E-biznes pod kontrolą. Zintegruj swój e-sklep z programem do zarządzania i oszczędzaj

E-biznes pod kontrolą. Zintegruj swój e-sklep z programem do zarządzania i oszczędzaj nf.pl

Wirtualny sklep stale powiększający grono klientów, bezpieczny, wiarygodny, przynoszący jego właścicielowi zyski i nienarażający go na nadmierne koszty. Marzenie? Odpowiednie zarządzanie e-sprzedażą pozwala je urzeczywistnić.

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez instytut opinii Infas dla Trusted Shops wynika, że dla klientów sklepów internetowych najważniejsze jest bezpieczeństwo transakcji oraz czas dostawy zamówionych produktów. W czołówce udzielanych przez klientów odpowiedzi znalazły się również wiarygodność oferty i ochrona danych osobowych. Osoby robiące zakupy w sieci chcą bowiem, aby e-sprzedawcy zarządzali informacjami na ich temat we właściwy sposób.

Niezbędne jest do tego odpowiednie oprogramowanie e-commerce, jednak tego typu systemy nie dają szansy obsługiwania sprzedaży poza internetem. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na zintegrowanie oprogramowania do prowadzenia e-sklepu z systemem klasy ERP. Takie rozwiązanie pozwala m.in. na szybszą realizację zamówień, zapobieganie pomyłkom i opóźnieniom w dostarczaniu towaru do klientów oraz kontrolę ich dostępności. Sprawniejsza obsługa e-sklepu oznacza jego większą wiarygodność, co może skutkować większą liczbą klientów, a co za tym idzie – większymi zyskami.

Zarządzanie w wersji 2.0

Zintegrowanie e-sklepu z systemem do zarządzania klasy ERP to dla wirtualnego punktu sprzedaży możliwość budowania trwałych relacji z klientami, kompleksowego administrowania magazynem, prowadzenia głębokich analiz i tworzenia raportów. To również szansa na pełną obsługę księgową e-sklepu, tak jak w przypadku idei ERP 2.0, która towarzyszy rozwiązaniom oferowanym przez Comarch. Systemy Comarch, idące z duchem technologicznego czasu, uwzględniają rosnące wymagania klientów i umożliwiający zarządzanie e-sklepem poprzez urządzenia mobilne. Mobile to rynek, który w ciągu ostatnich trzech lat urósł w Polsce ponad siedmiokrotnie, co pokazuje, jak wiele potrzeb realizowanych jest dzisiaj z poziomu smartfona czy tabletu. Dzięki systemom klasy ERP można nie tylko sprawnie prowadzić sprzedaż w internecie, ale dodatkowo poszerzać kanały dystrybucji, zarządzać relacjami B2B, korzystać z profesjonalnej platformy analitycznej czy dokonywać backupu danych.

Zyski z obu stron

Integracja e-sklepu z systemem klasy ERP to również pakiet korzyści dla jego klientów. Dzięki wykorzystaniu profesjonalnego programu do zarządzania, klienci szybciej otrzymają zamówione produkty – a jak pokazują badania, to jedno z najważniejszych kryteriów, które motywują do robienia zakupów w sieci. Zintegrowany z systemem klasy ERP e-sklep to także szansa na zwiększenie bezpieczeństwa dostawy (eliminowanie pomyłek np. z adresem) oraz łatwiejszy kontakt z obsługą sklepu w razie reklamacji lub zwrotów. To również dostęp do aktualnej oferty e-sklepu i informacji na temat rzeczywistej dostępności towarów.

Korzyści, jakie z integracji e-sklepu z systemem klasy ERP mogą odnieść klienci, mogą zaowocować wzrostem ich satysfakcji z zakupów i powtórnym zapełnieniem wirtualnych koszyków w tym samym serwisie. Biorąc pod uwagę rosnącą pozycję e-commerce w Polsce, działające w sieci firmy powinny więc zabiegać o nowych klientów i dążyć do podniesienia swojej efektywności. Sięgnięcie po system klasy ERP to inwestycja, która nie tylko pomaga osiągnąć ten cel, ale która szybko się zwraca. Trudno bowiem przecenić funkcjonalność kompleksowego systemu zarządzania e-sklepem, w dodatku w mobilny sposób, który pozwala oszczędzić i pieniądze, i czas.

materiały PR