Jak zachowują się e-konsumenci w sektorze B2B?

Jak zachowują się e-konsumenci w sektorze B2B? Pixabay.com

Sprzedaż internetowa to obszar rynku, który charakteryzuje się nieustannym wzrostem. W związku z tym firmy działające w sektorze B2B podejmują starania, aby zautomatyzować system. A jaki wpływ ma to na konsumentów?

Obecnie można zaobserwować szereg przemian w zachowaniach zakupowych klientów B2B. Jak wskazują dane zebrane w raporcie Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015 stworzonym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, nadal istnieją różnice pomiędzy zachowaniami klientów biznesowych oraz indywidualnych, jednak stają się one coraz mniej wyraźne. Wskazując wspomniane różnice, warto zaznaczyć czas trwania cyklu zakupowego, który jest zdecydowanie dłuższy wśród klientów B2B. W tej grupie klientów większa jest również wartość dokonywanych transakcji oraz poziom złożoności przebiegu zakupów.

Subskrybuj autora aby czytać dalej

Questy Technology Julia Szczerbal