Zarządzanie w branży motoryzacyjnej

Zarządzanie w branży motoryzacyjnej automotive

Czy można wyobrazić sobie, że zarządzanie branżą motoryzacyjną jest łatwe? W Niemczech, królestwie przemysłu motoryzacyjnego powstało oczywiście rozwiązanie, które wspiera zarządzanie produkcją w ramach branży automotive. Zaskoczeni?

Vehicle Management System

 

To aplikacja przeznaczona dla branży motoryzacyjnej, wspierająca procesy biznesowe w obszarze sprzedaży i serwisu. To innowacyjne rozwiązane zaprojektowano w siedzibie niemieckiego SAP AG, doskonale znającego potrzeby branży. Vehicle Management System oferuje pełną integrację wszystkich istotnych procesów, takich jak:

- zaopatrzenie,

- sprzedaż,

- przeróbka,

- obsługa zwrotów,

- pozostałe czynności związane z handlem i usługami w sektorze automotive.

Zastosowanie VMS znajdziemy także przy archiwizacji danych pojazdu. Innymi słowy, pozwoli nam ono na elastyczne reagowanie na oczekiwania klientów w obszarze produkcji (zgodnie ze strategią „pull”) i zmniejszenie czasu dostawy, a jednocześnie zadba o zredukowanie zapasów magazynów i kosztów sprzedaży oraz dystrybucji.

 

Dla importerów

Importerzy samochodowi wykorzystają VMS jako narzędzie do:

- centralnego zarządzania,

- organizacji sprzedaży,

- dystrybucji pojazdów,

- śledzenie pojazdów.

 

Dla dealerów

Dealerzy znajdą zastosowanie VMS przy okazji czynności takich jak:

- konfiguracja,

- wyszukiwanie, kupowanie i śledzenie pojazdów dla klientów końcowych.

Co jest jednak najważniejsze w przypadku zarówno importerów jak i dealerów – aby w pełni korzystać z rozwiązania nie potrzebujemy żadnego bazowego systemu SAP. Wystarczy nam przeglądarka internetowa, za pomocą której można połączyć się z interfejsem VMS. Czy mogłoby być prościej?

Personalizacja i konfiguracja

Sam interfejs można dostosowywać do korporacyjnego CI i wymagań technicznych. Nie jesteśmy więc ograniczeni narzuconym systemem, a nasi kontrahenci – dealerzy i importerzy, w pełni mogą dostosować wygląd narzędzia do swoich potrzeb, co zbuduje między nimi, a ich klientami wyjątkowy rodzaj marketingowej więzi.

Narzędzie można rozwinąć o dodatkowe implementacje, które rozwija SAP AG. Są to między innymi komponenty: SAP MM, SD, CS, FI/CO. VMS wykorzystuje także SAP Internet Pricing and Configurator, pozwalający na wycenę oraz konfigurację pojazdu w jego systemie. Dla lepszego planowania i wspierania działań marketingowych producent przewidział także SAP Advanced Planning and Optimization (zarządzanie i optymalizacja) oraz SAP Business Information Warehouse, które wspólnie pomogą prognozować i planować popyt.

Ułatwienie dla producenta, importera, dealera ale także dla Ciebie.

Prawda jest taka, że firmy korzystające z rozwiniętych narzędzi do zarządzania produkcją, dystrybucją i serwisowaniem maszyn radzą sobie znacznie lepiej na międzynarodowych rynkach. Nie wynika to tylko z tego, że wiedzą kiedy i jak sprzedawać (dzięki analizie predykcyjnej zawartej w SAP BI I APO), ale przede wszystkim dlatego, że klienci do nich wracają. Z uwagi na niezawodność i fakt, że niezależnie co dzieje się z zakupionym przez nas produktem potrafią sprawnie reagować na wszelkie zgłoszenia. Mają zawsze brakujące części, serwis zna maszynę klienta, ale zna też samego klienta. To holistyczne, kompletne podejście do zarządzania sprzedażą i cyfrową transformacją biznesu powoduje przewagę konkurencyjną, dzięki której wielu producentów, importerów i dealerów kojarzonych jest jednoznacznie z sukcesem.

hicron.com