Twój e-biznes

Twój e-biznes © Creativa - Fotolia.com

Wybierając rodzaj e-biznesu, który ma być twoim sposobem na zarabianie pieniędzy, musisz się przyjrzeć swoim umiejętnościom, możliwościom i wartościom.

Jedną z możliwości uzyskania przychodów może być uruchomienie sprzedaży przez internet.

E-handel

Jeżeli chcesz szybko rozpocząć swój e-biznes jako działalność gospodarczą z prawdziwego zdarzenia, to najszybszą drogą będzie uruchomienie sklepu internetowego lub sprzedaż produktów na platformie aukcyjnej (takiej, jak na przykład Allegro.pl). Ponieważ będziesz tam występować jako firma, musisz pamiętać że musisz:

  • Mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą.
  • Przygotowaną odpowiednio stronę sprzedażową (dane teleadresowe, numer telefonu).
  • Być przygotowany na przyjęcie zwrotów i reklamacji.
  • Znać prawa przysługujące konsumentom (stosowane także przy e-sprzedaży).
  • Po przekroczeniu określonej prawem wielkości obrotu zainstalować kasę fiskalną.

Jak wybrać produkty?

Najlepiej by było, abyś handlował towarami, na których się znasz lub co do których masz wiedzę wyniesioną z odpowiedniego szkolenia. Produkty możesz kupować w hurtowniach, od producentów lub też być ich producentem (na co także musi być odpowiedni wpis w dokumentach - w tym we wniosku rejestracyjnym twojej firmy).

Najłatwiejszą sytuację w tym względzie mają pasjonaci zainteresowani konkretną dziedziną - od sprzętu wędkarskiego poprzez zdrowy styl życia aż po motoryzację czy sporty wodne. Wtedy ich pasja pokrywa się z biznesem i pozwala na doskonały dobór produktów i cen. Z czasem możesz się zdecydować na otwarcie własnego sklepu internetowego, ale wówczas dobrze by było, abyś zapoznał się z zagadnieniami dotyczącymi marketingu w internecie, zagadnień obsługi płatności on-line itp. Pozwoli ci to na lepsze wejście na rynek i sprostanie konkurencji. Doskonałym rozwiązaniem jest także posiadanie sklepu w "realu" oraz jego odpowiednika wirtualnego - wtedy dystrybucja odbywa się jednocześnie lokalnie i globalnie.

E-sklep jako część biznesu

E-handel nie oznacza jedynie prowadzenia sklepu internetowego. Może on być częścią większej całości związanej z oferowaniem dowolnych usług i treści via internet. Może warto tu przytoczyć słowa jednego ze specjalistów od marketingu, który powiedział, że "wszystko jest sprzedażą". Wygląda na to, że się nie mylił. Cokolwiek będziesz oferować przez internet - usługi czy  produkty - zaczynając od zabawek, a kończąc na szkoleniach biznesowych, dziełach sztuki lub udostępnianiu powierzchni reklamowej - za każdym razem będzie to realizowanie sprzedaży online. Przy okazji każdego rodzaju obecności w internecie (blog, serwis branżowy, strona tematyczna) możesz uruchomić sprzedaż online związaną z tematyką stron lub występować jako pośrednik (programy afiliacyjne, pośrednictwo, reklama itp). Posiadając jakikolwiek biznes w "realu" - możesz całość lub część oferty udostępnić w internecie. Taki ruch powoduje, że w praktyce możesz sprzedawać swoje produkty na terenie całego kraju i na całym świecie.

Twoja e-edukacja

Mając na względzie powyższe możliwości, warto abyś skorzystał z dostępnej - także w internecie - wiedzy dotyczącej marketingu w internecie. Wiedza ta pozwoli ci na użycie takich narzędzi i podjęcie takich działań, które będą niemal automatycznie zwiększać sprzedaż twojego biznesu i pozwolą tobie na jego rozbudowę w przyszłości.

Podobne artykuły:

Ryszard Jórczak Nowoczesna Firma S.A.