Pozycjonowanie za efekt. Przedsiębiorco, nie daj się skusić!

Pozycjonowanie za efekt. Przedsiębiorco, nie daj się skusić! Pozycjonowanie za efekt

Pozycjonowanie stron w Google docierające do klienta na każdym etapie procesu zakupowego gwarantuje nie tylko ruch organiczny, ale przede wszystkim długoterminowy dopływ świeżych klientów.

To zaś decyduje o sukcesie firmy. Przedsiębiorcy poszukujący ofert SEO otrzymują od agencji zwykle dwie całkowicie odmienne propozycje współpracy: pozycjonowanie płatne za efekt i pozycjonowanie w abonamencie. W dzisiejszym wideo poradniku udowodnimy, dlaczego pozycjonowanie za efekt jest nieefektywne? Opowiemy także o zagrożeniach wynikających z tegoż modelu.

Zobacz wideo poradnik


Pozycjonowanie stron a płatność za efekty. Zalety i wady.



Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie stron www w abonamencie.


Charakterystyka modelu płacenia za efekt TOP10


Jest to jedna z metod pozycjonowania, która z pozoru jest najbardziej atrakcyjna dla przedsiębiorcy. Osoba, która zleca działania pozycjonowania płaci dopiero wtedy, gdy agencja SEO osiągnie TOP10 - pierwszą stronę w organicznych wynikach wyszukiwania Google.


Popierając to przykładem - firma X zleciła usługę pozycjonowania zewnętrznej firmie z branży SEO. Efekty osiągnięte przez pozycjonera były zadowalające, tzn. portal osiągnął TOP10, w związku z czym zleceniodawca płaci całość kwoty za wykonaną pracę.


W przypadku nieosiągnięcia zakładanych rezultatów, agencja SEO nie dostaje nic, albo może liczyć na bardzo okrojoną pensję za wykonaną pracę. Niestety taki model pozycjonowania otwiera szerokie pole do nadużyć i własnych interpretacji, w związku z czym jest nielubiany przez firmy zajmujące się profesjonalnym pozycjonowaniem stron internetowych.


Dodatkowe wątpliwości budzi także czas realizacji i działania pod presją czasu. Przedsiębiorca korzystając z modelu współpracy na zasadzie "pozycjonowanie za efekt", będzie oczekiwał rezultatów zazwyczaj szybciej i pod groźbą okrojenia zarobków. Stąd też firmy SEO w większości przypadków unikają tego rodzaju współpracy. Bywa jednak tak, że zlecenie posiada dużą wartość, a przedsiębiorcy zależy na osiągnięciu bardzo szybkich efektów.


Zemsta czy działanie racjonalne?


Pozycjonowanie za efekt i wątpliwości co do takiego modelu współpracy.


Z jednej strony przedsiębiorca decydujący się na taki rodzaj współpracy będzie "dzielił i rządził" wykonawcami prac, z drugiej zaś strony każde ich działanie może skutkować osiągnięciem efektu odwrotnego, do zakładanego przez zleceniodawcę.


Wielkim niebezpieczeństwem dla pozycjonowanej strony są m.in. kary od Google, które są prawdziwą zmorą - nie tylko obniżają pozycję portalu w tej wyszukiwarce internetowej, ale także utrudniają jej ponowne "wybicie się" i osiągnięcie uprzedniej pozycji.


Dobre wypozycjonowanie jako subiektywne odczucie


W dobie dzisiejszych zmiennych i różnorodnych warunków panujących w wyszukiwarkach internetowych, nie jest możliwe perfekcyjne sprawdzenie skuteczności pozycjonowania. Jest to bowiem proces niemierzalny, który zależy w dużej mierze od chwilowej sytuacji, aktualnie panującej w najpopularniejszych "searcherach".


W jeden dzień strona może osiągać bardzo dobre wyniki w Google, innego dnia spadnie o kilka pozycji, mimo zachowanych zasad i warunków dobrego promowania. Pozycjonowanie z płatnością za efekt jest zatem mocno subiektywnym odczuciem, które jest charakterystyczne dla zleceniodawcy.


Dla jednego przedsiębiorcy rezultaty osiągnięte przez pracę specjalistów SEO będą zadowalające, dla innego będą już nie do przyjęcia - mimo podobnych efektów osiągniętych w tym samym czasie.


Taki model współpracy jest zatem bardzo nieprecyzyjny, wymaga określenia szczelnych ram współpracy i skrupulatnego trzymania się umownych założeń. W innym przypadku może dochodzić nie tylko do nadużyć związanych z nieuczciwością czy chęcią oszczędzenia pieniędzy. Prawdziwym problemem jest określenie prawdziwego "sukcesu", który bywa bardzo indywidualną kwestią, zależną nawet od temperamentu współpracujących ze sobą podmiotów.


Powolny, ślimaczy proces pozycjonowania stron internetowych


Pozycjonowanie za efekt już w samym wyrażeniu posiada bardzo zdradliwe słowo. "Efekt" odnosi się od osiągniętych rezultatów w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Zatem pożądane jest, aby "efekt" został osiągnięty jak najszybciej, przy jak najmniejszym nakładzie sił.


Ta definicja jednak jest zaprzeczeniem prawdziwych działań pozycjonowania w sieci. Usługa promowania stron internetowych nie lubi pośpiechu i musi być przeprowadzana wręcz w ślimaczym tempie. Nie chodzi o robienie na złość, czy zdzieranie coraz większych sum pieniędzy za pracę.


Miarą dobrego pozycjonowania jest skrupulatne, dokładne wykonywanie wszystkich czynności związanych z promocją strony. Działania marketingowe nie mogą być wykonywane w sposób błyskawiczny, a praca z pozycjonowaniem jest tego dobitnym przykładem. Aby dobrze wypozycjonować daną stronę internetową potrzeba czasami tygodni, a nie raz miesięcy.


Dużo tutaj zależy od promowanych fraz, ich ilości, stopniu pożądanych efektów, popularności firmy, jej aktualnej pozycji w rankingach itd. Pozycjonowanie płatne za efekt z góry zakłada, że zmienne i uwarunkowania są czymś pobocznym.


Liczy się rezultat osiągnięty "tu i teraz", w związku z czym jest to popularna forma współpracy, wybierana przede wszystkim przez początkujących przedsiębiorców. Dobre pozycjonowanie może osiągać efekt dosyć szybko, ale nie musi. To, że strona jest "zamrożona" w wynikach wyszukiwania nie zawsze świadczy o źle wykonanej pracy specjalistów z branży SEO. Zwykle bowiem potrzeba czasu, dokładności, pieniędzy na marketing i długofalowej współpracy.


Źródło: https://projektmarketing.pl/pozycjonowanie-za-efekt/