Pięć rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę podczas zakładania sklepu internetowego

Pięć rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę podczas zakładania sklepu internetowego bluemedia.pl

Założenie własnego sklepu online to nie lada wyzwanie. Należy zwrócić uwagę na mnóstwo istotnych szczegółów, od których zależy jego prawidłowe funkcjonowanie. Już od momentu kreacji musimy skupić się na pewnych niuansach.

Chwytliwa nazwa


Osoby, które już posiadają swoją markę, maja ułatwione zadanie. Jeśli jednak dopiero myślimy nad nazwą sklepu internetowego powinniśmy wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Po pierwsze, czy nazwa ma być także domeną, jeśli tak koniecznie sprawdźmy jej dostępność. Następnie zastanówmy się, czy powinna ona zawierać słowa kluczowe (w kontekście późniejszego pozycjonowania). Jedną z ważniejszych kwestii są także pierwsze skojarzenia z nazwą i to czy łatwo zapada ona w pamięć. Jeśli w przyszłości planujemy sprzedaż poza granicami Polski, zastanówmy się czy klienci nie będą mieli problemów z jej wymową i czy w ich języku nie będzie ona miała negatywnego wydźwięku.


„Silnik” sklepu WWW i jego wygląd


Ciągłe błędy i zawieszająca się strona odstraszą nawet najbardziej cierpliwego klienta. Przed założeniem sklepu zastanówmy się jakie są nasze potrzeby i co spełni nasze oczekiwania. Możemy stworzyć platformę dedykowaną, bądź skorzystać z gotowych rozwiązań, które znajdziemy na rynku. Kolejna ważna kwestia to szata graficzna. Powinna ona być spójna z naszym logo i kolorystyką firmy. Niezwykle istotna jest prostota i czytelność. Klient nie może mieć problemów z poruszaniem się po witrynie. Bez żadnych trudności powinien odnaleźć najważniejsze dla niego informacje.


Kwestie prawne


Każdy sklep WWW musi posiadać regulamin. Powinien on być stworzony przez prawników, którzy opiszą wszystkie najważniejsze kwestie związane z funkcjonowaniem sklepu online. Nie należy także zapominać o zgłoszeniu portalu do bazy GIODO.


Dać wybór


Kwestie dostawy i płatności są dla klientów bardzo ważne. Warto zadbać o to, by czuli się komfortowo i chętnie robili zakupy w naszym sklepie. Jak to zrobić? Zapewniając im wybór. Kilka różnych form płatności i opcji dostaw zadowolą, nawet tych najbardziej wybrednych klientów.


Szukając rozwiązań idealnych do swojego sklepu internetowego, warto przyjrzeć się ofercie bluemedia.pl


Odpowiednia prezentacja


Zadbanie o wyżej wymienione szczegóły to jednak za mało, by odnieść sukces. Konieczna jest także promocja biznesu w Sieci. Najlepiej wybrać działanie, które będzie skuteczne i zadziałała długoterminowo. Do tego grona możemy zaliczyć SEO oraz działania PR, czyli połączenie popularnych działań optymalizacyjnych z public relations.


Dzięki odpowiednio prowadzonemu marketingowi treści mamy szansę wypozycjonować nasz sklep na zadowalającą nas pozycję. Aby osiągnąć sukces musimy zastanowić się nad wprowadzeniem wartościowych treści na stronę. Najłatwiej jest to zrobić w formie bloga. Ta bardzo popularna forma przynosi wiele korzyści. Oprócz tego, że pozytywnie wpłynie na działania SEO PR, pomoże także w kreowaniu pozycji marki-eksperta. Jakie wpisy umieszczać? Te, związane z naszą branżą. Istotne jest także wstawianie linków na domeny zewnętrzne. Przy wyborze takich stron warto kierować się ich popularnością i wpływem na naszą witrynę.