Prąd dla firm ‒ jak na nim zaoszczędzić?

Prąd dla firm ‒ jak na nim zaoszczędzić? NF.pl

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z wieloma wydatkami. O ile część z nich jest nieuchronna, to inne można zlikwidować lub chociażby zredukować z korzyścią dla kondycji finansowej przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto oszczędzać na energii elektrycznej?

Oszczędzanie na energii elektrycznej jest z pewnością możliwe i co więcej warte uwagi! Nie da się bowiem ukryć, że wydatki na prąd są dla wielu firm poważną pozycją w budżecie, której ograniczenie zwiększy zysk, a więc i możliwości rozwoju oraz inwestycji. Jest to o tyle ważne, że współczesna gospodarka wymusza coraz ostrzejszą konkurencję. Wobec tego „opóźniając” oszczędzanie na energii stawiamy się w niekorzystnej sytuacji wobec podmiotów, które już podjęły tego typu działania.

Dodatkowo trudno w tym miejscu nie wspomnieć o ekologii. Oszczędzanie energii pozytywnie wpływa na środowisko naturalne, pomaga ograniczyć zanieczyszczenia generowane przez elektrownie, a także opóźni wyczerpanie się złóż surowców nieodnawialnych. Warto więc ograniczyć zużycie prądu, dla teraźniejszych i przyszłych korzyści.

Jakie są sposoby na oszczędzanie energii elektrycznej?

Sposobów na oszczędzanie energii elektrycznej jest wiele, choć ich skuteczność i realna wartość jest różna i zależna od wielu czynników. W powszechnym odczuciu najprostszym sposobem na zmniejszenie rachunków za prąd jest wymiana urządzeń na bardziej oszczędne. Rozwiązanie to zapewnia faktycznie spore ograniczenie ilości zużywanych kWh. Niestety jednak tego typu opcja jest dość kosztowna, co znaczenie opóźnia realny zwrot kosztów inwestycji. Dlatego też wiele przedsiębiorstw świadomie rezygnuje z zakupu najnowocześniejszych i energooszczędnych maszyn, gdyż nie są one w stanie udźwignąć jednorazowo zbyt dużych kosztów.

Dużo tańszym sposobem oszczędzania na prądzie jest zmiana nawyków pracowników i ograniczenie zbędnego pobierania energii. Wyłączanie urządzeń biurowych gdy są niepotrzebne, gaszenie światła czy rozważne korzystanie z klimatyzacji to tylko niektóre z powszechnie stosowanych zabiegów. Wszystkie te rozwiązania dają wymierne efekty, jednak nie da się też ukryć, że wymagają na ogół dość długiego okresu wdrożenia. Ludzie niechętnie bowiem zmieniają swoje nawyki, a dodatkowo często w natłoku pracy mają po prostu ważniejsze sprawy na głowie, niż pamiętanie, by wyłączyć monitor.

Trzecim sposobem na zmniejszenie rachunków za prąd jest po prostu obniżenie ceny jego zakupu. Rozwiązanie takie jest możliwe w Polsce od kliku lat i przyznać należy, że daje doskonałe efekty.

Od chwili uwolnienia rynku energii elektrycznej w Polsce wiele firm zdecydowało się na zmianę sprzedawcy prądu i zdecydowanie nie żałują one swojej decyzji. Nowe oferty gwarantują bowiem bardzo korzystne warunki zakupu energii elektrycznej, co pozwala na uzyskanie sporych oszczędności. Co ważne, sam proces nie jest związany z długotrwałymi procedurami i skomplikowaną „papierologią” ‒ wystarczy zgłosić się do sprawdzonego sprzedawcy np. EWE, wynegocjować jak najlepsze warunki, podpisać umowę i rozliczyć się z dotychczasowym sprzedawcą. Pozostałymi formalnościami zajmują się w EWE nasi doradcy klienta ‒ tłumaczy Jakub Zastawny, Dyrektor Działu Sprzedaży z firmy ewe.pl.

Ile można zaoszczędzić na zmianie sprzedawcy prądu?

Zmiana sprzedawcy prądu jest z pewnością najłatwiejszym i najtańszym sposobem na ograniczenie rachunków za energię elektryczną. Nie wymaga ona bowiem ponoszenia dodatkowych kosztów jak w przypadku zakupu nowego sprzętu, wyposażenia czy żarówek.

Warto zwrócić uwagę, że zmiana sprzedawcy prądu daje korzyści „tu i teraz”. Nie trzeba w tym przypadku czekać na zwrot kosztów inwestycji, nie trzeba zastanawiać się, czy pozorne oszczędności nie wygenerują przypadkiem innych problemów. Na jakie zyski można liczyć przy tej okazji? Wszystko zależy od indywidualnego zapotrzebowania danej firmy na energię. W praktyce jednak większość przedsiębiorstw może liczyć na zmniejszenie rachunków na energię nawet o 25 proc. Realne oszczędności w skali roku będą więc naprawdę spore, zwłaszcza w przypadku firm, których zapotrzebowanie na prąd jest bardzo duże ‒ dodaje Jakub Zastawny, Dyrektor Działu Sprzedaży z firmy ewe.pl.

Więcej o realnych zyskach związanych ze zmianą sprzedawcy prądu przeczytasz tutaj.

Bezsprzecznie zmiana sprzedawcy i umiejętne oszczędzanie na prądzie mogą dać wiele korzyści. Warto więc zadbać o tę kwestię już dziś i zaoszczędzone dzięki temu środki przeznaczyć na rozwój swojej firmy!

ewe.pl