4 kroki do strony internetowej, która stanie się najlepszym narzędziem sprzedaży

4 kroki do strony internetowej, która stanie się najlepszym narzędziem sprzedaży sxc.hu

Każdy przedsiębiorca wie, że samo otworzenie firmy nie gwarantuje jeszcze sukcesu na rynku. Aby biznes mógł rozwijać się potrzeba strategii, która przyciągnie klientów i pozwoli zatrzymać dotychczasowych. Ważna jest także jej odpowiednia realizacja.

Podobnie jest ze stroną internetową. Aby mogła stać się ona narzędziem wspierającym sprzedaż i przynosiła efekty w postaci nowych nabywców należy dokładnie przemyśleć jej strukturę i funkcje, które mogą pomóc w dotarciu i utrzymaniu klienta.

Przedstawiamy, jak w czterech krokach stworzyć witrynę, która będzie nie tylko wizytówką, ale także skutecznym narzędziem pozwalającym na rozwój, zdobywanie nowych klientów i budowanie z nimi relacji.

Krok 1: Zaistniej w Internecie

Wielu przedsiębiorców obawia się tego, że może nie poradzić sobie ze stworzeniem
i obsługą strony internetowej. Panuje pogląd, że zaprojektowanie, wdrożenie
a następnie utrzymanie strony www generuje wysokie koszty, wymaga wiele czasu
i bywa problematyczne ze względu na brak wiedzy informatycznej czy umiejętności graficznych. Obawy te mogłyby wydawać się uzasadnione około 7-10 lat temu. Obecnie osoby chcące zaistnieć w sieci mają wiele możliwości, które pozwalają na stworzenie prostych stron opartych o CMS bez potrzeby zatrudnienia informatyka czy osoby, która zajmie się wizualną stroną projektu.

Bowwe.com Bowwe.com

Krok 2: Spraw, aby Twoi klienci zaczęli odwiedzać stronę www Twojej firmy

Sama obecność w Internecie nie jest jeszcze gwarancją sukcesu. Klienci cenią sobie łatwość dotarcia do informacji, których szukają. Ważne jest, aby konstruowane strony były wykonywane zgodnie z najnowszymi standardami projektowania. Witryny powinny być tworzone w oparciu o technologie przyjazne wszystkim wyszukiwarkom. Ponadto zaleca się by były one również responsywne, czyli przyjazne dla smartfonów i tabletów, co znacznie ułatwia przeglądanie ich na urządzeniach mobilnych. Wpływa to również na pozycjonowanie strony, ponieważ Google premiuje strony www, które zostały dostosowane do urządzeń przenośnych. Dzięki zastosowaniu takich rozwiązań użytkownik może łatwiej znaleźć stronę i dotrzeć do informacji o Twoim biznesie.

Bowwe.com Bowwe.com

Osobie, która nie jest specjalistą z zakresu nowych technologii, powyższe wskazówki mogą wydawać się nie do zrealizowania bez profesjonalnego wsparcia. Tego typu obawy zostały dostrzeżone przez twórców intuicyjnego kreatora do tworzenia stron internetowych Bowwe.com. Narzędzie to pozwala na samodzielne tworzenie atrakcyjnych wizualnie witryn przy pomocy kilkudziesięciu profesjonalnie zaprojektowanych szablonów. Zbudowanie strony przy pomocy narzędzia jest proste, szybkie i, co nie mniej ważne, tanie. Dodatkową opcją dostępną w ramach kreatora Bowwe jest przycisk „one click integration”. Pozwala on na dodanie danej informacji
w kilku miejscach np. na stronie www, Facebooku, Twitterze i w innych serwisach społecznościowych za pomocą tylko jednego kliknięcia. W dobie social media tego typu funkcja jest użytecznym sposobem na dotarcie do wielu odbiorców jednocześnie
i zaoszczędzenie mnóstwa czasu.

Krok 3: Przekonaj odwiedzających do kupna produktów

Strona www, która pełni funkcję wizytówki nie zawsze będzie w stanie przekonać potencjalnych klientów do skorzystania z oferty danej firmy. Jak pokazują badania – wielu konsumentów poszukuje opinii o usługach lub produktach właśnie w Internecie. Bowwe przy współpracy z firmą Honaro.com stworzyło narzędzie, pozwalające na dzielenie się prawdziwymi rekomendacjami. Zaletą systemu jest fakt, że opinie o firmie dodawać mogą jedynie zweryfikowani klienci, co pozwala bronić się przed nieprawdziwymi i niebezpiecznymi wpisami pochodzącymi od konkurencji. Dodawane opinie są więc wiarygodne i mogą znacząco wypłynąć na postrzeganie danego biznesu przez osoby potencjalnie zainteresowane zakupami.

Bowwe.com Bowwe.com

Krok 4: Zatrzymaj swoich klientów i bądź na nich otwarty

Nawet małe i średnie biznesy, aby utrzymać się na rynku i wyróżnić na tle konkurencji wciąż muszą walczyć o klienta i jego zainteresowanie. Istnieje wiele sposobów, aby utrzymać uwagę nabywcy i zachęcić go do ponownych zakupów. Jedną z możliwości jest nagrodzenie lojalnego konsumenta zniżką, co umożliwia między innymi wykorzystywany w Bowwe system Honaro. Pozwala to na budowanie długofalowej relacji między sprzedawcą i kupującym. Konsument czując się wyróżniony chętniej skorzysta ponownie z usług oferowanych przez firmę.

Podobne artykuły:

Warto przemyśleć również wdrożenie systemu rezerwacji on-line, który sprawia, że biznes jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Klient z pewnością doceni fakt, że rezerwacji może dokonać o każdej porze dnia i nocy. Zwłaszcza, że wielu konsumentów poszukuje informacji o interesujących ich usługach po powrocie z pracy, a więc dokładnie wtedy, gdy większość firm jest zamknięta.

Samo stworzenie strony www nie zawsze gwarantuje sukces biznesu. Obecnie taka witryna może być nie tylko wizytówką, ale przede wszystkim skutecznym narzędziem marketingowym, które wesprze sprzedaż, co niewątpliwie przyczyni się do znacznie szybszego rozwoju Twojego biznesu.

Projekt współfinansowany ze środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

„Dotacje na innowacje – inwestujemy w Waszą przyszłość”