Internetowa rezerwacja biletów warta 200 tys. zł miesięcznie

Internetowa rezerwacja biletów warta 200 tys. zł  miesięcznie Image courtesy of Stuart Miles/ FreeDigitalPhotos.net

Rynek internetowych usług rezerwacji biletów nie jest jeszcze duży, jednak rozwija się bardzo szybko. Zainwestowanie około 800 tys. zł może zwrócić się nawet w ciągu dwóch lat.

Uruchomienie elektronicznej platformy rezerwacji biletów lotniczych, kolejowych, miejsc hotelowych, wypożyczania samochodów i innych podobnych usług może być dobrym interesem. Trzeba tylko mieć dostęp do sporej ilości kapitału inwestycyjnego. Oprogramowanie, serwis i sprzęt nadal są drogie, o ile są dobrej jakości.

Podobne artykuły:

Ten innowacyjny biznes jest przyszłościowy! Popyt na te usługi będzie rósł ciągle. Przedsiębiorcy zakładający platformy internetowe w niedalekiej przyszłości muszą się liczyć z rynkiem bardzo konkurencyjnym. Obecnie funkcjonuje niewiele firm tego typu.

Jedną z takich ogólnopolskich platform usługowych jest fru.pl, założona przez krakowską firmę Travel Interactive. Misją przedsięwzięcia jest umożliwienie klientom rezerwacji biletów lotniczych, miejsc hotelowych oraz wypożyczenia samochodów przez Internet – z zastosowaniem najnowszych technologii. W wyniku tego użytkownicy projektu mogą znajdować tanie loty wszystkich przewoźników, w tym linii typu low cost (tanie linie lotnicze).

Wysokie koszty, ale można zarobić?

Nad portalem powinna czuwać wykwalifikowana kadra pracowników. Do tej kadry obok zarządzających powinni należeć: serwisanci, obsługa techniczna oraz osoby zajmujące się sprzedażą usług i pozyskiwaniem klientów. A to kosztuje.

Średnio przy obsłudze takiej platformy musi pracować ok 10. osób. Wynagrodzenie powinno być w miarę atrakcyjne, bo chcemy zatrudniać fachowców. Wynagrodzenie to średnio 5 tys. zł dla osoby, czyli dla 10 osób jest to wydatek rzędu 50 tys. zł misięcznie.

Koszt inwestycyjny to od 800 tys. zł do 1 mln - zakup oprogramowania i założenie platformy internetowej. Do tego dochodzi jeszcze zakup dobrego sprzętu komputerowego i biurowego, łącznie (10 komputerów) za około 60 tys. zł. 

Miesięcznie, szacunkowo, można zarobić od 200 do 500 tys. zł. Portal powinien zarabiać przede wszystkim na sprzedaży biletów oraz innych prowizji z tytułu zakupionych usług. Ponadto powinno się zarabiać na sprzedaży miejsc na reklamy innych podmiotów.

Na tego typu przedsięwzięcie można otrzymać wsparcie unijne w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej. Maksymalna wielkość wsparcia wynosi 85 proc. kosztów. Można otrzymać kilkaset tysięcy złotych.

Andrzej Okrasiński Kancelaria Prawna Skarbiec-Warszawa