5 oznak, że masz dobry pomysł na biznes

5 oznak, że masz dobry pomysł na biznes sxc.hu

Wpaść na pomysł to żadna sztuka. Problemem jest dobry pomysł. W jaki sposób można rozpoznać ten właściwy, naprawdę dobry pomysł na biznes?

1. Zaspokaja potrzebę i rozwiązuje problem

Dobrym pomysłem na biznes jest sprzedawanie ludziom produktu, który chcą kupić. Kandydaci na startupowców powinni znaleźć niszę, która nie jest jeszcze zagospodarowana lub istniejące rozwiązania są niewystarczające. Jeśli jest to dodatkowo zyskowna nisza, to może być świetny biznes.

Co więcej, pomysł nie musi być specjalnie innowacyjny – ważne, by odpowiadał na realne potrzeby i dobrze rozwiązywał problemy. – Jeśli twój produkt nie rozwiązuje żadnego problemu i nie odpowiada na potrzeby, nawet najlepszy marketing nie załatwi sprawy – mówi Shireen Shermak, prezes Launch Angels.

2. Dociera do dużego rynku

Wraz z każdym produktem można określić grupę docelową, która będzie zainteresowana tym produktem. I ta grupa powinna być wystarczająco duża, by przynosiła pieniądze. Dlatego pomysł powinien docierać do dużego rynku.

Innym rozwiązaniem jest skalowanie biznesu na wiele różnych rynków.

3. Wytrzyma konkurencję

Czy produkt wytrzyma porównanie z produktem konkurencji? Jeśli tak, to pomysł jest wiele wart.

Wiele innowacyjnych pomysłów może zostać zabitych przez Facebooka i Google, które zaoferują za darmo coś, za co startup będzie chciał pobierać opłatę. Dlatego produkt powinien być na tyle wyspecjalizowany, by giganci na rynku nie trudzili się z walką o tych klientów.

Pomysł może być dobry nawet, jeśli na rynku już istnieje konkurencja. Poza tym dla każdej firmy nadejdzie dzień, w którym otrzymają informację prasową o powstaniu konkurencji.

Istnienie konkurencji na rynku jest doskonałym sposobem na sprawdzenie jakości własnych produktów. Fakt, że istnieje konkurencja, która ma podobne produkty jest dowodem, że w istocie, pomysł jest dobry.

4. Szybko się rozwija i łatwo rozchodzi

Krótki cykl rozwoju oraz produkty z potencjałem do szybkiego, wirusowego rozchodzenia się to wspaniały element dobrego pomysłu na biznes. Obecnie technologia rozwija się tak szybko, że trudno jest przewidzieć, czy produkt, który zostanie w pełni opracowany za rok, będzie nadal potrzebny.

Podobnie produkty, które szybko się rozchodzą są dobre, gdyż nie trzeba ich sprzedaży napędzać potężnymi działaniami marketingowymi.

5. Jest wynikiem twojej pasji

Jeśli ten pomysł nie daje ci spać, najprawdopodobniej jest świetny. Właśnie ta pasja będzie paliwem dla twojego biznesu. A co, jeśli pozostałe oznaki się zgadzają, tylko brakuje pasji? To nie realizuj tego pomysłu. To pasja stanowi o przewadze konkurencyjnej biznesu.

Opracowano na podstawie businessnewsdaily.com

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek