Strona WWW dla firm z sektora MSP

Strona WWW dla firm z sektora MSP Image courtesy of by photostock/FreeDigitalPhotos.net

Firmowa strona WWW to podstawowa forma reklamy w Internecie. Powinna nie tylko w atrakcyjny sposób prezentować przedsiębiorstwo, jego produkty oraz usługi, ale także wzmacniać komunikację między klientem a firmą.

Jest to szczególnie ważne w przypadku firm z sektora MSP, dla których regularność zamówień składanych przez klientów ma niebagatelny wpływ na kondycję finansową. Budowa profesjonalnego i stabilnego serwisu internetowego to pierwsze działanie, jakie należy podjąć rozpoczynając promocję firmy w Sieci. Strona WWW jest niezbędna chociażby w przypadku reklam internetowych. Bez firmowej witryny promocja w Internecie jest niemożliwa bądź mniej efektywna, gdyż użytkownik nie ma możliwości zapoznania się z szerszą ofertą przedsiębiorstwa od razu.

Korzyści z posiadania strony WWW

Korzyści z posiadania strony WWW przez firmę są odczuwalne zarówno dla samego przedsiębiorstwa, jak i dla jego klientów. Z punktu widzenia klienta, korzystanie ze strony WWW podczas złożenia zamówienia to przede wszystkim oszczędność czasu. Bez wychodzenia z domu można zapoznać się z pełną ofertą przedsiębiorstwa, specyfikacją produktów, a także skontaktować się z dostawcą i złożyć zamówienie. Dla firm to oszczędność zasobów finansowych oraz personalnych. Dzięki stronie WWW do obsługi klienta może być delegowana mniejsza liczba osób, nie jest także konieczne tworzenie wielu siedzib firmy. Strona WWW pełni funkcję wirtualnej siedziby w Internecie. Przedsiębiorstwo może także zaoszczędzić na druku materiałów reklamowych (książeczek, ulotek, folderów) – strona WWW w znacznym stopniu pełni rolę materiału reklamowego, który dostępny jest dla klienta całą dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok, a który firma może dowolnie aktualizować bez ponoszenia wysokich kosztów. Przygotowanie firmowej strony WWW nie musi wiązać się z dużymi opłatami, a korzyści z posiadania profesjonalnego serwisu internetowego są ogromne. Oszczędność czasu pracowników, zmniejszenie wydatków związanych z funkcjonowaniem firmy, a także budowa korzystnego wizerunku w oczach klientów – to wszystko powoduje, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na tworzenie serwisu internetowego.

Koszty przygotowania strony WWW...

… zależą od sposobu jej stworzenia. Projektowanie serwisu samodzielnie przez firmę, wiąże się z kosztami związanymi z pracą personelu (nie tylko grafików komputerowych, czy programistów, ale także osób odpowiedzialnych za działania marketingowe firmy, testerów i administratorów) oraz kosztami stałymi (takimi jak opłata za energię elektryczną, zakup i eksploatację sprzętu komputerowego, zakup oprogramowania). Kolejne opłaty, które należy wliczyć w koszt przygotowania strony to zakup zdjęć, grafik oraz animacji (np. prezentacji video lub flash). Przedsiębiorstwo powinno także przewidzieć w swoim budżecie odpowiednie kwoty, które w kolejnych latach po stworzeniu strony WWW, będzie trzeba przeznaczyć na administrację serwisem, jego aktualizacje i modernizacje. Gdy firma nie chce zajmować się przygotowaniem strony WWW we własnym zakresie, może zlecić je agencji interaktywnej lub zakupić gotowy projekt. Cena stworzenia witryny przez agencję jest zazwyczaj dość wysoka, a czas przygotowania stosunkowo długi. Gdy jednak firma nie chce wydawać dużej sumy pieniędzy na stronę WWW powinna zastanowić się nad wyborem gotowego projektu strony WWW, najlepiej w modelu abonamentowym.

Projekt strony WWW...

… to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Firma wybiera odpowiadający jej projekt graficzny i uzupełnia go o własne materiały (logo, grafiki, teksty). Wybór spośród przygotowanych stron WWW jest o tyle korzystny, że klient jest w pełni świadomy, co kupuje. Niektórzy usługodawcy (np. firma NetArt, właściciel serwisu nazwa.pl) umożliwiają zakup projektów stron internetowych w modelu abonamentowym. Płatność za korzystanie z projektu dokonywana jest raz do roku. Dzięki abonamentowemu systemowi płatności, firma nie ponosi wysokich kosztów na samym początku tworzenia serwisu internetowego, gdy nie jest jeszcze pewna, jakie korzyści przyniesie jej strona WWW. Abonament pozwala także na rezygnację z posiadania strony np. po pierwszym roku jej użytkowania, lub na zmianę projektu serwisu, gdy zmieni się profil firmy albo jej identyfikacja wizualna. Model abonamentowy umożliwia posiadanie kilku różnych serwisów internetowych firmy lub na przygotowanie stron specjalnie na potrzeby konkretnej akcji promocyjnej, bez ponoszenia zbędnych kosztów. W przypadku rezygnacji z posiadania firmowej strony w modelu abonamentowym (np. jeśli firma przestaje istnieć), nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Gdy płatność za stronę WWW jest jednorazowa, to kwota, która stanowiła inwestycję w stronę, jest stracona. W modelu abonamentowym przedsiębiorstwo płaci tylko za czas użytkowania strony, koszt początkowej inwestycji jest więc dużo niższy, a co za tym idzie potencjalna strata jest niewielka. Jest to niezwykle istotne w przypadku nowych firm.

Zwróć uwagę na CMS

Narzędziem, które służy użytkownikom strony do administrowania nią, jest CMS. Tym skrótem określa się zazwyczaj system zarządzania treścią. Pozwala on na organizowanie zawartości witryny. Nieskomplikowana obsługa sprawia, że użytkowanie programów typu CMS, nie wymaga znajomości języków programowania, takich jak HTML czy PHP. Zmiany dokonuje się podobnie jak w popularnych edytorach tekstowych. Korzyści płynące z posiadania systemu CMS przedsiębiorstwo w pierwszej kolejności odczuje w swoim budżecie. Nie jest konieczne zatrudnianie profesjonalnych webmasterów, którzy zajmowaliby się administrowaniem stroną. Jest to szczególnie istotne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Zarządzanie witryną mogą one powierzyć pracownikowi, który posiada nawet podstawowe umiejętności obsługi oprogramowania biurowego. Kolejnym atutem jest oszczędność czasu. Zmiany mogą być wprowadzane w trybie natychmiastowym. Zapobiega to sytuacjom, gdy na stronie WWW firmy znajduje się nieaktualna oferta, co wprowadza potencjalnych klientów w błąd. Sumienne informowanie o wszelkich zmianach, przekłada się na wzrost zaufania do firmy i kreowanie wizerunku profesjonalnego partnera. Trzecim atutem prezentowanego rozwiązania, jest dbałość o interes firmy. Wszelkie aktualizacje serwisu WWW, związane z promocją nowych usług lub produktów, pozostają w gestii przedsiębiorstwa. Informacje o nich nie są przekazywane na zewnątrz, dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko dostępu do nich osobom trzecim (np. konkurencji). Kupując usługę, taką jak strona WWW warto sprawdzić, czy w jej koszt wliczony jest system zarządzania treścią. Swoboda administrowania witryną, jaką daje, z pewnością zostanie doceniona przez przedsiębiorcę, a także Internautów odwiedzających witrynę.

Według badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC w 2009 roku ponad połowa polskich firm z sektora MSP nie posiada własnej strony WWW. Przedsiębiorcy najczęściej komentują ten fakt, iż nie potrzebują witryny internetowej bądź po prostu ich na to nie stać. I właśnie dlatego, projekt strony WWW w modelu abonamentowym to doskonałe i co najważniejsze, tanie rozwiązanie, które może pomóc zaistnieć firmom, szczególnie tym z sektora MSP, w Sieci.

Podobne artykuły:

NetArt (serwis nazwa.pl)