PigPrint: Pięć wskazówek jak zbudować wizerunek firmy naprawdę profesjonalnej

PigPrint: Pięć wskazówek jak zbudować wizerunek firmy naprawdę profesjonalnej PigPrint

Każdy, kto prowadzi własny biznes wie, że profesjonalny wizerunek to podstawa sukcesu.

Stanowi istotną przewagę w konkurencji z podmiotami oferującymi produkty z tego samego segmentu, a nierzadko jest podstawowym czynnikiem decydującym o wyborze konkretnej oferty.

Nic więc dziwnego, że przedsiębiorstwa (także te małe) coraz więcej uwagi poświęcają budowaniu profesjonalnego wizerunku. Co zatem trzeba zrobić, żeby firma cieszyła się opinią naprawdę profesjonalnej? Oto kilka podpowiedzi od PigPrint.

Po pierwsze: podstawy

Od czego należy zacząć budowanie opinii profesjonalisty? Oczywiście od bycia profesjonalistą. Poważne podejście do klientów, troska o najwyższą jakość oferty oraz terminowe wywiązywanie się z podjętych zobowiązań to fundamenty, od których budowanie wizerunku prawdziwego profesjonalisty rozpocząć powinna każda firma. Dlaczego? Bo nawet najlepiej zaplanowana kampania promocyjna nie pomoże, jeżeli klient uzna, że zaoferowany towar jest złej jakości, a usługa wykonana niestarannie. W takim przypadku wszelkie aktywności mające na celu zbudowanie lub wzmocnienie pożądanego wizerunku będą tylko pozornym działaniem, które w dłuższej perspektywie nie jest w stanie zagwarantować sukcesu nawet najbardziej znanym markom.

Po drugie: buduj wizerunek od początku do końca

Na opinię o Twojej firmie składa się każdy element jej działalności. Począwszy od tego jak w jaki sposób zaprezentujesz swoją ofertę na etapie negocjacji, aż po wygląd finalnego produktu. Zwróć więc uwagę chociażby na to na to, jak wygląda wręczana przez ciebie wizytówka. Czy folder, za pomocą którego starasz się przekonać klienta do swojej oferty faktycznie zachęca do skorzystania z Twoich usług? Pamiętaj, dobre wrażenie najłatwiej zrobić na początku współpracy. Później należy je już tylko umiejętnie podtrzymywać. Pomyśl więc o tym, w jakim opakowaniu dostarczasz zamówiony przez klienta towar, i czy na pewno dorzuciłeś do niego ulotkę z podziękowaniem za współpracę? Klient lubi mieć świadomość, że korzysta z usług najlepszej firmy na rynku. Nie zmieniaj jego przekonania.

Po trzecie: strona, strona i jeszcze raz strona - internetowa

Strona internetowa może być Twoim największym przyjacielem. Dlaczego? Chociażby dlatego, ze zgodnie z danymi GUS za 2013 rok stanowi ona źródło informacji o produktach i usługach dla ponad 45 proc. osób korzystających na co dzień z Internetu. Potencjał jest więc ogromny. Duża jest także konkurencja – własną witrynę posiada 66 proc. przedsiębiorstw. Pamiętaj więc, że samo posiadanie strony nie wystarczy. Upewnij się, że informacje, które na niej zamieściłeś są aktualne i czytelne. Przedstaw swoją ofertę tak, by klient od razu dowiedział się, co zyskuje dzięki skorzystaniu z usług Twojej firmy i w czym jesteś lepszy od konkurencji.

Po czwarte: jeszcze więcej strony internetowej

Zastanów się, czy nie możesz wykorzystać możliwości jakie daje strona internetowa w jeszcze lepszy sposób? Stwórz dodatkową zakładkę i załóż firmowego bloga. Te praktycznie bezkosztowe narzędzie budowania profesjonalnego wizerunku jest źródłem informacji już dla prawie co drugiego internauty (zgodnie z wynikami badania „Raport Blogerzy w Polsce 2013. Znajomość – wizerunek – znaczenie” autorstwa Newspoint).

Co więcej, rośnie grupa osób, które na blogach nie tylko poszukują sprawdzonych informacji, ale pod ich wpływem podejmują decyzje zakupowe. Do takiej aktywności przyznało się 34 proc. osób, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez Collegium Civitas we współpracy z IAB Polska. Dlaczego jeszcze warto prowadzić bloga? Ponieważ oprócz świetnego sposobu na zbudowanie wizerunku profesjonalisty, blog to także świetny sposób na poprawę pozycji Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach.


Po piąte: wszechobecne Social Media

Narzędziem wręcz stworzonym do tego, by umacniać opinię profesjonalisty są media społecznościowe. Profile posiada w nich niecałe 16% firm (dane GUS), za to liczba użytkowników – czyli potencjalnych klientów – w przypadku samego tylko LinkedIn’a to ponad 1,7 mln. osób. Facebook ma ich jeszcze więcej, jednak w przypadku profesjonalnej komunikacji biznesowej dużo lepszym rozwiązaniem będzie te pierwsze medium. Co daje aktywność w mediach społecznościowych? Przede wszystkim uwiarygadnia Twoją firmę i pozwala zweryfikować wiedzę zdobytą na stronie internetowej. Ponadto dzielenie się swoim doświadczeniem, komentowanie wydarzeń z branży czy udział w dyskusjach to dodatkowe potwierdzenie, że znasz się na swojej działalności, wiesz czego może oczekiwać jej klient i jak tym oczekiwaniom sprostać. A tego właśnie oczekuje się od profesjonalisty.

Źródło: Internetowy serwis poligraficzny: PigPrint