Fulfillment w InPost - co to takiego? Czy warto?

Fulfillment w InPost - co to takiego? Czy warto? Fulfillment w InPost

Prowadzenie własnego biznesu wiąże się z nieustannym podnoszeniem jakości swoich usług, by skutecznie rywalizować z konkurencją.

Żeby to się udało, trzeba szukać nowych możliwości, które nie tylko zwiększają wartość oferowanych produktów i usług, ale także oszczędzają czas. Pod tym względem warto zainteresować się nowoczesną usługą logistyczną InPost - Fulfillment. Co to takiego? Jak może pomóc naszej firmie?

Zakupy w internecie - jak często je robimy?


Rynek e-commerce w Polsce rośnie jak na drożdżach, stanowiąc coraz większą siłę w handlu. Odsetek internautów kupujących online zwiększa się z każdym rokiem. Obecny 2019 rok jest potwierdzeniem tego trendu, co widać dokładnie w badaniach przygotowanych przez Gemius. Już 62% internautów korzysta z zakupów w sieci, czyli więcej niż w 2018 roku, gdy wynik zatrzymał się na 56%. Równie ciekawe jest to, że Polacy coraz chętniej kupują w polskich sklepach (60%), niż zagranicznych (26%). 


Biorąc ogromną liczbę osób regularnie korzystających z sieci (27,5 mln), możemy być pewni, że w przyszłych latach chętnych do zakupów online będzie jeszcze więcej! To dla obecnych i przyszłych firm jasny znak, że warto inwestować środki w obsługę zleceń - nadawania przesyłek, bo od tego, jak sobie z tym poradzimy, zależy, czy klienci do nas wrócą i polecą nas innym. Wiele podmiotów ma jednak z tym zadaniem problemy. Z czego wynikają?


Wysyłka prosto do celu - to niestety nie takie oczywiste


W przeszłości, gdy nie było internetu, handel odbywał się tradycyjnie. Były oczywiście wysyłki towaru za pośrednictwem poczty, ale nie w takiej skali, jak dziś. Obecnie zaś nie tylko zmienił się sposób dokonywania zakupów, ale też zwiększyły się możliwości w zakresie nadawania paczek. Niby dobrze, że nie jesteśmy skazani na pocztę polską, lecz mimo to nie zawsze wybieramy dobrze. Na rynku jest bardzo dużo firm kurierskich, a wiele z nich nie radzi sobie z powierzonymi im zadaniami. 


Z drugiej strony, sami - przez natłok innych spraw - mamy problemy, aby zapanować nad wszystkimi procesami. Konsekwencją chaos, który odbija się na jakości świadczonych przez nas usług, co uderza oczywiście w klientów. A gdy są niezadowoleni, to już pierwszy krok prowadzący do poważnego kryzysu. Nie ulega więc wątpliwości, że w e-commerce jak najszybsza i najsprawniejsza wysyłka towarów jest kluczowa. Jak więc sobie poradzić z tym zadaniem?


InPost Fulfillment - logistyka pod kontrolą


Wraz z rozwojem rynku e-commerce powstało mnóstwo firm kurierskich - jedną z nich InPost, który wyróżnia się na tle konkurencji oryginalnym, ale i skutecznym modelem biznesowym (np. paczkomaty), czego potwierdzeniem nowa usługa logistyczna dedykowana klientom biznesowym - Fulfillment. Dzięki niej przedsiębiorcy działający na trudnym, konkurencyjnym rynku e-commerce mogą skupić się na rozwoju własnego biznesu, nie martwiąc się jednocześnie o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką. Wszystko to pozostaje w kwestii InPost. Korzystając z tej oferty, nie tylko mamy pewność, że obsługa wysyłek pozostaje w dobrych rękach, ale również wsparcia na każdym etapie procesów magazynowych. 


Fulfillment - jak to działa?


Prostota jest kluczem do sukcesu. Ma to ogromne znaczenie w biznesie, gdzie nierzadko rządzą skomplikowane procesy, na które trzeba przeznaczyć mnóstwo czasu. InPost dokładnie rozumie te mechanizmy, dlatego też usługa Fulfillment jest łatwa do zrozumienia i wprowadzenia we własnej firmie.


Na początek sprzedawany towar trafia od producenta bezpośrednio do magazynu InPost. Tam zostaje szybko przyjęty i natychmiastowo udostępniamy klientom do sprzedaży. Oczywiście każda dostawa jest starannie weryfikowana, aby nie doszło do nieporozumień. Rozbudowana infrastruktura magazynowa jest idealnie dostosowana do przechowywania towaru, dlatego też najpopularniejsze produkty są zlokalizowane w łatwo dostępnych miejscach, aby szybko można było je skompletować do zamówienia. A dzięki temu, że magazyn mieści się obok Sortowni Centralnej, pakowanie i wysyłanie zamówień następuje błyskawicznie - nawet jeszcze tego samego dnia, jeśli zamówienie spłynie do firmy do godziny 20! Zaawansowany system WMS minimalizuje ryzyko pomyłek, nie ma więc obawy, że podczas kompletacji zamówień wkradnie się błąd, a przesyłka dotrze pod inny adres. 


Dlaczego warto skorzystać z Fulfillment InPost?


Jest wiele powodów, dlaczego warto zacząć współpracę z InPost. Przede wszystkim za sprawą usługi Fulfillment nie musi inwestować dużych środków w zaplecze magazynowe, a mimo to mamy dostęp do danych logistycznych, co pozwala na pełną automatyzację procesów handlowych. To sprawia, że nasza firma zyskuje lepszą jakość i elastyczność, pozytywnie wpływając na sukcesy w biznesie. Ogromną wartością dodaną jest też to, że InPost to profesjonaliści w każdym calu, o czym świadczy tytuł dla najlepszej firmy kurierskiej w 2019 roku. Tworzą ją ludzie z pasją i doświadczeniem. 


Nie ma żadnych wątpliwości, co do tego, żeby zacząć działać z InPost. A jeśli chcemy dowiedzieć się więcej o usłudze Fulfillment, zapraszamy pod adres https://inpost.pl/fulfillment