6 metod na oszczędności w małej firmie

6 metod na oszczędności w małej firmie porownywarka-ubezpieczen-oc-ac.pl/

Prowadzenie firmy, nawet niewielkiej, to nie przelewki. Aby przynosiła korzyści, musi nie tylko generować przychody, ale także szukać oszczędności. To Twoje zadanie jako przedsiębiorcy.

Zobacz, co zrobić, aby minimalizować koszty. Znajdziesz tutaj porady z serwisu http://porownywarka-ubezpieczen-oc-ac.pl/, które pomogą Ci optymalizować wydatki na utrzymanie firmowych aut i prywatnego pojazdu, oraz wskazówki dotyczące zarządzania czasem – czy raczej sobą i pracownikami w czasie.

Efektywnie zarządzaj czasem pracy

Naucz się planować swoje obowiązki i delegować zadania wśród pracowników. Pamiętaj, że nie musisz robić wszystkiego sam. Zarówno sobie, jak zatrudnianym osobom zapewnij odpowiednie narzędzia do porządkowania zajęć i zarządzania czasem pracy. W Internecie znajdziesz mnóstwo aplikacji i platform, które możesz wykorzystać za darmo lub za niewielką opłatą.

Nie zapominaj też, że czasu nikt nie rozciągnie, dlatego tak rozdzielaj zadania, aby Twoi pracownicy mieli szansę wykonać je wszystkie i to z należytą dokładnością. Weź jednak pod uwagę również to, jak pracują zatrudnione u Ciebie osoby. Niektórzy mają jednak to do siebie, że wykonują swoje obowiązki w takim czasie, jakim dysponują. Jeśli zlecisz coś pracownikowi na jutro to nie dostaniesz tego wcześniej niż w określonym przez Ciebie terminie.

Warto zliczać czas pracy pracowników i analizować, ile czasu potrzebują na wywiązanie się ze swoich obowiązków. Być może niektórzy z nich nie muszą być obecni w biurze 8 godzin dziennie i 5 dni w tygodniu. Możesz zredukować czas ich pracy, zatrudniając np. na pół etatu. Niektórzy, np. księgowa, copywriter czy grafik spokojnie mogą pracować zdalnie. Oczywiście, o ile ilość zadań, jakie dla nich przewidziałeś, na to pozwala.

Coraz częstszą praktyką wśród przedsiębiorców, którzy idą z duchem czasu, jest redukowanie czasu pracy całej firmy np. do 6 godzin dziennie. Badania potwierdzają, że jest to czynnik, który motywuje pracowników do bardziej efektywnej pracy i zwiększa ich wydajność, jednocześnie zmniejszając wydatki związane z opłatami za prąd i działalnością biura.

Wynajmij część biura

Dysponujesz dużą powierzchnią biurową, której nie wykorzystujesz w całości? Podziel biuro. W jednej części skupisz swoich pracowników i ich stanowiska, a drugą będziesz mógł wynająć innemu przedsiębiorcy. Dzięki temu zmniejszysz koszty eksploatacji i wpadnie Ci do kieszeni kilka złotych z wynajmu.

Kupuj hurtowo

Zarówno Ty, jak i Twoi pracownicy na pewno potrzebujecie narzędzi i materiałów do pracy. Artykuły biurowe, sprzęt elektroniczny czy nawet prezenty świąteczne pozwolą Ci zaoszczędzić parę groszy, jeśli będziesz kupował je hurtowo.

Ta sama zasada dotyczy np. usług telekomunikacyjnych. Operatorzy mają przygotowane specjalne oferty dla przedsiębiorców. W pakiecie możesz kupić kilka urządzeń i abonamentów w korzystnych cenach.

Na podobnych zasadach będą działali ubezpieczyciele. Jeśli oferujesz swoim pracownikom ubezpieczenie na życie, będą oni mogli przystąpić do ubezpieczenia grupowego, które ze względu na większą liczbę ubezpieczonych, okaże się nieco tańsze.

Jesteś posiadaczem kilku samochodów służbowych? Poszukaj ubezpieczyciela, który zaoferuje Ci najtańsze OC samochodu. Wielu z nich przygotowuje dla właścicieli dwóch lub większej liczby pojazdów specjalne rabaty na ubezpieczenie kolejnych aut. Nawet 5% na każdym pojeździe pozwoli Ci sporo zaoszczędzić w skali roku.

Z poradnika „Jak dobrze ubezpieczyć samochód?” dowiesz się nie tylko jak zaoszczędzić na składce, ale także jak wybrać najlepsze ubezpieczenie komunikacyjne.

Obniż koszty związane z markietingiem

Promocja firmy to ważna sprawa, bo pozwala Ci dotrzeć ze swoim produktem lub usługą do właściwego klienta. Czasem lepiej jednak zatrudnić jednego lub dwóch specjalistów, którzy zajmą się marketingiem i wizerunkiem Twojej firmy w każdym calu niż prosić o pomoc zewnętrzną agencję.

Pamiętaj również, aby odpowiednio dopasować działania promocyjne. Zamiast inwestować w reklamę prasową usług IT, postaw na przekaz internetowy. Jeśli Twoją grupą docelową są młode osoby, wykorzystaj social media, a gdy Twój produkt jest dedykowany starszym, spróbuj kontaktu bezpośredniego.