Dziś szybka pożyczka online, jutro wirtualny paragon fiskalny? Rynek bankowości internetowej kwitnie

Dziś szybka pożyczka online, jutro wirtualny paragon fiskalny? Rynek bankowości internetowej kwitnie materiały PR

Internetowe usługi bankowe mają w Polsce ponad 14 milionów użytkowników. Szybka pożyczka online czy założenie konta bez wychodzenia z domu to już standard – co czeka nas w przyszłości?

Jak wynika z raportu KPMG „Bankowanie i klikanie” 96% użytkowników Internetu, korzysta z usług finansowych. Zakładamy konta, kupujemy online – bankowość internetowa w Polsce ma już ponad 10 lat i wciąż się rozwija. Priorytetami są wygoda, szybkość obsługi, wsparcie klienta i bezpieczeństwo internetowych transakcji. Eksperci przewidują, że popyt i entuzjazm, z jakim przyjmowane są nowe usługi online, może doprowadzić do pełnej cyfryzacji tego sektora. Czego możemy się spodziewać w nadchodzących latach?

Pożyczka online w kilka chwil i błyskawiczne zakupy przez Internet

W ślad za rynkiem usług bankowych, podąża sektor pozabankowy i nie chodzi tu o parabanki, lecz o firmy pożyczkowe, które coraz częściej przenoszą swoje usługi do sieci. Dzięki internetowej rejestracji i uproszczonym modelom składania wniosków, klienci ubiegający się o pożyczkę online, mogą liczyć na przelew jeszcze tego samego dnia, choć firm oferujących takie usługi jest jeszcze wciąż niewiele.

Jedną z nich jest Pożyczkomat.pl – szybkie pożyczki online są rozpatrywane przez firmę niemal natychmiast. Jak to możliwe? Zapytaliśmy Dyrektor Zarządzającą ds. Finansów – Sylwię Ambroziak:

– Pracujemy na pełnych obrotach przez siedem dni w tygodniu, mamy umowy w sześciu bankach i wysyłamy pieniądze natychmiast po zaakceptowaniu wniosku. Wiemy jak ważne dla naszych klientów jest to, aby skrócić czas oczekiwania do minimum – zwłaszcza teraz, w wakacje, kiedy oferty last minute pojawiają się i znikają w ciągu kilku godzin.

Jeszcze szybsza dostawa?

Tymczasem, amerykańskie koncerny, takie jak Amazon, opracowują już technologie pozwalające na natychmiastową przesyłkę towarów za pomocą dronów. Przeszkodą mogą się jednak okazać przygotowywane równolegle przepisy dotyczące regulacji ruchu powietrznego. Zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce, coraz więcej mówi się o ograniczeniu masowego i niekontrolowanego wykorzystania dronów w handlu, ze względu na rosnącą liczbę wypadków z udziałem zdalnie sterowanych urządzeń.

Nowoczesne = bardziej bezpieczne?

Zakupy przez Internet to nie tylko wygoda, ale i obawy. Jak wynika z raportu KPG, aż 30% badanych określiło się jako „Sceptycy” internetowych usług finansowych, a 27% użytkowników, obawia się o ich bezpieczeństwo. Czy ma to swoje uzasadnienie?

Specjaliści twierdzą, że w przypadku finansów, cyfryzacja może przynieść więcej dobrego, niż złego. Jako główne zalety wymieniane są min.:

  • Możliwość szybkiego wykrywania i usuwania błędów w systemach
  • Wyższy poziom zabezpieczenia transakcji
  • Uproszczenie procesów archiwizacji

Ten ostatni aspekt odgrywa szczególną rolę dla instytucji – nie tylko bankowych, ale i rządowych, takich jak KNF, który po przyjęciu ustawy antylichwiarskiej w lipcu tego roku, zyskał znaczne uprawnienia w zakresie dostępu do danych klientów. Eksperci są zgodni, że transparentność w procesach archiwizacji internetowych usług bankowych, wymusza na instytucjach stosowanie jeszcze lepszych systemów zabezpieczeń i utrzymanie polityki odpowiedzialności na jak najwyższym poziomie.