Efektywność większa o 23 procent? To możliwe dzięki małemu urządzeniu

Efektywność większa o 23 procent? To możliwe dzięki małemu urządzeniu nf.pl

Menedżer, który korzysta ze słuchawki bezprzewodowej może uzyskać poprawę efektywności do 23 proc. – powiedział Andrzej Wiśniewski, dyrektor ds. rozwoju w Kontel, w rozmowie Grażyną Stefańską, podczas VII Kongresu Sprzedaż.

Co ogranicza współczesnych handlowców?

Ograniczenia są w nas samych, ponieważ natura wyposażyła nas w ograniczoną liczbę rąk, ograniczony czas w ciągu doby, ograniczone miejsce, w którym możemy przebywać na raz itd. Handlowiec musi sobie tak zorganizować swoją pracę i życie prywatne, żeby w każdej z tych dziedzin osiągnąć sukces. Do tego potrzebne są mu narzędzia.

Podobne artykuły:

Czy firmy nadążają za nowymi możliwościami komunikacyjnymi?

Wiele zachodnich firm przychodzi do nas z nowoczesnymi technologiami. Niestety polskie przedsiębiorstwa, zwłaszcza małe i średnie, są jeszcze daleko z tyłu za nimi. Praktycznie wszyscy korzystają ze Skype i wiedzą co potrafi. Jednak gdy potrzeby wykraczają poza spotkanie dwóch osób, to przestają komunikować się w ten sposób, bo uważają, że wykorzystanie profesjonalnych grupowych wideokonferencji będzie rozwiązaniem za drogim. A to nie do końca jest prawda, nie musi tak być.

Andrzej Wiśniewski nf.pl

Podczas prelekcji mówił Pan, że zakup jednej słuchawki bezprzewodowej to koszt rzędu 300–500 zł. To mało?

Mówiłem o najlepszej słuchawce, jaką mamy w ofercie, ale mamy również tańsze rozwiązania – już za 50zł.

Jak taka inwestycja przekłada się na zysk dla firmy?

Menedżer, który korzysta ze słuchawki bezprzewodowej, jeżeli rozmawia przez telefon godzinę–dwie dziennie, to może usprawnić swoją pracę i zwiększyć efektywność o 23 proc. Są to dane poparte badaniami. 23 proc. czyli prawie 1/4 pensji menedżera niskiego szczebla to kwota niebagatelna, pozwalająca na zwrot kosztu nawet droższych słuchawek w ciągu 2-3 miesięcy. Biorąc pod uwagę to, że mamy dwuletnią gwarancję, naprawdę nie jest to drogie narzędzie. A jest potrzebne i przydatne tak samo, jak myszka do komputera.

Czy jest to rozwiązanie dla pracowników każdego szczebla?

Tak. Głównym czynnikiem, który decyduje o tym, czy należy rozważyć słuchawkę dla danej osoby, jest czas spędzany przy telefonie, zarówno stacjonarnym, jak i komórkowym, oraz potrzeby komunikacji w zakresie wideokonferencji czy szkoleń multimedialnych.

Andrzej Wiśniewski nf.pl

W opisie pana wystąpienia wyczytałam, że słuchawki wpływają również na utrzymanie klienta. W jaki sposób?

Klienci doceniają to, że sprzedawcy czy pracownicy działu obsługi klienta szybciej odbierają telefon i szybciej wyszukują informacje. Korzystając ze słuchawki mam obie ręce wolne, dzięki czemu mogę rozmawiać z klientem, a jednocześnie bez problemu wykonywać inne czynności. Klient bardzo to odczuwa. Nie denerwuje się z powodu martwych przestojów w rozmowie, które następują po stwierdzeniu: „proszę poczekać, zaraz to Panu znajdę”. Słuchawki są narzędziem, które dba nie tylko o wygodę użytkowników, lecz także klientów.

Podobne artykuły:

Czy pracownicy nie obawiają się na początku, że pracodawca chce ich w ten sposób bardziej wyeksploatować?

Tak się dzieje na początku, gdy myślą, że słuchawka jest dedykowana dla ludzi pracujących w call center. Jeśli mamy chwilę czasu, żeby wytłumaczyć, że jest to narzędzie, które niesie dla nich wiele dobrego:ergonomiczne i wygodne stanowisko pracy, lepszą relację z klientami i łatwiejsze wykonywanie zadań, to szybko zmieniają zdanie. Tak naprawdę pracodawca musi zainwestować w dobre i wygodne słuchawki, by docenić wartościowych pracowników. Szkoda, by tylko trzymali słuchawkę przy uchu. Moim zdaniem jest to forma dowartościowania pracowników i często widzimy, jak po zastosowaniu słuchawek rośnie morale w całym zespole.

  • ANDRZEJ WIŚNIEWSKI, DYREKTOR DS. ROZWOJU W KONTEL

    Obecnie dyrektor ds. rozwoju w KONTEL, ukończył Politechnikę Warszawską na wydziale Elektroniki o kierunku Mikroelektronika. Po studiach podjął pracę w rodzinnej firmie, w której od 1992 roku odpowiada za sprzedaż i sieć dystrybucji sprzętu telekomunikacyjnego. W 1994 roku ukończył studia podyplomowe w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej uzyskując tytuł MSc in Business. Zajmował się projektowaniem systemów łączności biurowej i prowadził certyfikowane szkolenia, m.in. z zakresu okablowania strukturalnego Krone. W latach 1997-1999 jako prezes warszawskiego oddziału C&C Partners tworzył podwaliny firmy, budował relacje z kluczowymi klientami i realizował strategiczne projekty dla operatorów telekomunikacyjnych. Brał udział w projekcie tworzenia jednej z pierwszych platform handlowych B2B w Polsce oraz wdrożeniach systemów UC i CRM. Posiada duże doświadczenie w doradztwie z zakresu doboru terminali głosowych i najbardziej w tym zakresie optymalnych rozwiązań dla ContactCenter oraz efektywności rozproszonych zespołów pracujących w środowisku Unified Communications.

Nowoczesna Firma S.A. Grażyna Stefańska