Dlaczego pozycjonowanie strony warto powierzyć profesjonalnej agencji SEO?

Dlaczego pozycjonowanie strony warto powierzyć profesjonalnej agencji SEO? NF.pl

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga pewnej wiedzy. Częściowo można ją posiąść we własnym zakresie, ale samodzielne wdrożenie strategii SEO nie jest tak łatwe jak mogłoby się wydawać. Może to doprowadzić do błędów o katastrofalnych skutkach

Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?

Z usług specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym korzysta coraz więcej firm i osób. Wzrasta świadomość konieczności zaznaczenia swojej obecności w Internecie, ale jeszcze nie wszyscy rozumieją czym jest pozycjonowanie i jak wygląda współpraca z agencją SEO. Warto przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu.

Szukając w Internecie potrzebnych informacji, wpisujemy w Google lub inną wyszukiwarkę hasło wiążące się z żądanym tematem. W efekcie, wyszukiwarka wyświetla listę stron internetowych, które według niej najtrafniej odpowiadają wprowadzonemu hasłu. I tutaj zaczyna się praca specjalistów SEO. Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce internetowej jest celowym działaniem prowadzącym do zwiększenia ich widoczności w wynikach wyszukiwania. Aby działania zaowocowały sukcesem, powinny być zgodne z wytycznymi prezentowanymi przez wyszukiwarki, a przede wszystkim przez wiodącą wyszukiwarkę Google.

SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki internetowe, stanowi podstawę pozycjonowania. Pozycjonowanie to wszelkie działania wywołujące poprawę pozycji, czyli miejsca w wynikach wyszukiwania. Pod uwagę bierze się wiele elementów odgrywających znaczącą rolę w skutecznej optymalizacji. Na pozycjonowanie strony składają się następujące działania:

  • optymalizacja kodu strony;
  • opracowanie i optymalizacja treści umieszczanych na stronie, uwzględniając takie kwestie jak wyszczególnienie i rozplanowanie nagłówków oraz zastosowanie odpowiednich słów kluczowych;
  • zadbanie o strukturę strony czyli przejrzyste posegregowanie informacji i rozmieszczenie ich na właściwych podstronach;
  • zwiększenie efektywności strony pod względem technicznym, co oznacza zadbanie o szybkość ładowania się strony i wyeliminowanie wszelkich błędów z tym związanych;
  • pozyskiwanie linków z innych stron poprzez współpracę z rozmaitymi portalami, publikację artykułów, marketing szeptany i inne tym podobne działania;
  • dostosowanie strony do poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Płatne i naturalne wyniki wyszukiwania

Strony wyświetlające się na samej górze wyników wyszukiwania, jak również na dole, wyróżniają się oznaczeniem „Reklama”, ponieważ zaliczają się do płatnych wyników wyszukiwania. Płacąc za tego typu reklamę, czyli za usługę Google AdWords, zyskuje się pewność, że nasza strona internetowa wyświetla się pod konkretnym hasłem. Jednak bloki reklamowe nie mają tak dużej siły oddziaływania jak naturalne wyniki wyszukiwania. Dzieje się tak dlatego, że za reklamę może zapłacić każdy, ale nie oznacza to, że jego produkty lub usługi są faktycznie najwyższej jakości. Natomiast naturalne wyniki wyszukiwania, określane także jako organiczne, wzbudzają większe zaufanie. W procesie pozycjonowania, należy dążyć do umiejscowienia strony internetowej na dane hasło jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania bez płacenia za reklamę.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google jest istotna dla wszystkich branż. Podkreśla to agencja SEO/SEM Mayko, która publikuje coroczne raporty SEO. W raportach tych, firma pokazuje kto jest aktualnym liderem danej branży w wynikach naturalnych Google.

Czynniki wpływające na kolejność stron w wynikach wyszukiwania

W naturalnych wynikach wyszukiwania Google, najwyżej znajdują się strony, które są najlepiej dopasowane do wpisanego w wyszukiwarkę hasła. Za ustalanie hierarchii stron odpowiada algorytm wyszukiwarki, którego działanie nie jest dokładnie znane. Powoduje to, że agencje SEO nie są w stanie zagwarantować na 100 proc., że strona danej firmy znajdzie się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania. Znając natomiast pewne czynniki i kierując się wytycznymi dla webmasterów, są w stanie wpłynąć na pozycję strony i poprzez długofalowe działania utrzymać ją na wysokich pozycjach. Trudno za jednym razem wymienić wszystkie czynniki decydujące o pozycji strony, ale warto przyjrzeć się kilku najważniejszym. Czynniki te to:

  • ilość treści na stronie i jej wartość merytoryczna, a przede wszystkim unikalności;
  • zastosowanie słów kluczowych w treściach wewnątrz serwisu, które odpowiadają słowom wpisywanym przez użytkowników w wyszukiwarkę;
  • pojawianie się słów kluczowych w nagłówkach tekstów;
  • występowanie słów kluczowych w adresie URL;
  • częstotliwość dodawania nowych treści na stronie, np. w postaci artykułów na blogu firmowym;
  • ilość linków przychodzących z innych stron internetowych;
  • jakość stron linkujących.

Jak rozpoznać nierzetelną agencję SEO?

Na rynku istnieje obecnie mnóstwo agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych, ale wśród nich znajdują się również nieuczciwe firmy. Gwarantują one dokładnie to, co klienci chcą usłyszeć, czyli najlepsze efekty w jak najkrótszym czasie. Niestety takie gwarancje można włożyć między bajki. Właśnie dlatego każda osoba posiadająca własną stronę internetową powinna poznać przynajmniej podstawy SEO, aby nie dać się oszukać i omamić. Nierzetelne agencje SEO obiecują:

  • Osiągnięcie ustalonej pozycji w rankingach wyszukiwarek – profesjonalna firma będzie dążyć do spełnienia określonych założeń, ale nie jest w stanie zagwarantować na 100 proc., że cel zostanie faktycznie osiągnięty.
  • Jednorazowe działanie ukierunkowane na natychmiastowy sukces – nie ma takiej możliwości, aby jednorazowe czynności zapewniły wysoką pozycję strony. Niezbędna jest ciągłość szeregu działań i ich ciągłe monitorowanie.
  • Szybkie i stałe osiągnięcie wysokiej pozycji – w wynikach wyszukiwania cały czas dochodzi do zmian i każdego dnia strona może znajdować się na innej pozycji. Inne strony również są pozycjonowane, a ponadto, bardzo często wprowadzane są zmiany w algorytmie Google.
  • Tanie pozycjonowanie i długotrwałe efekty – jest to kusząca obietnica, ale niemożliwa do zrealizowania. Jeżeli coś jest tanie, nie może być dobre. Długotrwałe efekty zapewniają wyłącznie długofalowe działania, na które trzeba wygospodarować odpowiedni budżet.

Wybierając agencję SEO, warto postawić na doświadczoną firmę. Kilka lat działalności to wystarczający czas, aby opracować własne know how i przede wszystkim wyeliminować błędy ze świadczonych usług. Historia firmy Mayko stanowi doskonały przykład jak odnieść sukces i zapewnić klientom najwyższą jakość obsługi koncentrującą się na marketingu w wyszukiwarkach.

Współpraca z agencją SEO – czego należy oczekiwać?

Podpisując umowę z agencją SEO, należy dokładnie ustalić zakres działań. Każda firma pozycjonująca podchodząca z szacunkiem do klienta, oferuje audyt SEO. Audyt, dokładnie nakreśla plan zmian, jakie należy wprowadzić w serwisie, aby uzyskać wysoką efektywność pozycjonowania. W zakresie zmian brana jest pod uwagę m.in. struktura strony, adresy URL i opisy META. Zwraca się uwagę na treść, która powinna być przyjazna dla użytkowników, ale również dla robotów wyszukiwarek. Dobierane są odpowiednie słowa kluczowe, których zadaniem jest zwiększanie widoczności strony w Internecie.

Koszty stworzenia skutecznej strony, można zminimalizować rozpoczynając współpracę z agencją SEO jeszcze przed jej stworzeniem. Wówczas łatwo zastosować się do wytycznych przedstawionych przez specjalistów SEO. Należy mieć świadomość, że w procesie pozycjonowania powinny być brane pod uwagę kwestie techniczne, struktura strony i zamieszczane na niej treści.

Firma pozycjonująca ma obowiązek raportowania klientowi postępy swoich prac i ich rezultaty. Komunikacja z klientem jest nieodłącznym elementem skutecznego pozycjonowania. Nie tylko agencja SEO musi przekazywać informacje klientowi, ale również klient agencji – szczególnie w przypadku zmian na stronie lub pojawienia się nowych założeń biznesowych. Bez względu na to czy chodzi o niewielką firmę czy o markę o dużym zasięgu, pozycjonowanie stron internetowych jest zagadnieniem, które wymaga nieustannego poszerzania wiedzy. Chodzi tu głównie o częste zmiany zachodzące w algorytmie Google, jak i pojawianie się nowych narzędzi ułatwiających wdrażanie SEO i monitorowanie przeprowadzanych działań. Dlatego tylko agencje stawiające na aktualizowanie wiedzy oraz wszechstronny rozwój swoich pracowników, mają wystarczające kompetencje, aby zapewnić klientom usługi dostosowane do ich potrzeb.

Wymierne korzyści ze współpracy z profesjonalną firmą pozycjonującą

Próby samodzielnego pozycjonowania strony lub powierzenie tego zadania taniej, ale nierzetelnej firmie, rodzi wiele problemów. Ich rozwiązanie kosztuje znacznie więcej niż współpraca od podstaw z prawdziwymi fachowcami. W agencji SEO poszczególni pracownicy odpowiadają za wąskie specjalizacje, dzięki czemu zapewniają długotrwałe efekty. Współpraca z profesjonalistami zapewnia oszczędność czasu i pieniędzy oraz bieżącą relację z podejmowanych działań. Oczywistością jest również stały monitoring oraz efektywne reagowanie na niekorzystne zmiany. Profesjonalne agencje SEO, realizują projekty na najwyższym poziomie, wspierając rozwój biznesu swoich klientów w sposób długofalowy, co stanowi podstawową korzyść współpracy.