• Cztery zasady bezpieczeństwa domeny

    Strata domeny może negatywnie wpłynąć na postrzeganie przedsiębiorstwa przez klientów, a nawet narazić go na straty finansowe. Potencjał marketingowy, jaki niesie za sobą domena, jest bardzo duży. Dlatego przedsiębiorcy powinni zwracać uwagę na kwestie jej bezpieczeństwa na każdym etapie, czyli przed, podczas zakupu oraz w trakcie użytkowania domeny. Jest to niezwykle istotne, gdyż nawet z pozoru błahe niedopatrzenie może spowodować utrudnienia w korzystaniu, a nawet utratę usługi. Najkorzystniejszym dla firm rozwiązaniem jest przyjęcie wewnętrznych standardów, które zapewnią bezpieczeństwo posiadanego adresu internetowego. Do najczęstszych przyczyn utraty domen można zaliczyć zaniedbania ze strony abonentów jak również rejestratorów. Użytkownicy domen zapominają o przedłużeniu ważności rejestracji domeny, podają niewłaściwe dane podczas jej zakupu, bądź udostępniają hasła do paneli administracyjnych nieupoważnionym osobom. Z drugiej strony, rejestratorzy często nie dbają o bezpieczeństwo prawne cesji domen (zmiany abonenta), co bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo użytkowanej domeny.

    Domena www.sxc.hu

    1. Poprawność danych

    Wprowadzenie poprawnych danych podczas rejestracji domeny to bardzo istotny aspekt wpływający na funkcjonowanie usługi. Niestety często przedsiębiorstwa nie przykładają do tego należytej wagi. W pośpiechu rejestrując domenę, podają nieprawidłowe, niepełne lub nie do końca prawdziwe dane – a to duży błąd. Dlatego warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, do których należy bezwzględnie się stosować, tak by nie stracić firmowej domeny. W przypadkach, gdy przedsiębiorstwo posługuje się zamiennie skrótem własnej nazwy, przy rejestracji powinno podać pełną nazwę firmy taką, jaka widnieje na dokumentach identyfikacyjnych (np. w wyciągu KRS). Podawany adres przedsiębiorstwa musi być zgodny z jego zarejestrowaniem, a nie np. siedzibą bądź adresem korespondencji. Ważny jest także poprawnie wprowadzony numer REGON. Należy również unikać błędów w podawanych danych kontaktowych. Bardzo często abonenci wpisują ogólne dane do korespondencji, co jest dużym błędem. Warto zastanowić się nad podaniem kontaktu do konkretnej osoby, która administruje domeną lub do właściciela firmy.

NetArt (serwis nazwa.pl) Beata Mosór