Mikrofirmy chwalą swoje banki

Mikrofirmy chwalą swoje banki Sergey Nivens - Fotolia

Aż 73 proc. mikrofilm chwali swoje banki. Negatywną opinię wyraziła jedynie co setna firma, a niewiele ponad procent zmieniło w ubiegłym roku bank podstawowy – wynika badania PwC i Indicatora.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1008 przedsiębiorstw z obrotami do 5 mln zł. Z przeprowadzonej analizy wynika, że relacje mikrofilm z bankami są bardzo trwałe. Aż 46 proc. ankietowanych deklaruje, że nic nie skłoni ich do zmiany banku podstawowego. A warto pamiętać, że jest to często ich jedyny bank. Co ciekawe wielu przedsiębiorców, aż 70 proc., ma konto osobiste w tej samej instytucji, co firmowe.

Najczęstszym powodem, dla którego respondenci polecają swoje banki jest ogólne zadowolenie z usług (27 proc.). Dużo osób wskazywało także na niskie koszty (23,7 proc.), zaufanie (19,1 proc.) oraz profesjonalną i szybką obsługę (18,5 proc.). 

Redakcja