Tylko wielokanałowe podejście pozwoli stworzyć potencjał e-sklepu

Tylko wielokanałowe podejście pozwoli stworzyć potencjał e-sklepu Pixabay.com

Omnichannel to rozwiązanie, które może być z powodzeniem stosowane nie tylko w wielkich sieciach handlowych, lecz także w mniejszych e-sklepach. Pomogą w tym narzędzia automatyzacji marketingu.

Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2015” 55 proc. polskich internautów korzystało z zakupów online. Jednak jak wynika z badań SalesBee problemem e-sklepów jest to, że tylko 9 proc. osób, które odwiedzają jego stronę, dodaje produkty do koszyka, a zakup finalizuje zaledwie 3 proc. Często powodem takiego zachowania konsumenta jest nieprzystosowanie sklepu do potrzeb kupującego. Drogą do budowania satysfakcji klienta jest tzw. user experience – sposób projektowania stron i aplikacji tak by były funkcjonalne, atrakcyjne i proste w obsłudze dla użytkownika. Przekłada się to na ogólne wrażenie, jakie wynosi klient podczas użytkowania strony, a następnie również na sprzedaż. Ważne w budowie user experience jest sprawdzanie konkretnych rozwiązań, np. za pomocą testów A/B, czyli przedstawiania grupie użytkowników dwóch różnych rozwiązań mające na celu wybranie tego, które sprawdza się lepiej. Pomocą w budowie dobrego e-sklepu może być również odpowiednie wykorzystanie danych płynących z kanałów kontaktu i sprzedaży. Omnichannel, czyli wielokanałowość to sposób prowadzenia biznesu integrujący nie tylko wszystkie kanały kontaktu klienta z firmą, lecz także te odpowiedzialne za sprzedaż.

Subskrybuj autora aby czytać dalej

SalesBee Agata Lejman