzedażowych. Firma jest obecna także w Kanadzie, Meksyku, Australii, Nowej Zelandii, Hong Kongu, Grecji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Malezji, Czechach i Wietnamie, a od 2005 roku w Polsce. Na całym świecie posiada ponad 200 regionalnych oddziałów współpracujących z mniejszymi przedsiębiorstwami na rynkach lokalnych. SSI opracowała nowatorski system sprzedaży oraz model uczenia sprzedaży. System ten jest przeznaczony dla handlowców - zarówno doświadczonych, jak i początkujących oraz kadry kierowniczej odpowiedzialnej za zarządzanie sprzedażą. Metodologia uczenia SSI unika pułapek tradycyjnych szkoleń sprzedażowych.

Więcej informacji o Sandler Sales Institute: www.sandler.pl


Dodatkowych informacji udzielają: Barbara Piwowarczyk, Dyrektor ds. Komunikacji Marketingowej House of Skills, e-mail: e-mail:barbara.piwowarczyk@weknowhow.pl Biuro Prasowe House of Skills: Magdalena Walanus, ITBC Communication, e-mail: mwalanus@itbc.pl



Acceptus sp. z o.o.