Współpraca w sieci

Współpraca w sieci nf.pl

Kluczem do efektywnego funkcjonowania firmy są właściwie zbudowana infrastruktura i odpowiedni sprzęt sieciowy. - Z technologicznego punktu widzenia naturalnie istotne są niezawodność i proste serwisowanie danego rozwiązania, a także funkcjonalność odpowiadająca wymaganiom firmy. Nie można jednak zapominać o możliwości rozbudowy i współpracy ze sprzętem innych producentów - mówi Łukasz Mierzwiak, product manager w dziale infrastruktury operatorskiej Siemensa. - Żadna sieć komputerowa nie może już być dziś odizolowaną wyspą. Chodzi o to, że mniejsze struktury sieciowe włączane są do większych, a te z kolei do sieci operatorskich. Całość tworzy globalną sieć informacyjną. Podkreślam, informacyjną, a nie informatyczną. Nie chodzi bowiem tylko o samą strukturę sieci, ale o możliwość powszechnego dostępu i wymiany informacji - dodaje Artur Borowski, szef sprzedaży na Europę Środkową i Wschodnią w Extreme Networks. Od wielu lat widać tendencję do wzbogacania sieci o coraz większą „inteligencję". Większość urządzeń to w istocie wyspecjalizowane komputery dostosowane do obsługi komunikacji w czasie rzeczywistym, ale zarazem umożliwiające zainstalowanie specjalistycznego oprogramowania. Jednym z przejawów „sieciowej inteligencji" jest samoobrona (self-defending network). Jest to koncepcja, zgodnie z którą infrastruktura sieci wykrywa pojawiające się zagrożenia (np. ataki, wirusy, spam itp.) i automatycznie je neutralizuje. Firmy, ograniczając koszty, dążą do tego, aby ich dotychczasowe inwestycje w sprzęt i oprogramowanie były bezpieczne. - Jest to możliwe przede wszystkim wtedy, gdy systemy te mogą zostać w prosty, szybki i niedrogi sposób zintegrowane z nowymi rozwiązaniami. Realizacja tych założeń jest możliwa wtedy, gdy zakupione rozwiązania wykorzystują powszechnie akceptowane standardy oraz posiadają otwarte interfejsy do integracji z innymi systemami - informuje Andrzej Cholewa, menedżer ds. rozwiązań transmisji danych dla firm w Alcatel Polska. Producenci i integratorzy zdają sobie sprawę, że jedyną skuteczną drogą rozwoju jest standaryzacja rozwiązań sieciowych. Dzisiaj nie ma miejsca na indywidualne pomysły pojedynczych producentów. - Żeby nie wiem jakie ukryte zalety miało takie rozwiązanie, inwestycja w urządzenia, których nie da się łączyć w sieci heterogeniczne (pochodzące od wielu producentów), jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto - twierdzi Artur Borowski. Usługi konwergentne coraz śmielej wchodzą w życie. Jest to możliwe dzięki standaryzacji urządzeń i technologii. Tego samego oczekuje się od sieci komputerowych i urządzeń do ich budowy. Po rewolucji IP czas na konwergencję - łączenie w niewielkim dotąd stopniu kompatybilnych światów telefonii stacjonarnej, VoIP i komórkowej.

PRoto.pl