Założenie sklepu internetowego – najważniejsze informacje

Założenie sklepu internetowego – najważniejsze informacje Założenie sklepu internetowego

Zakupy w internecie robi dzisiaj już niemal każdy, a kolejne sklepy internetowe wyrastają jak grzyby po deszczu.

Jako, że korzysta z nich wiele osób, są dobrym pomysłem na dochodowy biznes, ale pod warunkiem, że ma się wiedzę na temat zakładania i prowadzenia takiego sklepu. Dowiedz się wszystkiego o zakładaniu sklepu internetowego.

Wygoda płynąca z możliwości robienia zakupów przez internet sprawia, że korzysta z tego już niemal każdy, a właściciele sklepów internetowych mogą całkiem nieźle zarobić. Nic więc dziwnego, że liczba sklepów internetowych wciąż rośnie, a kolejne osoby zastanawiają się nad założeniem następnych. Czy założenie sklepu internetowego jest trudne? Co trzeba wiedzieć i zrobić, żeby założyć sklep internetowy?


Przede wszystkim produkt


Aby założyć jakikolwiek sklep, najpierw trzeba mieć co sprzedawać. Produkt jest najważniejszą rzeczą, bez której sklepu internetowego nie założymy. Trzeba więc ustalić, co będziemy sprzedawać. W dzisiejszych czasach coraz trudniejsze jest stworzenie czegoś, czego jeszcze nie ma. Mimo to trzeba znaleźć produkty jak najatrakcyjniejsze. Warto przeanalizować rynek, dowiedzieć się, na co jest największy popyt, poznać konkurencję i zastanowić się, jak ulepszyć coś, co już istnieje, aby było atrakcyjniejsze dla klientów niż w innych sklepach. Po ustaleniu produktu, trzeba też zastanowić się nad pozyskiwaniem go do sklepu i szukać producentów, z którymi podpisze się umowę na dostarczanie towaru do sklepu. 


Zakładanie sklepu internetowego – czy jest to trudne?


Założenie sklepu internetowego nie jest trudne, jeżeli skorzystamy z usług oferowanych przez Shoper. Trudniejsze jest jego prowadzenie, ale o tym później. Założenie sklepu nie wymaga spełnienia żadnych innych warunków oprócz tych dotyczących każdej działalności. Dodatkowe wymogi wynikające z przepisów prawnych mogą dotyczyć jedynie niektórych produktów, takich jak na przykład leki czy alkohol. Pierwszym krokiem do założenia sklepu internetowego jest stworzenie strony internetowej. To oczywiście wiąże się z kosztami związanymi z zakupem domeny czy hostingu, a także z ewentualnym zatrudnieniem specjalistów od tego. Odpowiedni wygląd i przejrzystość strony, to ważne rzeczy, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy pomogą stworzyć optymalną stronę.


Co powinno się na niej znaleźć? Oprócz najważniejszego, czyli produktów, a także formularzy zakupów, na stronie powinien być także dostępny pełen regulamin, który musi być zaakceptowany przez każdego kupującego oraz dane kontaktowe sprzedawcy, by klienci mogli się łatwo skontaktować w razie pytań czy problemów. Istotne są także informacje o wykorzystywaniu cookies, o RODO, a także o kontach w mediach społecznościowych, które także warto założyć. Sklep internetowy to jednak nie tylko strona. Choć niemal wszystko odbywa się online, potrzebne jest miejsce w domu lub poza nim. Nie chodzi tylko o biurko z komputerem. Potrzebny jest magazyn, w którym przechowywany będzie towar, a także miejsce, w którym produkty zakupione będą pakowane i przygotowywane do wysyłki. Może też zajść konieczność zatrudnienia dodatkowych osób do pracy w magazynie. Kiedy mamy już produkty, stronę i magazyn, możemy zakładać sklep. Dokonuje się tego tak samo jak w przypadku każdej działalności gospodarczej. Wystarczy złożyć wniosek w CEiDG oraz dopełnić formalności związane ze zgłoszeniem się do US i ZUS. Można także założyć sklep w formie spółki, jednak to będzie wymagało uzyskania wpisu w KRS. Oczywiście działalności nie trzeba zakładać od razu. Dopóki dochody ze sprzedaży nie przekroczą 1050 zł, można prowadzić działalność nierejestrowaną. 


Dodatkowe decyzje do podjęcia


Założenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością podjęcia jeszcze kilku dodatkowych decyzji. Po pierwsze trzeba przemyśleć całą logistykę, a więc wszystko związane z wysyłką produktów do klientów. Trzeba wybrać sposoby wysyłki, jakie będą wykorzystywane w naszym sklepie. Warto dać klientom do wyboru kilka opcji dostawy, na przykład poczta, kurier i paczkomat. Klienci doceniają możliwość wyboru opcji, bo mogą wybrać tańszą lub najbardziej dla nich odpowiednią ze względu na ich możliwości. Na przykład, jeśli ktoś spędza całe dnie poza domem będzie wolał dostawę do paczkomatu, a jeśli ktoś jest niemal cały czas w domu lub nie może wychodzić z jakichś powodów, może woleć kuriera. Podobnie trzeba zdecydować, jakie sposoby płatności będą oferowane przez nasz sklep. Tutaj też warto dać klientom do wyboru kilka możliwości, na przykład tradycyjny przelew, PayPal, blik. Na koniec oczywiście zostają jeszcze decyzje związane z ewentualnym zatrudnianiem dodatkowych pracowników lub korzystanie z usług specjalistów przy prowadzeniu sklepu.


Prowadzenie sklepu internetowego


Prowadzenie sklepu jest znacznie trudniejsze niż jego założenie i trzeba o tym pamiętać jeszcze zanim podejmie się decyzję o założeniu. Do obowiązków sprzedawcy należy bowiem:



  • dbanie o stronę internetową – ważne jest tak zwane landing page, czyli strona, na którą przekierowywać będą linki umieszczane w różnych miejscach w sieci;

  • marketing – prowadzenie social media, mailingi, linkowania i inne sposoby, dzięki którym sprzedaż będzie rosła, a także remarketing, czyli zachęcanie klientów, którzy już coś kupili, do ponownego robienia zakupów;

  • dodawanie produktów na stronę i usuwanie wyprzedanych – dodawanie kolejnych produktów na stronę sklepu wiąże się z szeregiem czynności do wykonania. Trzeba pamiętać, że kupując przez internet nie ma się możliwości bezpośredniego obejrzenia produktu, dotknięcia go czy przymierzenia w przypadku ubrań lub butów, dlatego najważniejsze dla sprzedaży jest odpowiednie przedstawienie produktu poprzez jego zdjęcie i opis. Zdjęcia muszą być najwyższej jakości, dlatego robiąc je należy zadbać o tło, światło czy ustawienia aparatu, a następnie po zrobieniu zdjęcia o jego obróbkę. Jeśli chodzi zaś o opisy, konieczne jest zarówno stworzenie opisów produktów, jak i kategorii produktów. Opis samego produktu musi zawierać wszystkie najważniejsze informacje, takie jak wielkość, parametry, rozmiary, funkcje, w zależności od rodzaju produktu. Na przykład sprzedając ubranie trzeba podać jego rozmiar, a w przypadku smartfona wszystkie najważniejsze parametry i funkcje urządzenia, a także jego gwarancję. Nie można także zapomnieć o podaniu powodu zaniżonej ceny (wada, produkt używany);

  • prowadzenie magazynu i wysyłki produktów – innymi słowy realizacja zamówień, począwszy od kontaktu z klientem i informowanie go o wysłaniu produktu, na zapakowaniu, zaadresowaniu i nadaniu przesyłki skończywszy;

  • przyjmowanie reklamacji, zwrotów oraz odpowiadanie na wiadomości i pytania klientów;

  • prowadzenie księgowości, uiszczanie koniecznych opłat (podatki, ZUS).


Grupa docelowa


Ustalenie grupy docelowej, to bardzo istotna sprawa w przypadku niektórych grup produktów. Na przykład zakładając sklep z częściami do samochodów lub komputerów, musimy ustalić, czy produkty te będą przeznaczone dla zwykłych Kowalskich, czy dla specjalistów, a więc producentów, serwisów czy warsztatów. Inaczej bowiem napiszemy opisy produktów dla zwykłych ludzi, a inaczej dla znawców. Eksperci szukają raczej sklepów specjalistycznych. Opisy produktów dla takich osób lub firm muszą być napisane profesjonalnym, branżowym słownictwem, gdyż to będzie świadczyło o tym, że sprzedawca zna się na rzeczy. Jednak opisy dla zwykłych ludzi powinny być pisane prosto, bez użycia branżowego słownictwa, które będzie dla nich niezrozumiałe. Jeśli zatrudniamy copywritera do tworzenia opisów, nie możemy zapomnieć o poinformowaniu go o grupie docelowej. 


RODO w sklepie internetowym


Sklepy internetowe korzystają z danych osobowych klientów zarówno w celach wysyłki produktów, sporządzenia faktur czy chociażby w celach marketingowych, dlatego muszą stosować przepisy RODO. Klient musi wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz mieć możliwość ich zmiany, usunięcia. Konieczna jest także aktualizacja regulaminu oraz polityki prywatności zgodnie z RODO. 

Dalej

x

2 komentarze

Nie udało się dodać komentarza, spróbuj ponownie za chwilę

Komentarz powinien być dłuższy niż 5 znaków

Prosze wprowadzić prawidłowy adres e-mail

Nick powinien być dłuższy niż 4 znaki

  • Hoffman Hoffman

    Witam Panie i Panowie.Potrzebujesz pomocy finansowej?Wiele osób szuka pomocy finansowej, ale nie wie, jak to zrobić.Czy wiesz, że możesz ubiegać się o pożyczkę i uzyskać pożyczkę w mniej niż 24 godziny, aby rozwiązać swoją sytuację finansową? Niektórzy mogą myśleć, że uzyskanie pożyczki jest trudne, ale muszę wiedzieć, że uzyskanie pożyczki od mojej firmy jest bardzo łatwe, ponieważ staramy się, aby pożyczki były łatwe, wygodne i niedrogie.Oferujemy elastyczne i wielokrotne opcje pożyczek, w tym pożyczki zabezpieczone i niezabezpieczone dostosowane do twoich potrzeb.Nasza usługa jest bardzo szybka, godna zaufania i niezawodna. Możesz pożyczyć od 1 000 do 20 milionów EUR według subsydiowanych rocznych stóp procentowych w wysokości 3%. NoviCap jest właściwą firmą do skontaktowania się w razie pilnej potrzeby pożyczki.NoviCap zapewnia rozwiązania finansowe. Firma oferuje wszelkiego rodzaju usługi finansowe, w tym pożyczki biznesowe, pożyczki osobiste itp. Możesz złożyć wniosek w dowolnym miejscu i czasie, możesz złożyć wniosek online, telefonicznie lub za pomocą laptopa.Świadczymy 24-godzinne usługi pożyczkowe światowej klasy. Aby uzyskać więcej zapytań / pytań? - Skontaktuj się z nami za pośrednictwemE-mail: (novicapfinancialservices@gmail.com) LUBNapisz do nas na WhatsApp za pośrednictwem: +31642117819.

    2020-04-07 01:03:59

    Oceniono 0 razy

    x

    Odpisz na ten komentarz

  • Steve Hoffman Steve Hoffman

    Witam Panie i Panowie.Witamy w NoviCap Financial Service Provider.Czy pilnie potrzebujesz przełomu finansowego? Potrzebujesz pożyczki z różnych powodów? NoviCap oferuje elastyczne opcje pożyczek dostosowane do twoich potrzeb.NoviCap oferuje różnorodne opcje pożyczek wszystkim potrzebującym pomocy finansowej o niskich stopach procentowych 3%, niezależnie od tego, czy jest to pożyczka biznesowa, pożyczka osobista czy pożyczka na rachunki medyczne, zaliczka na wypłatę, finansowanie sprzętu, pożyczka hipoteczna itp. Usługa jest szybka, bezpieczna, niezawodna. Aby uzyskać więcej informacji na temat oferty pożyczki NoviCap, wyślij e-mail za pośrednictwem || novicapserviceprovider@gmail.com || lub Napisz do nas na WhatsApp za pośrednictwem: +31642117819O NOVICAPNoviCap, założona w 2015 roku, jest jednym z największych rynków pożyczek na świecie. Wiele osób, zwłaszcza właścicieli firm, korzysta z bezpłatnej usługi online NoviCap w celu znalezienia finansowania, przeglądając wiele produktów pożyczkowych z naszej szerokiej sieci programów pożyczkowych. NoviCap zapewnia finansowanie w szybki, elastyczny i przejrzysty sposób, oferując jednocześnie profesjonalnym inwestorom możliwość inwestowania w aktywa krótkoterminowe przynoszące ponadprzeciętne zwroty.Jesteśmy bardzo szybcy, godni zaufania i godni zaufania. Możesz pożyczyć od 1000 do 50 milionów euro. NoviCap jest właściwą firmą do skontaktowania się, gdy potrzebujesz pilnej pożyczki.Nigdy więcej marnowania czasu na próby uzyskania pożyczki od innych instytucji finansowych lub stresujące wizyty w banku. Nasza usługa jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - możesz uzyskać pożyczkę i dokończyć swoje transakcje, kiedykolwiek i gdziekolwiek jej potrzebujesz.Świadczymy 24-godzinne usługi pożyczkowe światowej klasy. W przypadku pytań / pytań? - Wyślij wiadomość e-mail na adres || novicapserviceprovider@gmail.com || Napisz do nas na WhatsApp za pośrednictwem: +31642117819

    2020-03-15 22:33:10

    Oceniono 0 razy

    x

    Odpisz na ten komentarz