Shell charytatywnie dla Domu Dziecka

Shell charytatywnie dla Domu Dziecka nf.pl

Umiejętne inspirowanie oraz motywowanie pracowników są narzędziami przynoszącymi niewymierne korzyści. Bez wątpienia przewagą konkurencyjną firm jest posiadanie wysoko wykwalifikowanej kadry. Dlatego dbanie o jej rozwój poprzez nowe podejście do zarządzania ludźmi i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań w zakresie motywowania do pracy zyskuje uznanie na rynkach zachodnich jak również i w Polsce. Firma Incentive Concept Poland – specjalizująca się w organizowaniu spotkań firmowych, wyjazdów motywacyjnych, imprez integracyjnych i wydarzeń specjalnych tzw. „special events” zorganizowała dla międzynarodowego koncernu petrochemicznego i energetycznego - Shell International BV konferencję wykorzystującą program incentive. Do zadań ICP (www.incentive-concept.pl) należała organizacja eventu dla 165 specjalistów HR ze wszystkich światowych oddziałów koncernu Shell. Program obfitował w różnego rodzaju atrakcje. Jednym z elementów scenariusza wizyty uczestników był program „Give Instead of Take”, będący połączeniem typowych zajęć integracyjno-wypoczynkowych z charytatywną działalnością społeczną. W tym przypadku pomoc charytatywna dotyczyła wychowanków jednego z warszawskich domów dziecka. Podążając za tą ideą („Daj zamiast brać”) uczestnicy konferencji zostali podzieleni na grupy i upiększali Dom Małego Dziecka nr XV przy ulicy Nowogrodzkiej: każda z nich malowała określonym kolorem sprzęty i plac zabaw w ogrodzie. Ponadto sadzili rośliny na terenie posesji, grabili teren i przycinali żywopłot. Na koniec zasadzono symboliczne i pamiątkowe drzewo. Scenariusz imprezy, który został opracowany i zrealizowany przez ICP spotkał się z ogromną aprobatą wśród uczestników. Co ważne, mimo wielu innych atrakcji specjalnie opracowanych dla Shella, które mogłyby wydawać się znacznie bardziej interesujące i ciekawsze, to właśnie pomoc dzieciom okazała się najlepszym punktem programu. Idea włączenia do imprezy programu „Give Instead of Take”, zaproponowana specjalistom HR firmy Shell, idealnie nawiązywała do filozofii i polityki koncernu - kluczowe wartości, którymi Shell kieruje się w swojej działalności to „Uczciwość i wierność zasadom”. Pomysł „Give Instead of Take” zaczyna ewoluować i cieszy się coraz większym zainteresowaniem, szczególnie na rynkach zachodnich. W Polsce jeszcze długa droga w budowaniu świadomości, iż takie rozwiązania przynoszą satysfakcję nie tylko obdarowywanym pomocą ale samym uczestniczącym w programie "dawania". Jak widać, często najprostsze rozwiązania, nie wymagające dużych nakładów finansowych, nie związane z tak powszechnymi i lubianymi atrakcjami jak: paintball, wyścigi samochodowe, ekskluzywne wycieczki krajoznawcze, potrafią o wiele bardziej wypełnić swoją rolę w umiejętnym motywowaniu i integrowaniu pracowników. Jak twierdzi jeden z pierwszych inicjatorów tego programu w Polsce - Krzysztof Michniewicz, dyrektor generalny Incentive Concept: „Trendy w sektorze imprez motywacyjno-integracyjnych stale się zmieniają. Połączenie wypoczynku z ideą społecznego wolontariatu wzbudza coraz większe zainteresowanie. Uczestnicy podczas takiej imprezy czynnie wspierają wszelkie osoby i organizacje potrzebujące pomocy, zaspokajając w sobie autentyczną potrzebę dawania z siebie czegoś więcej, a przy tym budując własną wrażliwość, odpowiedzialność i świadomość. Emocjonalna wartość stanowi podstawowy czynnik motywacji i satysfakcji oraz gwarantuje zadowolenie uczestników”. –

Kostrzewa PR