Giełda transportowa – sposób na pozyskiwanie klientów

Giełda transportowa – sposób na pozyskiwanie klientów intersport.pl

Silna konkurencja jest dobra dla rozwoju niemal każdego biznesu. Pewnym wyjątkiem od tej reguły są firmy transportowe. Klienci, oczekując atrakcyjnych cen i szybkiej dostawy, zlecają zamówienia firmom, które nie są w stanie dotrzymać warunków umowy.

Powoduje to zniechęcenie do zlecania frachtu „na zewnątrz”, a dla uczciwych firm – konieczność obniżania stawek do zupełnie absurdalnych stawek. Na szczęście, istnieje skuteczny sposób na pozyskiwanie klientów na uczciwych, opłacalnych dla obu stron zasadach – jest nim giełda transportowa online.

Klienci branży TSL, czyli najczęściej firmy handlowo-produkcyjne, z reguły posiadają własne możliwości przewozu towarów, ewentualnie mają podpisane umowy z wybranymi firmami. Zdarza się jednak, że w poszukiwaniu oszczędności lub w sytuacji gdy siły dotychczasowego przewoźnika okazują się niewystarczające, przedsiębiorstwo poszukuje nowego partnera. I tu zaczynają się schody.

Oszczędność cennego czasu

Na rynku firm jest wiele, ale jeśli klient szuka spedytora o konkretnych parametrach, okazuje się, że musi poświęcić sporo energii na wynajdywanie właściwych partnerów. Wyszukiwarka Google pokazuje często strony internetowe przedsiębiorstw, które są położone zbyt daleko lub nie posiadają samochodów odpowiedniego typu, wolnych terminów, itd. Samodzielna lektura stron internetowych wszystkich potencjalnych zleceniobiorców może zająć mnóstwo czasu, a w rezultacie i tak najprawdopodobniej nie obejdzie się bez bezpośrednich telefonów, aby ustalić, czy na pewno dana firma jest w stanie sprostać oczekiwaniom. Idealnie by było, gdyby wszystkie oferty firm były zebrane w jednym miejscu i można je było bezpośrednio porównywać. Są na szczęście strony w Internecie, które w tym pomagają.

Giełda transportowa online, taka jak np. www.interport.pl, to portal, który ułatwia kontakt pomiędzy klientem a firmami z obszaru TSL. Każde z przedsiębiorstw transportowych ma możliwość założenia swojej wizytówki – na tej małej stronie powinny się znaleźć najważniejsze informacje, dane kontaktowe, a także (w późniejszym okresie współpracy) recenzje i oceny klientów. Dzięki temu, klient ma możliwość szybkiego porównania ofert i rozważenia, czy warto nawiązać współpracę. Oszczędność czasu występuje także po drugiej stronie; firmy transportowe nie muszą czekać, aż ich strona w Internecie zostanie zauważona – na giełdzie transportowej klienci poszukują przewoźników 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Zaufanie buduje

Zmorą ofert w Sieci jest to, że często wykonawca nie podaje wszystkich informacji lub podaje błędne. Tym sposobem klient nieraz może się zawieść, decydując na współpracę z firmą której nie zna. Giełda transportowa online, dzięki systemowi oceny zleceń, daje czytelną informację na temat zweryfikowanego, rzeczywistego, poziomu usług. Firmy uczciwe i profesjonalne nie muszą w tym miejscu zaniżać ceny usług, ponieważ klient najczęściej i tak woli wydać więcej, ale mieć gwarancję prawidłowego wykonania usługi, niż „oszczędzić” ale ryzykować u niesprawdzonego przewoźnika.

Bez pustych obietnic, bez pustych przewozów

Łatwość kontaktu z firmami transportowymi oraz transparentność informacji pozwala znacząco obniżyć koszty usług dzięki używaniu giełdy transportowej online. Portal nie narzuca formy współpracy; klient może zmieniać sobie wykonawców przy każdym zleceniu lub konsekwentnie powierzać swoje ładunki jednej firmie. Również przedsiębiorstwa przewozowe mają pełną dowolność w przyjmowaniu zleceń czy dyktowaniu warunków cenowych współpracy. Pozwala to uniknąć nieporozumień.

Ciekawą możliwością jest pozyskiwanie zleceń na drogę powrotną. Każdy uczestnik giełdy transportowej ma możliwość zamieszczania ogłoszeń takiego typu. Przedsiębiorstwa przewozowe szukają sposobności, by zwiększyć rentowność przejazdu, klienci często nagle potrzebują właśnie takich „promocji”, aby niewielkim kosztem ściągnąć do siebie określony towar. Tym sposobem, zarówno przedsiębiorstwo transportowe, jak i jego klienci (zarówno zlecający „wysyłkę”, jak i „odbiór”) są w stanie zarabiać większe pieniądze i racjonalizować swoje wydatki na usługi przewozu.

Współczesny rynek usług transportowych wymusza na firmach wiele bolesnych kompromisów cenowych oraz ciągłe poszukiwanie nowych klientów. Giełda transportowa pozwala na znaczną optymalizację tych procesów, a nawet uniknięcie wyniszczającej wojny rabatowej. Oferując swoim gościom uproszczone mechanizmy weryfikacji firm, znajdywania zleceń oraz kontrahentów, stanowi jedno z najbardziej użytecznych narzędzi do planowania rozwoju sprzedaży w firmach z sektora TSL.