Jedna na dziesięć firm z sektora MSP korzysta z zaawansowanych produktów bankowych

Jedna na dziesięć firm z sektora MSP korzysta z zaawansowanych produktów bankowych Picture-Factory - Fotolia

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) w Polsce tworzy 70 tys. firm. Generują one 18 proc. polskiego PKB i aż 40 proc. miejsc pracy. Aby móc się rozwijać, potrzebują dostosowanych instrumentów finansowych. Jakich?

Jak zaznacza w wywiadzie z serwisem infoWire.pl Monika Mojzesowicz, dyrektor Departamentu Kredytów dla Firm z firmy Expander: „Sektor MSP powinien posiłkować się produktami dopasowanymi do potrzeb bieżących, między innymi kredytami obrotowymi i limitami w rachunku. Firmy mające dłuższy termin płatności za swoje usługi mogą korzystać z faktoringu, a te, których nie stać na zakup środków trwałych – z leasingu”.

Niestety, większość MSP korzysta wyłącznie z podstawowych usług bankowych, a tylko co dziesiąta firma z sektora sięga po zaawansowane produkty. Dlaczego? Dopiero od niedawna banki zaczęły uwzględniać potrzeby MSP.

– Przeciętny Kowalski prowadzący działalność był postrzegany jako ktoś mały, niewiele znaczący, kto sobie działa i sobie poradzi – wyjaśnia ekspertka.

Obecnie są to klienci, których banki najbardziej potrzebują, bo najszybciej wywiązują się oni ze swoich zobowiązań. Przy tym generują przychody dla sektora bankowego sięgające 7,9 mld zł rocznie.

Produkty dla MSP ma ponad 20 banków. Oferują one limity kredytowe w koncie, kredyty obrotowe, faktoring, leasing czy wykup wierzytelności.

Aby ułatwić sobie wybór konkretnego produktu, przedsiębiorcy mogą korzystać z licznych porównywarek. Są też doradcy finansowi, którzy specjalizują się w zdobywaniu pieniędzy dla firm.

infoWire.pl