Umiejętne inspirowanie oraz motywowanie pracowników są narzędziami przynoszącymi niewymierne korzyści. Bez wątpienia przewagą konkurencyjną firm jest posiadanie wysoko wykwalifikowanej kadry. Dlatego dbanie o jej rozwój poprzez nowe podejście do zarządzania ludźmi i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań w zakresie motywowania do pracy zyskuje uznanie na rynkach zachodnich jak również i w Polsce.
Firma Incentive Concept Poland – specjalizująca się w organizowaniu spotkań firmowych, wyjazdów motywacyjnych, imprez integracyjnych i wydarzeń specjalnych tzw. „special events” zorganizowała dla międzynarodowego koncernu petrochemicznego i energetycznego - Shell International BV konferencję wykorzystującą program incentive.
Do zadań ICP (www.incentive-concept.pl) należała organizacja eventu dla 165 specjalistów HR ze wszystkich światowych oddziałów koncernu Shell. Program obfitował w różnego rodzaju atrakcje. Jednym z elementów scenariusza wizyty uczestników był program „Give Instead of Take”, będący połączeniem typowych zajęć integracyjno-wypoczynkowych z charytatywną działalnością społeczną. W tym przypadku pomoc charytatywna dotyczyła wychowanków jednego z warszawskich domów dziecka.
Podążając za tą ideą („Daj zamiast brać”) uczestnicy konferencji zostali podzieleni na grupy i upiększali Dom Małego Dziecka nr XV przy ulicy Nowogrodzkiej: każda z nich malowała określonym kolorem sprzęty i plac zabaw w ogrodzie. Ponadto sadzili rośliny na terenie posesji, grabili teren i przycinali żywopłot. Na koniec zasadzono symboliczne i pamiątkowe drzewo.
Scenariusz imprezy, który został opracowany i zrealizowany przez ICP spotkał się z ogromną aprobatą wśród uczestników. Co ważne, mimo wielu innych atrakcji specjalnie opracowanych dla Shella, które mogłyby wydawać się znacznie bardziej interesujące i ciekawsze, to właśnie pomoc dzieciom okazała się najlepszym punktem programu. Idea włączenia do imprezy programu „Give Instead of Take”, zaproponowana specjalistom HR firmy Shell, idealnie nawiązywała do filozofii i polityki koncernu - kluczowe wartości, którymi Shell kieruje się w swojej działalności to „Uczciwość i wierność zasadom”.
Pomysł „Give Instead of Take” zaczyna ewoluować i cieszy się coraz większym zainteresowaniem, szczególnie na rynkach zachodnich. W Polsce jeszcze długa droga w budowaniu świadomości, iż takie rozwiązania przynoszą satysfakcję nie tylko obdarowywanym pomocą ale samym uczestniczącym w programie "dawania". Jak widać, często najprostsze rozwiązania, nie wymagające dużych nakładów finansowych, nie związane z tak powszechnymi i lubianymi atrakcjami jak: paintball, wyścigi samochodowe, ekskluzywne wycieczki krajoznawcze, potrafią o wiele bardziej wypełnić swoją rolę w umiejętnym motywowaniu i integrowaniu pracowników.
Jak twierdzi jeden z pierwszych inicjatorów tego programu w Polsce - Krzysztof Michniewicz, dyrektor generalny Incentive Concept: „Trendy w sektorze imprez motywacyjno-integracyjnych stale się zmieniają. Połączenie wypoczynku z ideą społecznego wolontariatu wzbudza coraz większe zainteresowanie. Uczestnicy podczas takiej imprezy czynnie wspierają wszelkie osoby i organizacje potrzebujące pomocy, zaspokajając w sobie autentyczną potrzebę dawania z siebie czegoś więcej, a przy tym budując własną wrażliwość, odpowiedzialność i świadomość. Emocjonalna wartość stanowi podstawowy czynnik motywacji i satysfakcji oraz gwarantuje zadowolenie uczestników”. –
W Klubie możesz dotrzeć do tysięcy ekspertów i przedstawicieli firm - ze swoją ofertą lub swoimi potrzebami.
Jeśli masz firmę i pracują dla Ciebie inni ludzie - będziesz mógł ich dodać później.
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z instrukcją ustawienia nowego hasła
Biuletyny
1
Wybierz tematy, które cię interesują
Wypisywanie się z newsletterów
W trosce o twoją prywatność zapewniamy łatwe wypisywanie się z wszelkiego typu newsletterów i innych wysyłek. Wybierz jedną z poniższych opcji, jeśli chcesz przestać otrzymywać nasze mailingi.
Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z redakcją: redakcja@nf.pl