Deweloperzy sprzedadzą więcej niż zakładali

Deweloperzy sprzedadzą więcej niż zakładali Image courtesy of nokhoog_buchachon/FreeDigitalPhotos.net

Czy w drugiej połowie roku deweloperzy sprzedadzą więcej mieszkań niż w pierwszej? W jakim stopniu firmy zrealizują swoje założenia na 2016 rok? Serwis nieruchomości Dompress.pl prezentuje wyniki sondy

Adrian Potoczek, dyrektor sprzedaży w Wawel Service:

W porównaniu z rokiem ubiegłym, w pierwszym półroczu 2016 roku sprzedaż wzrosła o około 80 proc., co z nawiązką spełniło nasze założenia. Ten pozytywny trend utrzymuje się nadal, oczekujemy podobnych wyników w drugiej połowie roku.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.:

Sprzedaż mieszkań przebiega zgodnie z założeniami spółki. W okresie od stycznia do czerwca br. wyniosła 546 lokali, co jest wynikiem satysfakcjonującym biorąc pod uwagę obecny rozmiar oferty. Do końca roku zamierzamy wprowadzić do sprzedaży sześć kolejnych, co pozytywnie przełoży się na wyniki Grupy w kolejnych okresach. Planujemy m.in. kontynuację popularnego osiedla Brzozowy Zakątek w warszawskim Wilanowie.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.:

Pierwsza połowa tego roku była dla nas bardzo dobra. Aktualnie przekroczyliśmy już wynik sprzedażowy całego ubiegłego roku. W 2016 roku naszym celem jest sprzedaż 800 mieszkań. Przewidujemy, że polepszymy założony plan o około 100 mieszkań.  Znaczna część naszych klientów przychodzi do nas z polecenia lub decyduje się na zakup kolejnego mieszkania. Ponad 90 proc. oferty sprzedaje się na etapie budowy.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO Classic:

Dotychczasowe wyniki wskazują, że roczne założenia sprzedażowe zostaną w znacznym stopniu przekroczone. Obecnie zrealizowaliśmy około 130 proc. planu.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest:

W pierwszej połowie tego roku założenia sprzedażowe zostały przez naszą firmę w pełni zrealizowane. Wyniki uzyskane w kolejnych miesiącach pozwalają zakładać wykonanie planów w kolejnych kwartałach. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni obecną sytuacją na rynku nieruchomości. Chcielibyśmy, żeby tak dobra passa trwała jak najdłużej.

Yael Rothschild, prezes firmy Mill-Yon Gdańsk:

W warszawskich inwestycjach realizujemy sprzedaż zgodnie z planem. W projekcie Aura Gdańsk na Wyspie Spichrzów znacząco przekroczyliśmy zakładany poziom sprzedaży. Po niezwykle intensywnym okresie wakacyjnym w ofercie tej inwestycji zostało zaledwie 16 mieszkań. Stąd też decyzja o wcześniejszym uruchomieniu przedsprzedaży trzeciego, ostatniego etapu osiedla.

W Aura Park Wilanów w ciągu ostatnich kilku miesięcy sprzedaliśmy kilkadziesiąt mieszkań. W Aura Sky na warszawskiej Pradze Południe widoczne były różnice w poziomie sprzedaży w pomiędzy pierwszym kwartałem, a kolejnymi. Zainteresowanie klientów rośnie wprost proporcjonalnie do postępów prac na budowie.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska:

Pracujemy nad kolejnymi projektami, które chcemy jak najszybciej włączyć do naszej oferty. Szybki rozwój oferty jest odpowiedzią na duże zapotrzebowanie rynku. We wrześniu udało nam się zrealizować już znacząco ponad 90 proc. celu sprzedażowego na ten rok.

Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży RED Real Estate Development:

W tym roku obserwujemy duże zainteresowanie zakupem mieszkań i jesteśmy usatysfakcjonowani wynikami sprzedaży we wszystkich naszych inwestycjach. W Warszawie rozpoczęliśmy sprzedaż kolejnego etapu osiedla Alpha Park, gdzie klientów przekonuje perspektywa oszczędności związanych z zastosowanymi rozwiązaniami ekologicznymi. Zwiększone zainteresowanie mieszkaniami zauważyliśmy też w inwestycji w Poznaniu.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates:

W tym roku wprowadziliśmy do oferty inwestycję Apartamenty Krasińskiego II na warszawskim Żoliborzu, w której sprzedało się ponad 20 proc. mieszkań. W pierwszym półroczu firma realizowała również sprzedaż lokali usługowych oraz ostatnich mieszkań w inwestycji ConceptHouse Mokotów i Capital Art  Apartments  zlokalizowanej na pograniczu Śródmieścia i Woli. W okresie wakacyjnym klienci raczej weryfikowali oferty, transakcji było mniej. Spodziewamy wykonania planu w trzecim kwartale br.

Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa:

Utrzymujące się od wielu miesięcy na wysokim poziomie zainteresowanie mieszkaniami w naszych projektach sprawia, że pierwsze półrocze możemy określić mianem pełnego sukcesu. Nasze założenia sprzedażowe zrealizowaliśmy z nadwyżką. Bardzo optymistycznie nastrajają również wyniki uzyskiwane w trzecim kwartale. Wysokość popytu na mieszkania dobrze obrazuje poziom sprzedaży w czwartej fazie warszawskiej inwestycji Miasto Wola, w której w ciągu zaledwie kilkunastu dni od wprowadzenia oferty na rynek nabywców znalazło około 30 proc. mieszkań.  

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.:

Pierwszą połowę roku zamknęliśmy na poziomie 733 sprzedanych lokali wobec 723 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Prognozy na kolejne kwartały są równie obiecujące. W całym 2016 roku spodziewamy się sprzedaży na poziomie nie niższym niż w ubiegłym roku.

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment:

W pierwszej połowie roku wykonaliśmy 100 proc. planów sprzedażowych. Istnieje szansa, że do końca roku zrealizujemy założenia w 120 procentach.

Prestige Public Relations Kamil Niedźwiedzki