Biznes a sprawa paczek

Biznes a sprawa paczek paczki

Chyba każdy z nas co jakiś czas musi wysłać jakąś paczkę. Zawsze staramy się zrobić wszystko, aby przesyłka dotarła do adresata bez przeszkód, w idealnym stanie, a przede wszystkim szybko.

Jak wynika z raportu firmy audytorskiej PricewaterhouseCoopers, obroty branży kurierskiej w Polsce w roku 2017 wyniosły około 6 mld zł. A będą jeszcze większe, bo według prognoz rynek ten rozwija się w tempie około 12% rocznie. Jeśli więc tendencja się utrzyma, to w roku 2018 obroty firm kurierskich mają szansę wzrosnąć do 6,5 mld zł. Jak przekłada się to na liczbę wysyłanych paczek? Tylko w ubiegłym roku było ich 400 mln, w tym ich liczba będzie prawdopodobnie o 50 mln większa. Wzrost obrotów jest między innymi efektem coraz większej liczby przedsiębiorstw zajmujących się ekspedycją przesyłek. W samej Polsce działa ich już kilka tysięcy (źródło: https://www.forbes.pl/biznes/rynek-przesylek-kurierskich-ekspresowych-i-paczkowych-kep-w-polsce/npd87m5).

 

Coraz więcej, coraz szybciej

 

Zmiany w branży kurierskiej to nie tylko rosnąca liczba firm i coraz większe ich obroty. Inaczej niż jeszcze kilka lat temu wygląda sama praca firm kurierskich i procedura wysłania przesyłki. Przede wszystkim skróceniu uległ czas, którego firma potrzebuje , aby dostarczyć paczkę. Przesyłka, która ma dotrzeć z Polski na przykład na Wyspy Brytyjskie potrzebuje na to 2–3 dni, a jeszcze niedawno czas ten nierzadko przekraczał tydzień. Na dodatek wysyłający nie traci swojej przesyłki z oczu w chwili powierzenia jej kurierowi – nowoczesne firmy spedycyjne udostępniają bowiem swoim klientom narzędzia internetowe, dzięki którym mogą oni śledzić drogę, jaką pokonuje ich paczka, przez 24 godziny na dobę.

 

Wspólnymi siłami

 

Większa liczba firm to jednocześnie silniejsza rywalizacja na rynku. Aby jej sprostać, niektóre firmy łączą swoje siły i współpracują w ramach tzw. platform spedycyjnych. Jedną z takich platform jest Euro-Paka specjalizująca się w przesyłkach z Polski na Wyspy Brytyjskie i z przeciwną stronę. Działanie w ramach platformy daje firmie kurierskiej możliwość dotarcia do większej liczby klientów. Poza tym daje to możliwość korzystania z narzędzi udostępnianych przez platformę – między innymi z funkcji monitoringu. Jest to rozwiązanie korzystne również dla klientów, którzy w jednym miejscu w Internecie mogą przejrzeć oferty wielu firm i wybrać tę, która z ich punktu widzenia jest najkorzystniejsza.

 

Przesyłki podróżują coraz szybciej, a firmy kurierskie starają się dostosować swoje usługi do potrzeb i oczekiwań klientów. Warto z tego korzystać.