Usługi na wojnę

Usługi na wojnę nf.pl

Microsoft od pewnego czasu zmienił swoja strategię firmową. Jest to próba doścignięcia szybko posuwającej się naprzód konkurencji. Niedawno firma zaprezentowała oprogramowanie, które ma służyć jako usługa. Najnowszym pomysłem jest Live Software. Microsoft chce zaoferować platformę, w ramach której dostępnych będzie wiele rozmaitych usług, takich jak przechowywanie danych, komunikacja, łączność czy mechanizmy identyfikacyjne. W rzeczywistości firma chce dostarczyć usługi za pomocą swoich najbardziej znanych marek. Windows Live to serwis pozwalający użytkownikom na tworzenie personalizowanego portalu Web oferującego pocztę elektroniczną, nowego klienta instant messaging, który zawiera technologie pracy grupowej, rozbudowane funkcje zarządzania kontaktami oraz możliwości komunikacyjne typu VoIP. Ponadto w ofercie znajduje się Windows Live Safety Center, który pozwala na przeszukiwanie komputera pod kątem wirusów, Windows Live Favourite, usługę grupującą zakładki internetowe oraz Windows OneCare Live – subskrypcja ochrony antywirusowej. Usługa ma wejść w pierwszym kwartale 2006 roku. Oferta firmy Microsoft nie jest żadną rewolucja na rynku oprogramowań. Koncern nawiązuje do podobnych projektów Yahoo! I Google, które oferują personalizowane portale z dostępem do poczty, wiadomości, prognozy pogody. Microsoft jednak stoi w tym momencie w przewadze. Przemawiają za nią gadżety, czyli małe aplikacje, które dodaje się do strony Windows Live. Tego rodzaju połączenie usług i systemu operacyjnego trudno będzie skopiować konkurencji. Firma Microsoft zaczęła również dostrzegać ogromny potencjał rynku reklamy internetowej. Jest to właśnie główny element planu Live Software. Firma będzie musiała jednak wejść w starcie z Google. Warto wspomnieć, iż hostowanie oprogramowania nie jest nowym obszarem dla producenta Windows. Microsoft MSN oferował usługę CRM pod nazwą ClearLead jako element innej usługi. Firmie nie udało się jednak znaleźć odpowiedniej liczby klientów.

PRoto.pl