Ze Śląska na podbój polskich łóżek

Ze Śląska na podbój polskich łóżek nf.pl

Janpol wiodący producent materacy na rynku polskim usprawnia sprzedaż i podnosi efektywność produkcji. Firma wdraża nowoczesne rozwiązanie informatyczne Xpertis. System ma usprawnić zarządzanie w obszarach sprzedaży, logistyki oraz analiz zarządczych OLAP. Wdrożenie prowadzi Macrologic Katowice.

Janpol, to jeden z czterech wiodących producentów materacy na otwartym rynku detalicznym w Polsce. Dobra koniunktura gospodarcza i wzrost podaży mieszkań oraz infrastruktury turystyczno-hotelowej napędzają popyt.

„Rosnąca sprzedaż mieszkań napędza rynek producentów wyposażenia a wzrost standardu życia zwiększa wymagania konsumentów. Jednocześnie szukamy innych kanałów sprzedaży, aby maksymalnie wykorzystać poprawiającą się koniunkturę dla branży. To są dwa główne wyzwania stojące przed naszą firmą.” – mówi Marian Piórkowski dyr. handlowy Janpolu.

Panowanie nad dużą ilością zleceń, wymaga od firmy doskonałej koordynacji pracy wszystkich wydziałów oraz prowadzenia dokładnych analiz finansowych. Chcąc podnieść wydajność produkcji firma rozpoczęła usprawnienie zarządzania procesami biznesowymi.

„Dotychczas firma korzystała z kilku niesprzężonych aplikacji biznesowych. Utrudniało to dokładną analizę kosztów. Przy dużej skali produkcji Janpolu lepsze możliwości analityczne szybko zrekompensują koszty wdrożenia systemu.” – mówi Marian Piórkowski.

Integracja danych z obszarów logistyki i finansów, to główny cel wdrożenia systemu Xpertis. Pozwoli ona na dokładne określenie kosztów produkcji i lepszą kalkulację cen każdej serii towarów. W konsekwencji ułatwi wprowadzenie racjonalnej polityki handlowej.

Możliwość szybkiego dostępu do aktualnych informacji o rozrachunkach z klientem zwiększy efektywność pracy działu sprzedaży, ułatwiając prowadzenie negocjacji i segmentację klientów. To pierwszy krok do wprowadzenia CRM-owych procedur zarządzania klientami.

Dotychczas nie było to możliwe z powodu braku integracji danych oraz zbyt wolnego i anachronicznego obiegu informacji i dokumentów.

Możliwości systemu Xpertis zostaną wykorzystane w obszarze sprzedaży do budowy Internetowego portalu klienckiego do obsługi zamówień. Dzięki rozwojowi elektronicznego kanału firma usprawni spływanie danych bezpośrednio do systemu radykalnie ograniczając ilość narażonych na zniszczenie papierowych dokumentów.

Integracja informacji z obszaru sprzedaży z obszarem logistyki pomoże również w optymalizować harmonogramy produkcji oraz zamówienia materiałów. Oszczędności czasu i mniejsze angażowanie środków finansowych w surowce poprawi płynność oraz zwiększy moce przerobowe.

Wdrożenie Xpertis to również rewolucja w analizach zarządczych, którymi będzie dysponował zarząd Janpolu. Firma kupiła wchodzące w skład pakietu Xpertis nowoczesne rozwiązanie BI (Business Intelligence). Po zakończeniu wdrożenia systemu Xpertis Macrologic uruchomi hurtownię danych BI z wykorzystującą narzędzia wielowymiarowych analitycznych OLAP.

Liczenie zyskowności grup towarowych, klientów przestanie być zmorą działu handlowego Janpolu, a sam proces zostanie ograniczony do kilku naciśnięć przycisków klawiatury.

Macrologic SA