• 7 grzechów głównych w biznesie – jak wygrać, mimo potknięcia

    Nikt nie lubi popełniać błędów: ani w życiu zawodowym, ani prywatnym. Niestety, nikt nie jest też nieomylny, a co za tym idzie – prawdopodobieństwo potknięcia się w jakimś momencie prowadzenia własnego biznesu wynosi 100 proc. Ludzie nie lubią przyznawać się do błędów (w Polsce jest to szczególnie widoczne), a przecież „mylić się jest rzeczą ludzką”. Omyłki w prowadzeniu biznesu nie muszą być powodem do wstydu, powinny zostać szczegółowo przeanalizowane i prowadzić do konstruktywnych zmian w firmie.

    Sukces fot. Fotolia

    Czego możemy nauczyć się na błędach?

    Przede wszystkim, wyciągania wniosków oraz wykorzystywania tej wiedzy w praktyce. Zaprzeczanie oraz unikanie analizy doświadczeń blokuje możliwości rozwoju osobistego, na którym opiera się umiejętność zarządzania. Z psychologicznego punktu widzenia nauka na własnych błędach jest najbardziej bolesną, ale i najskuteczniejszą metodą przyswajania wiedzy. Omyłki stanowią nieodłączną część prowadzenia biznesu. Możemy podzielić je na te, które realnie zagrażają życiu organizacji oraz mniej groźne, których popełnienie pozwala przedsiębiorcy na wyciągnięcie nauki, która może okazać się przydatna w przyszłości i w efekcie wzmocnić firmę.

    Warto podkreślić, że potknięcia nie dotyczą tylko początkujących firm. Błędy popełniają zarówno firmy świetnie prosperujące jak i te, które chylą się ku upadkowi. Każda firma chce odnieść sukces finansowy - jeśli tkwi w przestoju lub ponosi straty, warto przyjrzeć się mechanizmom zarządzania oraz procesom funkcjonującym wewnątrz organizacji. Błąd znajduje się najprawdopodobniej na styku procesów handlowych, marketingowych i finansowych.

    Przedstawiamy 7 najczęściej popełnianych błędów.

Inventage Polska Sp. z o.o. Alain Kaj