Jaki prezent dla klienta?

Jaki prezent dla klienta? nobilia.pl

Prowadzenie firmy wiąże się nie tylko z podpisywaniem umów czy wystawianiem faktur, ale również utrzymaniem pozytywnych relacji z klientami. Popularnym upominkiem dla klientów są kosze prezentowe, jednak warto również zdecydować się na coś innego.

Kosze prezentowe

Kosz prezentowy to niezwykle uniwersalny upominek, który powinien przypaść do gustu każdemu klientowi. Obecnie takie kosze można zakupić w wielu sklepach, jednak warto zapoznać się z ofertą zamieszczoną na stronie Nobilia.pl. Idealny kosz prezentowy to taki, który zawiera produkty najwyższej jakości. Co jednak powinno znaleźć się w takim koszu? Najlepiej ekskluzywna bombonierka lub tabliczka czekolady, dobra kawa i herbata, słone przekąski oraz pralinki. Niektóre kosze zawierają dodatkowo alkohol, jednak z takim prezentem należy uważać, ponieważ nie każda osoba może być z niego zadowolona. Decydując się na zakup kosza, warto postarać się o to, aby zawierał on wyłącznie produkty pochodzące z najwyższej półki, ponieważ jedynie taki prezent wzbudzi uznanie w oczach każdego klienta.

Skórzane dodatki

Świetnym pomysłem na prezent dla bardzo ważnego klienta będzie z pewnością zakup czegoś, co zostało wykonane ze skóry. Taki prezent zawsze jest ponadczasowy i z pewnością przypadnie klientowi do gustu. Na co jednak warto postawić? Najlepiej w tym przypadku sprawdzi się skórzany portfel, pasek, aktówka, torba na laptopa, etui na artykuły piśmiennicze lub wizytownik. Skóra to bardzo dobry i elegancki materiał, który jest niezwykle odporny na działanie przeróżnych czynników zewnętrznych, dlatego też prezent wykonany ze skóry z pewnością przez wiele lat będzie dobrze służył klientowi. Galanteria skórzana to świetna alternatywa dla koszy prezentowych a taki prezent z pewnością wywoła uśmiech na twarzy każdego klienta.

Artykuły piśmiennicze

Bardzo uniwersalnym prezentem zarówno dla kobiety, jak i dla mężczyzny są artykuły piśmiennicze, z których korzysta się każdego dnia. Warto jednak postawić na elegancki zestaw składający się z pióra oraz długopisu. Podczas zakupu takiego prezentu warto postawić na stonowane kolory, a najlepiej w tym przypadku sprawdzi się pióro oraz długopis w kolorze czarnym lub srebrnym.

Pudełko cygar lub butelka dobrego alkoholu

Niektóre kosze prezentowe zawierają alkohol, jednak nie wszyscy klienci mogą przepadać za słodyczami. W takim przypadku warto zdecydować się na zakup butelki dobrego alkoholu. Co jednak powinno przypaść do gustu klientowi? Najlepiej w tym przypadku sprawdza się wino z korkociągiem, whisky, koniak lub brandy. Innym ciekawym pomysłem może być również zakup pudełka cygar, ale tylko w sytuacji, gdy klient jest koneserem takiego właśnie produktu. Z tego też względu warto przed zakupem dowiedzieć się, czy klient będzie zadowolony z otrzymania takiego upominku, ponieważ nietrafiony prezent może wpłynąć negatywnie na wzajemne relacje, dlatego też lepiej tego uniknąć.

Firmowe gadżety

W sytuacji, gdy dane przedsiębiorstwo ma wielu klientów i nieco ograniczony budżet warto postawić na firmowe gadżety, które z pewnością okażą się bardzo przydatne w codziennej pracy, a oprócz tego stanowią świetną reklamę, o ile oczywiście będą opatrzone firmowym logo. Co jednak warto spakować w torebkę prezentową? Najlepiej w tym przypadku postawić na kalendarz, notatnik, długopis, planer oraz kubek.

Elektroniczne gadżety

Bardzo dobrą alternatywą dla koszy prezentowych mogą być elektroniczne gadżety, które z dnia na dzień stają się coraz bardziej popularne. Oczywiście nie chodzi tutaj o zakup laptopa, a raczej o przydatne dodatki, które z pewnością ułatwią pracę. Co jednak można podarować klientowi? W takim przypadku najlepiej sprawdzi się zewnętrzny dysk twardy, pendrive, karta pamięci, powerbank, czy też bezprzewodowa myszka do laptopa. Warto jednak zadbać o to, aby na tych gadżetach pojawiło się firmowe logo.