8 wskazówek dla małego biznesu

8 wskazówek dla małego biznesu materiały PR

Jesteś początkującym przedsiębiorcą? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Zobacz, 8 cennych wskazówek, które pomogą Ci osiągnąć sukces.

Social media – bądź tam gdzie Twój klient

Błąd, który często popełniają przedsiębiorcy to zachłyśnięcie się social mediami. Zakładamy profile i konta wszędzie gdzie się da. Bez pomysłu, bez strategii i bez konsekwencji bo za chwilę okazuje się, że nie mamy czasu prowadzić dziesięciu profili w dziesięciu miejscach. Przemyśl swoją obecność w social mediach pod kątem swoich klientów. Inne social media śledzą młode mamy a inne osoby poszukujące nowinek technologicznych.

Bądź liderem opinii – lokalnie

Jeśli prowadzisz małe lub średnie przedsiębiorstwo i świadczysz usługi lokalnie, zadbaj o swój PR również lokalnie. Sprawdź jakie media działają w Twojej okolicy i jaka jest poruszania w nich tematyka. Następnie zaproponuj współpracę w swojej dziedzinie.

Podglądaj innych

Prowadząc firmę często zapominamy o konkurencji. To błąd – nie skupiaj się jedynie na własnych działaniach. Regularnie przeglądaj strony Twoich konkurentów, sprawdzaj jak działają w social mediach, jakie nowe produkty lub usługi wprowadzają. Nie zostań w tyle!

Na Facebooku publikuj wartościowe treści

Nie każdy musi prowadzić profil na Facebooku, naprawdę. Jeśli nie masz pomysłu ani czasu – lepiej w ogóle go nie zakładaj. Użytkownicy poszukują atrakcyjnych i użytecznych treści, nie kolorowych obrazków. Pisz o tym, czego szukają Twoi klienci, konsekwentnie i regularnie.

Podziękuj klientowi pisemnie

Drobiazg, który sprawi, że Twój klient poczuje się doceniony. Nie masz budżetu reprezentacyjnego jak wielkie korporacje? Nie szkodzi, przygotuj własnoręcznie podpisaną kartkę z podziękowaniem za współpracę. Tak, kartkę, nie email. Wyślij do klienta a na pewno zostaniesz zapamiętany.

Podobne artykuły:

Poproś o referencje

Poproś klienta o referencje, nie ma nic cenniejszego niż pozytywne opinie osób, które z Tobą pracowały lub kupiły Twój produkt. Ale zanim to zrobisz, upewnij się, że Twój klient otrzymał więcej niż oczekiwał!

Szukaj mentorów

Przedsiębiorca to człowiek nieco osamotniony w swoich działaniach. Szczególnie jeśli dopiero startujesz. Dlatego szukaj mentorów, uczestnicz w spotkaniach, warsztatach i ciekawych prelekcjach. Niekoniecznie w Twojej branży – często wysłuchanie wykładu o zupełnie innym biznesie niż Twój zainspiruje Cię i pozwoli spojrzeć na Twoje działania pod zupełnie nowym kątem.

Wykorzystuj networking

Networking w Polsce rozwija się dynamicznie i warto z niego korzystać. Prześledź spotkania organizowane w Twoim mieście i wybierz te, na które warto chodzić. Bądź przygotowany: przemyśl jak zaprezentujesz swoją firmę, zabierz plik wizytówek i pozytywne nastawienie.

Pracownia Biznesu Natalia Kościuk