Przedsiębiorco, podbijaj rynki zagraniczne

Przedsiębiorco, podbijaj rynki zagraniczne eksport

Mnóstwo polskich przedsiębiorstw, odniosło sukces na rodzimym rynku, ale nigdy nie spróbowało sił za granicą. A szkoda, bo wiele naszych firm ma świetnych fachowców i innowacyjne produkty, wyróżniające się na tle zagranicznej konkurencji.

Firmy decydujące się na wejście na nowy rynek powinny pamiętać o kilku ważnych rzeczach.

– Istotnym elementem jest jego wybadanie, chociażby zrobienie próby na małej liczbie klientów, ewentualnie »rozpoznanie bojem«, które sprawdza się także w biznesie, nie tylko w wojskowości – mówi serwisowi infoWire.pl Cezary Małuj, prezes firmy Focus Telecom Polska.

Bardzo ważne jest również, aby przed rozpoczęciem zagranicznej ekspansji wziąć poprawkę na kulturę regionu, w którym chcemy się pojawić z naszymi produktami. Konieczne będzie też przezwyciężenie bariery językowej. Ograniczenie się do komunikacji w uniwersalnym języku angielskim może okazać się niewystarczające.

Pomocne w zaistnieniu na rynku zagranicznym będzie także nawiązanie współpracy z lokalnymi instytucjami i przedsiębiorstwami. Często mają one bardzo dobrą sieć dystrybucji, ale brakuje im odpowiednich produktów, co da się doskonale wykorzystać. Ponadto warto uzyskać wsparcie z naszych rządowych programów stymulujących ekspansję rodzimych firm za granicę.

infoWire.pl