To nie science fiction, to adaptive marketing! podsumowanie Forum IAB

To nie science fiction, to adaptive marketing! podsumowanie Forum IAB nf.pl

 

Google potwierdził wprowadzenie w 2013 roku  cyber okularów, dzięki którym sprawdzimy pogodę patrząc za okno, wyślemy wiadomość bez używania rąk lub wykryjemy znajomego przechodzącego ulicą. To nie science fiction, to adapitive marketing. Wszystkich nas to czeka,więc zacznijmy się dostosowywać się do trendów już dziś!

 

Odpowiedź na pytanie, jak będzie wyglądać przyszłość marketingu internetowego poznaliśmy podczas kolejnej edycji FORUM IAB, która odbyła się 23 i 24 maja w warszawskim Mutikinie. Forum odbyło się pod hasłem  „Adaptive marketing, adaptive enterprise”. Tegoroczną edycję uświetnił swoją osobą m.in. Bruce Dickinson – lider Iron Maiden, pilot i biznesmen w jednej osobie, na wystąpienie którego ustawiła się kolejka wielbicieli z  gitarami w oczekiwaniu na autograf. 

 

O czym warto pamiętać w ramach adaptive marketing? 

 

Problemem nie jest medium, a jedynie forma w jakiej przedstawiamy nasz produkt. Warto tworzyć treść dopasowaną do odbiorcy i łączyć ją z treścią przydatną użytkownikowi. Doskonałym przykładem są ogłoszenia drobne, które same w sobie są informacją, której poszukujemy, gdzie można doskonale zareklamować np. daną markę samochodu. 

1 z 5 osób na świecie jest użytkownikiem mediów społeczniościowych. Do końca 2014 będzie to 1 z każdych 4 osób. Do końca 2014 roku nastąpi 100% wzrost kampanii zintegrowanech z mediami społeczniościowymi. Podstawowymi elementami strategii na facebook"u jest dialog, informacja, reklama oraz wartość. Warto jednak podkreślić znaczenie jednego z tych elementów, jakim jest dialog. Dorasta nam powoli „Generacja Z”, ludzie, którzy od najmłodszych lat żyją w otoczeniu elektroniki. Wiąże się z tym potrzeba zmiany modelu komunikacji, z formy „business to consumer” (b2c) na „human to human” (h2h), musimy walczyć o serca i lojalność użytkowników

 

  • Zamiast mówić do ludzi, wejdźmy z nimi w dialog 
  • Zamiast pouczać, zaoferujmy im interesującą treść w „żywym przekazie”
  • Zamiast prowadzić kampanie, gromadźmy społeczność
  • Zamiast agitować, dostarczmy konkretne wartości
  • Zamiast kontaktować się, postawmy na doświadczenia

 

Bądź LOSOMO = Local Social Mobile, Mobile First! (aktualnie sprzedaż smartfonów po raz pierwszy przewyższa sprzedaż komputerów)

Postawmy na Adapitive E-mail marketing -  Testy A/B, Post Click Tracking, Click Profiles, Analzia group docelowych, zaawansowane raportowanie

 

Forum IAB pierwszego dnia towarzyszyła Gala Programu badawczo-certyfikacyjnego „Użyteczna strona”. Po raz pierwszy przyznano także Godło „Użyteczny Sklep” dla najlepszych sklepów internetowych. Wszystkie nagrodzone serwisy przeszły kompleksowy proces badawczy i uzyskały wymagany próg certyfikacji Programu. Certyfikat jest gwarancją przestrzegania zasad mających na celu budowanie wygodnej i przyjaznej witryny dla e-Klienta. Do grona Laureatów dołączyli:

Castorama Polska Sp. z o.o. za stronę castorama.pl 

Dynaxo Sp. z o.o. za stronę dynacook.pl 

Ministerstwo Gospodarki za stronę mg.gov.pl 

KM MAGNUM Sp. z o.o. za stronę sos-odchudzanie.pl 

Warta S.A. za stronę warta.pl 

Wierchomla Sp. z o.o. za stronę wierchomia.com.pl 

 

W kategorii „Użyteczny Sklep” nagrody odebrali:euro.com.pl oraz Weltbild Polska Sp. z o.o. za serwis weltbild.pl .

Forum IAB to także idealne miejsce na nawiązanie kontaktów biznesowych. Wieczorem, pierwszego dnia konferencji miała miejsce impreza networkingowa w klubie Hybrydy. 

 

„Nasze zamierzenie przy organizacji Forum IAB jest takie, aby wszyscy uczestnicy wydarzenia wzbogacili się o dwie rzeczy: po pierwsze – mnóstwo wiedzy oraz inspiracji dostarczonej przez prelegentów i po drugie – kontakty biznesowe. Jestem przekonana, że uda nam się połączyć te dwa żywioły” – powiedziała Patrycja Sass-Staniszewska, dyrektor biura IAB Polska. 

 

Więcej informacji: www.forumiab.pl.