5 kluczowych trendów w płatnościach e-commerce na 2016

5 kluczowych trendów w płatnościach e-commerce na 2016 dotpay.pl

W dobie prężnie rozwijającego się Internetu, coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy w sieci przy wykorzystaniu szybkich płatności online.

Nie tylko realizują zakupy online, ale także opłacają swoje rachunki przez Internet, zwłaszcza, gdy mają możliwość skorzystania z płatności cyklicznych, pozwalających na to, aby płatności realizowane były automatycznie, np. raz w miesiącu.

Wszystko to za sprawą firm świadczących usługi szybkich i bezpiecznych płatności online. Dzięki nim znacznie skraca się czas realizacji transakcji i pomijane są żmudne kroki, takie jak ręczne wpisywanie danych w formularzu zlecenia przelewu czy płatności kartą.

Eksperci z firmy Dotpay SA zwracają uwagę na to, że szybkie automatyczne przelewy online typu Pay by Link zdecydowanie wypierają tradycyjny przelew, czy płatność za pobraniem. Ich zdaniem kluczowymi trendami napędzającymi rozwój rynku e-commerce w najbliższym czasie będą: ciągły wzrost popularności zakupów mobilnych, możliwość skorzystania z płatności ratalnych i odroczonych online, ekspansja zagraniczna polskich e-sklepów oraz sprzedaż wielokanałowa.

Płatności mobilne

Według informacji, jakie podaje nam raport Gemius „Ecommerce w Polsce 2015”, blisko 37% naszego społeczeństwa dokonuje zakupów za pośrednictwem smartfonów lub tabletów. Coraz więcej osób jest w posiadaniu urządzeń mobilnych, niekoniecznie dysponując komputerem. Jak wiadomo, dla operatorów generuje to potrzebę przystosowania płatności online do tego typu urządzeń. Takim rozwiązaniem są między innymi responsywna bramka płatności, a także biblioteki do aplikacji mobilnych sklepów.

Płatności ratalne i odroczone

Płatności ratalne stały się już standardem w e-commerce. Płatności odroczone, to stosunkowo nowa opcja dla konsumentów, którzy w danym momencie nie dysponują adekwatnymi do chęci zakupów środkami na koncie. Dzięki tego typu płatnościom mogą oni zrealizować zamówienie, mimo iż możliwość uregulowania kosztów będą mieć dopiero za kilka dni.

Jak informuje w wywiadzie dla evigo.pl, dyrektor działu handlowego w Dotpay, Pani Bernadetta Madej, wymienione powyżej metody płatności udostępnione są z myślą o sklepach online, którym zależy na tym aby ułatwić realizację zakupów przez Internet, jeszcze większej ilości klientów. Opcja wyboru płatności ratalnych w bramce płatniczej pozwala klientom na proste i szybkie rozłożenie płatności na raty. Fakt, że mogę także równie łatwo skorzystać z opcji płatności odroczonych, dzięki którym za zakupiony towar zapłacą w ciągu 14 dni, jest dodatkowym atutem. W raporcie Gemius czytamy, że płatności odroczone już w 2015r. wynosiły około 4% transakcji. Co istotne jest to bezpieczna metoda płatności także dla e-sklepu ponieważ gwarantem płatności jest firma zintegrowana z operatorem płatności. Nie da się ukryć, że tego typu płatności niosą również korzyści dla sprzedawców internetowych, którym taka opcja zdecydowanie wygeneruje większy przychód.

Sprzedaż wielokanałowa - Omnichannel i Multichannel

Jeszcze do niedawna był to tylko trend, dziś powoli staje się już standardem utworzonym pod naciskiem coraz to większych oczekiwań konsumentów. Innymi słowy sprzedaż wielokanałowa, do niedawna zarezerwowana tylko dla dużych, działających na rynku od wielu lat marek, które indywidualnie tworzyły rozwiązania umożliwiające taką formę sprzedaży, dziś stała się osiągalna dla wszystkich podmiotów. W odpowiedzi na potrzeby rynku operatorzy płatności przygotowali rozwiązania wspierające sprzedaż w różnych kanałach.

Zakupy i opłata rachunków przez Internet

Jak informuje wspomniany już raport Gemius „E-commerce 2015” blisko 55% badanych robi zakupy w Internecie, a 53% również przez Internet opłaca swoje rachunki.

Dzięki zautomatyzowaniu procesu płatności za pośrednictwem operatorów płatności online, każdy może dokonać płatności przez Internet, także za rachunki, czy nawet za podatki. Patrząc na to z perspektywy konsumentów, ogromnym usprawnieniem jest skrócona ścieżka płatności, czy responsywna bramka płatności, dzięki którym mogą oni szybko, bezpiecznie i swobodnie zrealizować transakcję np. za pośrednictwem swojego telefonu. Z punktu widzenia przedsiębiorców otrzymujących płatności, rozwiązania oferowane przez operatorów są również dużym udogodnieniem. Dzięki nim mogą w szybki sposób dokonać sprawnego podziału i wypłaty środków wpływających od klientów na indywidualne rachunki bankowe. Dzięki automatycznie generowanym raportom mają gwarancje kompleksowej kontroli nad przepływem środków. W przypadku jednego z wiodących polskich operatorów płatności mają też gwarantowane wsparcie Biura Obsługi Klienta.

Transakcje zagraniczne

Z roku na rok coraz więcej e-sklepów rozszerza swoje horyzonty poprzez oferty skierowane na rynek zagraniczny. W takim przypadku kluczowym problemem jest oczywiście waluta. Doskonałym przykładem może być usługa „Płatności Międzynarodowe Dotpay”, która umożliwia przyjmowanie płatności w różnych walutach. Rozwiązanie to pozwala na dynamiczny rozwój sprzedaży zagranicznej, sprzedaży towarów zarówno w polskiej, jak i obcej walucie.

Reasumując zakupy w sieci to w dzisiejszych czasach norma, pewien standard, który pozwala ludziom, takim jak my, na szybkie i bezpieczne dokonanie transakcji, w każdym możliwym miejscu i o każdej porze. W dobie chronicznego braku czasu, każde udogodnienie automatyzujące płatność za e-zakupy jest dla konsumentów niezwykle cennym rozwiązaniem, które również dla e-przedsiębiorców okazuje się kluczem do sukcesu.

Dotpay S.A.