Każdy szczegół ma znaczenie – dopracuj stronę swojego e-sklepu

Każdy szczegół ma znaczenie – dopracuj stronę swojego e-sklepu kritiya - Fotolia

Walka o jak najlepszą konwersję to podstawa pracy e-sklepu. Nawet najmniejszy szczegół przekłada się na to czy klient odwiedzający stronę sklepu dokona zakupu czy ją opuści. Według SalesBee liczba porzuconych koszyków sięga nawet 70 proc.

Warto zapoznać się z psychologicznymi aspektami e-commerce i wykorzystać tę wiedzę przy budowie swojej strony. Ważne są kolory wykorzystane na stronie czy marginesy – w zależności od ich szerokości ludzie inaczej czytają tekst. W przypadku marginesów wąskich czytają go szybciej, jeśli skorzystamy z szerszych to konsument będzie bardziej skłonny do wolniejszego, ale wnikliwszego zapoznania się z treścią. Warto pamiętać, że przy okazji korzystania z wyróżnienia najważniejszych treści kolorem nie można przesadzić z różnorodnością czcionek i ich barw. Całość strony powinna być utrzymana w jednolitym kolorze i stylu, tylko najistotniejsze informacje możemy odróżnić od reszty tak by podkreślić ich wagę. W ten sposób możemy wyeksponować ofertę rabatu czy promocji, np. czerwonym kolorem, który kojarzy się z tego typu komunikatami.

Subskrybuj autora aby czytać dalej

SalesBee Agata Lejman