10 polskich start-upów, które pomogą ci w content marketingu

10 polskich start-upów, które pomogą ci w content marketingu web.gov.pl

Content marketing i marketing przychodzący osiągają coraz większą popularność. Poznaj polskie start-upy, które pomogą ci w dopracowaniu twojej internetowej strategii marketingowej.

Content marketing to przyciąganie odpowiednich konsumentów (tzn. takich, których zainteresowania i aktualna sytuacja życiowa czyni prawdopodobnymi klientami) do marki poprzez oferowanie im odpowiednich materiałów takich jak artykuły, oferty, infografiki, treści video czy newslettery w odpowiednim czasie, tzn., gdy mogą wywrzeć na nich największy wpływ. To także dostarczanie konsumentom wartościowych treści biorąc pod uwagę kontekst danego medium/platformy i, coraz częściej, indywidualny profil każdego konsumenta.

Podobne artykuły:

Istnieje wiele definicji content marketingu i marketingu wychodzącego (ang. inbound marketing), sztuki osiągania rezultatów zbliżonych do skutecznej reklamy przy jednoczesnym unikaniu bezpośrednich komunikatów reklamowych. Panuje mylne przekonanie, że polskie start-upy nie osiągają na tym polu dobrych rezultatów. Przedstawiamy 10 polskich start-upów, które wiedzą jak promować się poprzez content marketing, bądź tworzą narzędzia, które pomagają w tym innym.

1. DrOmnibus

DrOmnibus powstał w 2012 r. z inicjatywy obecnej CEO Bogumiły Matuszewskiej. Zajmuje się opracowywaniem aplikacji (zwłaszcza gier) dla dzieci cierpiących na schorzenia związane z niepełnosprawnością intelektualną (ADHD, zespół Downa). Content marketing DrOmnibusa skierowany jest przede wszystkim do rodziców dzieci w wieku 6-7 lat i młodszych. Start-up opiera swoją komunikację na promowaniu tabletów, jako narzędzi idealnych do wspierania rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach.

Lwia część tej komunikacji odbywa się poprzez portalterapiaztabletem.pl. Blog jest dostępny również w języku angielskim na happy-therappy.com. To bogate źródło wiedzy na temat terapii przy użyciu tabletu. DrOmnibus informuje też o swoim udziale w ciekawych wydarzeniach tematycznych takich jak Health 2.0 conference, przyciągając w ten sposób nie tylko potencjalnych klientów, ale także każdego zainteresowanego tematyką innowacyjnych metod leczenia i terapii.

Podobne artykuły:

– Wskazujemy badania naukowe na temat efektywności tabletów w terapii. Publikujemy scenariusze terapii przygotowywanych na potrzeby naszych gier oraz przewodniki dla terapeutów i rodziców – mówi web.gov.pl Bogumiła Matuszewska.

DrOmnibus jest dostępny w dwóch wersjach – DrOmnibus Home dla rodziców i DrOmnibus Pro dla lekarzy i terapeutów.

2. Brainly

Pod względem liczby użytkowników - 30 milionów w 20 krajach - Brainly należy do najpopularniejszych polskich start-upów. To rodzaj edukacyjnego portalu typu Q&A (ang. pytania i odpowiedzi), w którego działania zaangażowani są aktywni użytkownicy. Każdy pytający może liczyć na rozbudowaną odpowiedź z każdej dziedziny szkolnej wiedzy (matematyka, język polski, historia, biologia, ale także różne języki obce), zawierającą pełne wyjaśnienie kolejnych kroków prowadzących do rozwiązania.

– Siłą Brainly jest społeczność. To nasi użytkownicy tworzą treść portalu. Odpowiadając i zadając pytania pomagają sobie nawzajem w obowiązkach szkolnych. Z punktu widzenia Brainly, pozytywnym efektem tej interakcji jest potężna baza wiedzy. Każde pytanie po moderacji pozostaje na stronie i jest publicznie dostępne dla wszystkich użytkowników. Owa baza wiedzy to także ważny element naszej strategii pozyskiwania nowych użytkowników, gdyż dzięki niej łatwo znaleźć nasz portal w wyszukiwarce. Taki projekt – oparty na treści tworzonej przez użytkowników (ang. user-generated content – przyp. red.) - jest bardzo skalowalny – im więcej osób uczestniczy w interakcji, tym większa jest nasza baza danych i szanse na pozyskanie kolejnych użytkowników – tłumaczy Jakub Piwnik, PR & Marketing Manager Brainly w Stanach Zjednoczonych.

Pomysł na oparcie portalu na treści tworzonej przez użytkowników okazał się strzałem w dziesiątkę. Dzięki dużej popularności, Brainly wywalczyło silną pozycję w wyszukiwarkach internetowych, zwłaszcza w Google. I to właśnie poprzez Google mnóstwo nowych osób codziennie dowiaduje się o istnieniu Brainly w każdym z krajów, w których działa. Brainly zdołało w pełni wykorzystać potencjał do efektywnego marketingu przychodzącego, który wynika z jego natury jako serwisu typu Q&A.

3. Listonic

Tym razem mamy do czynienia z jedną z najpopularniejszych aplikacji do tworzenia list zakupowych. Po osiągnięciu dużej popularności w Polsce, start-up ten zdecydował się na wypróbowanie sił w USA, uważanych za najbardziej konkurencyjny rynek aplikacji na świecie. Dział marketingu Listonica na pewno pomoże w odniesieniu sukcesu, na koncie ma już kilka wartych odnotowania osiągnięć, zwłaszcza przyciski Listonic.

Podobne artykuły:

Listonic udostępnia przyciski każdej zainteresowanej witrynie czy blogowi kulinarnemu. Przy ich pomocy użytkownicy mogą jednym kliknięciem przycisku zamienić składniki przepisu w listę zakupową Listonic, która pozwoli łatwo zapamiętać wszystkie składniki i wzmocni dyscyplinę zakupową (mniejsze prawdopodobieństwo dokonania niespodziewanych, impulsywnych zakupów).

W ten sposób Listonic skutecznie korzysta z zewnętrznych treści do popularyzowania swojej aplikacji. Zewnętrzni wydawcy otrzymują w zamian wartościową funkcjonalność.

4. Brand24

Brand24 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich start-upów. Brand24 oferuje swoim klientom możliwość zarządzania swoją rozpoznawalnością w internecie 24 godziny na dobę. Monitoruje sieć w poszukiwaniu wszelkich śladów obecności marki, zwłaszcza na blogach i w mediach społecznościowych. Z danymi można się zapoznać za pomocą aplikacji mobilnej, panelu webowego oraz wiadomości email. Użytkownik może wykorzystać te informacje do natychmiastowej reakcji na treści w internecie dotyczące jego marki – odpowiedzieć na wątpliwości konsumentów, pomóc im czy szybko podjąć decyzję o produkcji i publikacji materiałów, które pozwolą zażegnać kryzys PR-owy, jaki miał miejsce po publikacji w Internecie niekorzystnych treści dla marki.

5. Positionly

Positionly powstało z myślą o markach, które chciałyby wzmocnić swoją pozycję w wyszukiwarce. Dopracowany i przyjazny użytkownikowi interfejs to jedna z głównych zalet tego popularnego start-upu, który w październiku 2014 roku pochwalił się tysięcznym klientem korzystającym z płatnej wersji usługi.

Positionly ułatwia content marketing poprzez udostępnianie narzędzi wyróżniających się relatywną prostotą obsługi w porównaniu z możliwościami, jakie oferują. Użytkownik może porównać z konkurencją swoje pozycje w wyszukiwarkach na różne frazy kluczowe, zarządzać linkami zewnętrznymi, a także generować raporty zawierające wszystkie te dane.

Podobne artykuły:

Start-up wspomagający content marketing u klientów powinien uwiarygadniać to publikacjami w Internecie edukującymi klientów nt. content marketingu. Dostarczają one konsumentom wartościowej wiedzy i skutecznie zachęcają ich do korzystania z usług start-upu. Positionly prowadzi bloga, który zawiera treści poradnikowe w zakresie marketingu w sieci.

6. SALESmanago

Platformy typu marketing automation oferują innowacyjny sposób dotarcia do potencjalnych konsumentów w sposób spersonalizowany i na dużą skalę. Według MarketsandMarkets, przychody z automatyzacji marketingu wzrosną z 3,65 miliarda dolarów w roku ubiegłym do 5,5 miliarda w 2019 r. Jak automatyzacja marketingu wygląda w praktyce?

Podobne artykuły:

Gdy na twojej stronie internetowej pojawi się nowy użytkownik, oprogramowanie SALESmanago odnotuje szereg informacji związanych z jego aktywnością na niej. Na ich podstawie postara się m.in. określić obecne zainteresowania użytkownika, jego zachowanie itp. Następnie SALESmanago przygotuje treść dostosowaną do tego konkretnego użytkownika i wyśle ją w formie maila. Niewiele start-upów robi to tak efektywnie jak SALESmanago. Możesz dowiedzieć się o tym więcej, przeglądając bogatą bazę tego krakowskiego start-upu z ponad tysiącem klientów biznesowych w całej Europie.

7. Vintom

Content marketing to także w coraz większym stopniu materiały wideo. Vintom to polski start-up, które oferuje efektywną metodę pozyskiwania nowych leadów (informacji o klientach) przy wykorzystaniu treści wideo.

Vintom sam siebie określa mianem „dodatkowej warstwy na wideo”. Kilka linijek kodu wystarczy, by wzbogacić film o funkcjonalność pozwalającą na prośbę do użytkownika o wykonanie danej akcji (email, udostępnienie w mediach społecznościowych, kliknięcie URL) w celu dalszego oglądania. Do użytkownika należy wskazanie momentu, do którego wideo można oglądać bez żadnych zobowiązań.

8. PressPad

Ciągły wzrost popularności portali internetowych wydawał się początkiem końca tradycyjnej prasy drukowanej. Szansą dla tych ostatnich jest PressPad – dostawca aplikacji mobilnych na systemy Android i iOS, za pomocą których tradycyjni wydawcy mogą wygodnie dystrybuować swoje publikacje w formie cyfrowej. PressPad pozwala m.in. na dołączenie do tekstu filmów z YouTube i Vimeo, ścieżek dźwiękowych z SoundCloud i linków do mediów społecznościowych. Wydawcy mogą także wysyłać swoim subskrybentom powiadomienia push, dostarczane przez aplikacje mobilne czy emaile.

9. LiveChat

Content marketing to także sztuka znalezienia się w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Twoja wartościowa treść powinna trafić do użytkownika w momencie, gdy akurat jest mu potrzebna. LiveChat to start-up, który pomoże w dążeniu do tego celu. Oprogramowanie LiveChat pozwala na łatwe założenie na stronie czatu „na żywo”, z którego odwiedzający stronę może skorzystać w każdej chwili. Pytanie trafia niezwłocznie do wskazanej osoby, np. pracownika firmy, który od razu przygotowuje odpowiedź. Imię i twarz osoby odpowiadającej zwykle widoczna jest w okienku chatu, co pozwala na stworzenie wrażenia rozmowy w czasie rzeczywistym.

LiveChat oferuje rozbudowane możliwości dostosowania aplikacji do wyglądu strony, w tym możliwość usunięcia wszelkich śladów tego, że za funkcją stoi LiveChat (tzw. white-label product).

10. Estimote

Estimote to producent beaconów o międzynarodowym zasięgu. To jedna z kilku uznanych za granicą polskich firm (obok Kontakt.io oraz Ifinity), które osiągnęły międzynarodowy sukces na polu tzw. proximity technologies, tzn. technologii umożliwiających bezprzewodowy kontakt pomiędzy urządzeniami. Przykładem jest tutaj np. protokół Bluetooth Smart, wykorzystywany właśnie w beaconach Estimote. Znajdują one zastosowanie np. w marketingu – umieszczone w sklepach mogą kontaktować się ze znajdującymi się w zasięgu konsumentami i przekazywać im komunikaty reklamowe i sugestie do ich smartfonów czy tabletów.

Jak Estimote przekonuje do zalet beaconów? – zobacz ich popularne filmy

Artykuł pochodzi z serwisu web.gov.pl

Platforma Wspieramy e-Biznes Adrian Senecki